Toon posts:

[vb6] Winsock: hoe verbinden dmv proxy-server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een simpel chat-programmaatje gemaakt dat werkt met Winsock. Nu wil ik ondersteuning voor proxy-servers inbouwen, maar ik kan zowel op Google als op GoT niks vinden hierover. Het gaat dus om een HTTP-proxy.
Moet ik dan als RemoteHost en RemotePort de gegevens van de proxy-server gebruiken?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Probeer het eens zou ik zeggen ;)

Lees anders rfc 2616, die van HTTP 1.1 is dat. Of, als je het simpeler wilt houden (zou ik doen!), RFC 1945 en dan o.a. 5.1.2 Request-URI.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 10:12:
Moet ik dan als RemoteHost en RemotePort de gegevens van de proxy-server gebruiken?
Nee.. tenzij je met je proxy wilt chatten.

Je verbnding moet nog gewoon naar de aangegeven RemoteHost.. maar VIA de proxy.. en niet NAAR de proxy. Maar gebruikt WinSock niet de standaard instellingen van de pc waarop hij draait, en dus ook een eventueel ingestelde proxy?

• Kuhlie
  • Niet online
frickY: nee. Winsock is de interface voor TCP/IP voor Visual Basic, niet de interface voor HTTP. u53r heeft zelf het HTTP-protocol geimplementeerd. Als hij nu ook proxies wil ondersteunen zal hij in ieder geval zijn verbinding moeten richten op de proxyserver.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Het lukt me nu om met GET de broncode van sites (via de proxy) binnen te halen.
Maar hoe kan ik een verbinding met een zelfgemaakte server maken, dat gaat toch niet via GET/POST?

• Kuhlie
  • Niet online
VB_programmer schreef op 09 oktober 2004 @ 12:52:
Maar hoe kan ik een verbinding met een zelfgemaakte server maken, dat gaat toch niet via GET/POST?
'server' is een beetje algemeen. Wat voor server? Een HTTP-server? Waarschijnlijk niet: anders wist je het antwoord wel ;)

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, mijn chat-server. Dat is een andere vb-toepassing, met een winsock die luistert.

• Kuhlie
  • Niet online
Ah. Je probleem is dus dat je wilt communiceren naar buiten toe via een proxy (omdat het zonder proxy niet gaat?) maar niet met HTTP maar met een eigen protocol. Sommige proxy-servers ondersteunen CONNECT ipv GET of POST. Hiermee kan je een standaard tcp/ip-verbinding krijgen naar een willekeurige host/port. Probeer het eens uit, zie onder andere http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec9.html#sec9.9
Pagina: 1