Toon posts:

Artifacts, CPU of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijd gezocht, maar heb nog niks nuttigs kunnen vinden. Misschien dat iemand voor opheldering kan zorgen. :)

Ik krijg artifacts (flitsende driehoeken) voornamelijk bij oudere spellen, Neverwinter Nights, Star Trek Elite Force II, maar ook bij Far Cry. Bij spellen zoals Doom3, Star Wars Battle Front heb ik hier totaal geen problemen mee. In Windows draaid alles ook naar behoren.

Wanneer ik 3dMark03 of 05 draai krijg ik alleen artifacts bij de CPU test. Er is verder helemaal niks overgeklokt, behalve dat ik met RivaTuner de pixel en vertex units heb aangezet, zet ik ze uit dan maakt dit geen verschil. Met een andere videokaart Radeon 9800pro heb ik exact hetzelfde probleem.

Specs.
Pentium 3.0Ghz Northwood
Zalman 400Watt voeding
Asus P4P800SE
nVidia 6800LE

Temp cpu is 35 graden en die van m'n videokaart is 50. Ik heb Artifact Tester gedraaid, maar deze geeft 0 aan. Iemand enig idee, kan het met de CPU te maken hebben, aangezien ik bij 3dMark die artifacts krijg?

p.s. direct9c en nvidia driver 66.81 zijn geinstalleerd. Andere nvidia drivers maakt niks uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 11:25 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als het met beide videokaarten is licht het denk aan een driver/software foot. Kan je je pc niet formatteren zodat alles clean is?

Verwijderd

Het schijnt bij sommige mensen met een P4P800 moederbord te helpen als ze hun geheugen in slot 2 en 4 zetten, IPV 1 en 3.

Dat wil zeggen, als je dual channel hebt (denk ik tenminste, je kunt het zoiezo proberen)

Bij mij hielp het.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik meteen even doen, nu is het inderdaad slot 1 en 3.

OMG! Het heeft geholpen, harstikke bedankt.

Draadje kan dicht..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 15:48 ]

Verwijderd

Ik heb ook een asus p4p800 echter met 4 geheugenstripjes, dus wisselen van slot kan niet.
Nu mijn probleem en nu ik dit topic las heeft het misschien wel met het MoBo te maken.

Iemand suggesties, ideeen over dit probleem:

9800 pro met artifacts in ATiTool en ATI Tray Tool

Kort samengevat:

1 Wanneer ik bij een van beide programma's op artifacts scan (ATI TOOL of ATI TRAY TOOL), blijft het beeld van de 3D view stil staan en geeft het allemaal artifacts weer.

2 Wanneer ik scan naar max CORE of max MEM, gaan beiden programma's onderclocken. (ik zie dan overigens geen stipjes in de 3d view)

3 Bij Atitool krijg ik nog de volgende melding: Init of findMax: Subsequent images are different ????

4 Wanneer hij dan toch onderclockt bij het artifact scannen in ATI Tool, dan geeft hij steeds hetzelfde aantal artifacts (hij geeft numeriek het aantal artifacts weer )

Verwijderd

S.pacekabouter: eigen probleem > eigen topic :)

Als wisselen niet een optie is, kun je altijd tijdelijk testen door een aantal modules te verwijderen. Voor de topicstarter was in ieder geval de oplossing om alleen het geheugen in slot 2 en 4 te gebruiken (maar let erop dat in jouw geval je wél problemen hebt met Atitool in tegenstelling tot de topicstarter die dit niet had en ook bij andere videokaarten) :)

Verder in je eigen topic dus en terug naar de testbank ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 15:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.