[Vigor 2900] Vraagje betreffende de firmware

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Ik draai nu de laatste firmware van draytek.com, dat is versie v2.5.2.4

Maar op draytek.nl staat een veel lagere versie, v2.5.2

Weet iemand of het veel uitmaakt of je de .com versie of .nl versie veel verschillen, aangezien we misschien andere afstellingen hebben in nederland.

Signature?

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Osdorp-Dude schreef op 09 oktober 2004 @ 11:31:
Ik draai nu de laatste firmware van draytek.com, dat is versie v2.5.2.4

Maar op draytek.nl staat een veel lagere versie, v2.5.2

Weet iemand of het veel uitmaakt of je de .com versie of .nl versie veel verschillen, aangezien we misschien andere afstellingen hebben in nederland.
Op Draytek.com (Taiwan) staat te lezen:
Be sure to download and install the correct firmware for your"exact" router model. Please check carefully ! Furthermore, we highly recommend you to download firmware from your local reseller/distributor!

Antwoord genoeg zo?

Verwijderd

Aangezien het een Ethernet router betreft zonder ADSL modem is de firmware niet afhankelijk van landinstellingen. Mijn mening is dat je dus elke firmware gebruiken zolang die maar voor jouw model geschikt is. Zelf draai ik nu al een tijdje 2.5.4.1 voor het eerst naar tevredenheid.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Bubbaman schreef op 09 oktober 2004 @ 11:42:
[...]

Op Draytek.com (Taiwan) staat te lezen:
Be sure to download and install the correct firmware for your"exact" router model. Please check carefully ! Furthermore, we highly recommend you to download firmware from your local reseller/distributor!

Antwoord genoeg zo?
Vindt je het raar, philips gaat toch ook niet aanraden dat je firmwares van bepaalde types op andere types gaat gebruiken van eventuele andere producenten. Zo voorkom je een hoop problemen namelijk.

Ik vroeg me alleen af, omdat wij hier BBNed hebben en misschien iets andere afstellingen op internet gebied of dit verschil uitmaakte.
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 11:45:
Aangezien het een Ethernet router betreft zonder ADSL modem is de firmware niet afhankelijk van landinstellingen. Mijn mening is dat je dus elke firmware gebruiken zolang die maar voor jouw model geschikt is. Zelf draai ik nu al een tijdje 2.5.4.1 voor het eerst naar tevredenheid.
Ik heb toch meer problemen sinds ik 2.5.4.1 en 2.5.4.2 heb geprobeert.

Zit met 5 man op een netwerk en sinds 2.5.4.1 (die constant gereset moest worden als ik iets aanpaste op de router) dat ik minder bandwidth beschikbaar heb en veel meer last van elkaar hebben dan vroeger.

Bij 2.5.4.2 (vandaag geprobeerd) hoef ik maar 1 internet explorer window teveel te openen of de router begeeft et.

Ik ga terug op 2.5.2

Signature?