Ik zit met een bekend probleem voor jullie. Mijn scherm krijgt een rode gloed over zich heen. Ik heb mijn subwoofer al weggezet, dat kan het dus niet zijn. Nu las ik hier ergens anders op het forum dat jeje scherm kan 'degaussen' (demagniseren?). Hoe doe je dat?
Verwijderd
Zit meestal een knop voor op je monitor, of in het menu ervan waar je dus met die knoppen bijkan
Die knoppen zitten waarschijnlijk aan de voorkant bij jou.
Ohja, monitor uit en aan doet heeft hetzelfde effect.
Die knoppen zitten waarschijnlijk aan de voorkant bij jou.
Ohja, monitor uit en aan doet heeft hetzelfde effect.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 11:03 ]
Hmm, is het misschien 'Phase' in het menu? Verder zie ik niets wat hetkan zijn.
edit:
Hoe lang moet ie uit het stopcontact? Een dag ? Een uur? Een kwartier?
Hoe lang moet ie uit het stopcontact? Een dag ? Een uur? Een kwartier?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 16:44 ]
Verwijderd
waarschijnlijk staat er in de gebruiksaanwijzing wel iets over het degaussen.
Bij de meeste (nieuwere) monitoren doet ie dit vanzelf als je hem aanzet.
Je ziet dan het beeld even trillen, en sommige monitoren geven er een brommend/zoemend geluid bij.
Bij de meeste (nieuwere) monitoren doet ie dit vanzelf als je hem aanzet.
Je ziet dan het beeld even trillen, en sommige monitoren geven er een brommend/zoemend geluid bij.
Als het een rode gloed is die egaal over je hele scherm zit dan is er misschien iets stuk. Bij de betere monitoren kan je dan je rood wel iets wegregelen via het menu.
Bij de fabrikant van je monitor kan je meestal wel een manual downloaden.
Bij de fabrikant van je monitor kan je meestal wel een manual downloaden.
Senile! Senile Oekaki
Zit het VGA-stekkertje er wel goed in? Is het niet zo dat één of twee pinnetjes niet goed contact maken?
Verwijderd
Staat er nergens 'Degauss'?Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 11:06:
Hmm, is het misschien 'Phase' in het menu? Verder zie ik niets wat hetkan zijn.
Verwijderd
Lauwietje: Gebruik aub de
knop voortaan 
Degauss heeft niets te maken met de kleureninstelling van je monitor. Check je bedrading van je monitor en of het probleem aanhoudt met een andere monitor / de monitor op een andere PC. Eventueel kun je de monitor resetten naar fabrieksinstellingen (mocht het probleem door foutieve kleurinstellingen veroorzaakt worden), check hiervoor je monitor handleiding.
Degauss heeft niets te maken met de kleureninstelling van je monitor. Check je bedrading van je monitor en of het probleem aanhoudt met een andere monitor / de monitor op een andere PC. Eventueel kun je de monitor resetten naar fabrieksinstellingen (mocht het probleem door foutieve kleurinstellingen veroorzaakt worden), check hiervoor je monitor handleiding.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 16:47 ]
Pagina: 1