Toon posts:

2 problemen met mijn SATA drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe maxtor maxline plus 2 250GB (met winxp sp1), maar hij doet wat raar. Ten eerste staat er nu constant het icoontje van hardware veilig verwijderen in mijn systeembalk. Het zegt dus dat ik de maxtor veilig kan verwijderen. Waarom staat dat ding daar en hoe krijg ik dat weg?
En ten tweede heb ik een probleem met .rar files, als ik deze kopieer op mijn hd kan ik de copie niet verwijderen omdat het al door een ander programma in gebruik is, terwijl er helemaal niets meer draait op de achtergrond, en hij heeft het blijkbaar alleen met rar files.
Misschien heeft het een wel met het ander te maken?

Thx!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het is een interne SATA drive? Waarop is dat ding aangesloten? Onboard SATA controller? Als je dubbelklikt op het hardware veilig verwijderen icoontje, welke hardware geeft ie dan daan die 'veilig verwijderd' kan worden? Draai je een virusscanner, zo ja, welke?

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat probleem met die file ben ik blijkbaar uit, blijkbaar heeft ie het enkel met 1 bepaalde rar file. Als ik een nieuwe rar file maak en verwijder gaat het vanzelf, vreemd.
Ik zou wel nog graag dat icoontje weg krijgen. Mijn sata drive is toch geen usb stick zeker :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, het is een interne sata drive, aangesloten op de sata1 poort van het moederbord.
Als ik het icoon open staat daar dus die bepaalde HD die ik kan stopzetten en verwijderen.

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
Wat voor info krijg je bij apparaatbeheer > eigenschappen > apparaatstatus ?
En wat staat er bij de driver info 2 tabbladen verder ?

De melding "apparaat veilig verwijderen" krijg ik ook bij hardware waarvan de driver niet door MS whql gecertificeerd is.

Heb je al gekeken of de fabrikant van jouw moederbord al een nieuwere versie sata driver heeft staan ?

Verwijderd

Topicstarter
bij apparaatstatus is alles ok. De driver van de HD zelf dateert van 2001, waarschijnlijk de driver van winxp zelf?
De driver van de serial ata controller is van 06/04 dus nog niet zo oud.
Ga eens kijken of ze nieuwe sata drivers hebben, maar ik dacht dat ze die alleen op diskette hebben voor bij de installatie van winxp.

Verwijderd

Topicstarter
driver opnieuw installeren helpt ook niet.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
serial ata ondersteund hotplugging (mits correcte drivers en volledige implementatie natuurlijk ;) ) daarom kan je die schijf als removable aanduiden. kennelijk doet je driver dit al vanaf installatie. Je kan dit uitschakelen in de magament console onder het kopje removable storage (als ik het goed heb zo uit mijn hoofd ;) )
Als je de schijf als removable gaat gebruiken MOET je ze altijd via deze weg ontkoppelen, omdat windows op dat ogenblik de cache wegschrijft, zodat geen data verloren kan gaan door de windows-diskcache.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, onder verwisselbare opslag bij beheer vind ik een map bibliotheken, en daar staan mijn 2 dvd drives in, maar geen HD :|

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem, ik heb een maxtor 9 sata schijf die wordt gezien in Win XP-Pro als externe harde schijf...
Weet iemand hier al een oplossing op?
Pagina: 1