Moederbord problemen P2L97

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier een moederbord, een asus P2L97. Maar er is iets fout gegaan met flashen. Nu wil ik dus de BIOS resetten, maar ik weet niet hoe dat moet voor dit moederbord.

Ik heb de manual doorgelezen ja.... Linkje , maar ik kan niks vinden over jumpers die verzet moeten worden of iets dergelijks.
Kan ik ook gewoon de batterij eruit halen? Of werkt dat niet? Moet ik bij een asus moederbord met een schroevendraaier iets kortsluiten?

Alvast bedankt.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Fouten tijdens het flashen zijn niet te verhelpen. Althans, je moet de BIOS chip dan laten reflashen door een tweede partij. De BIOS resetten zal dus geen zin hebben in dat geval.

Als je het echter hebt over een foute instelling in de BIOS waardoor de computer niet meer start, dan kan je de BIOS resetten dmv het verwijderen van de batterij voor een korte periode.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
wat je kan doen is "hotflashen", maar dit is niet zonder risico:
zoek een zelfde moederbord, laat dat opstarten, haal het bios eruit en steek dat van jou erin, en dan flashen.
moet je wel héél voorzichtig zijn dat de pootjes van je bios niets raken.
let wel op, dit is echt niet zonder risico.

edit: zie ook hier: PMG FAQ

[ Voor 15% gewijzigd door plastronneke op 09-10-2004 10:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

plastronneke schreef op 09 oktober 2004 @ 10:21:
wat je kan doen is "hotflashen", maar dit is niet zonder risico:
zoek een zelfde moederbord, laat dat opstarten, haal het bios eruit en steek dat van jou erin, en dan flashen.
moet je wel héél voorzichtig zijn dat de pootjes van je bios niets raken.
let wel op, dit is echt niet zonder risico.
Hiervoor heb je echter niet hetzelfde mobo voor nodig.
En hotflashen op Asus planken als je dat doet met Uniflash (waarmee je practisch alles kunt flashen) gaat niet lukken.

• Double J
Ik heb de batterij er nu drie kwartier uit gehad, maar nog steeds werkt ie niet..... De computer gaat dus aan, alle lampjes branden (cd-rom - brander - diskettestation - het powerlampje - het 'denk'lampje). Dit duurt zo'n 10 seconden en dan blijft de computer gewoon aan staan. Ik krijg op de monitor alleen te zien "no sync input", oftewel hij krijgt geen signaal.
Hotflashen was ik niet van plan, kan ik nog iets anders doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Double J op 09-10-2004 10:57 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Double J schreef op 09 oktober 2004 @ 10:57:
Ik heb de batterij er nu drie kwartier uit gehad, maar nog steeds werkt ie niet..... De computer gaat dus aan, alle lampjes branden (cd-rom - brander - diskettestation - het powerlampje - het 'denk'lampje). Dit duurt zo'n 10 seconden en dan blijft de computer gewoon aan staan. Ik krijg op de monitor alleen te zien "no sync input", oftewel hij krijgt geen signaal.
'denk'lampje :? Bedoel je hier soms de HDD LED (die aangeeft of de hardeschijf iets doet)?...
Hotflashen was ik niet van plan, kan ik nog iets anders doen?
Ja:

1- iemand anders laten hotflashen (evt betaald)
2- mobo in kliko mikken

Oslik blyat! Oslik!

• Double J
'denk'lampje Bedoel je hier soms de HDD LED (die aangeeft of de hardeschijf iets doet)?...
Ik kon even niet op het woord komen :P.

Een ander moederbord gebruiken voor hotflashen terwijl hier risico aan zit doe ik niet. Dat wordt dan de container... Jammer.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Double J schreef op 09 oktober 2004 @ 11:26:
[...]

Een ander moederbord gebruiken voor hotflashen terwijl hier risico aan zit doe ik niet. Dat wordt dan de container... Jammer.
er zijn gasten ( hebben een site, zijn nederlanders), die voor een prikkie er weer een goed bios indouwen, voro paar euro f je bioschippie opsturen en je krijgt em vollegig goed weer terug :)

Met Vriendelijke Groet,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NightRaider schreef op 09 oktober 2004 @ 11:38:
[...]

er zijn gasten ( hebben een site, zijn nederlanders), die voor een prikkie er weer een goed bios indouwen, voro paar euro f je bioschippie opsturen en je krijgt em vollegig goed weer terug :)
Werkt met dit plankje niet, chip zit er namelijk opgesoldeerd
argh, beter opletten. Dit is een andere plank :X
* TERW_DAN is 2 topics door elkaar aan het halen :X
Double J schreef op 09 oktober 2004 @ 11:26:
[...]

Zou ik hem anders kunnen krijgen voor aan mijn muur :P
een P2L97 heb ik nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 09-10-2004 18:22 ]

Pagina: 1