Toon posts:

Problemen direct-adsl / sendmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een hele dag te klooien met sendmail achter een alcatel speedtouch en direct-adsl van kpn.

Het volgende heb ik gedaan

. Firewall geredirect naar de server ( default server ). Dit werkt want dns en webserver zijn bereikbaar van buitenaf

. dns MX record aangepast zodat de mailrelay.direct-adsl.nl er ook in staat

.mail relay en accept van mailrelay.direct-adsl.nl in de relay options toegevoegd

probleem blijf echter. Ik kan prima mail verzenden. Internet mail en mail vanaf het netwerk komt aan. Echter mail van extren komt niet aan. Ik zie nergens in de log staan dat ie geweigerd wordt. Maar er lijkt gewoon niks van de mailrelay.direct-adsl.nl af te komen of geblokked te worden ( in ieder geval niet door de firewall ) eerder in sendmail dan.

het domein is auroranet.tk

Wie o wie kan me helpen ?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Om welk domein gaat het? Anders kunnen we natuurlijk erg weinig controleren voor je.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

code:
1
2
3
4
5
6
Non-authoritative answer:
auroranet.tk    MX preference = 5, mail exchanger = mypc.auroranet.tk
auroranet.tk    MX preference = 10, mail exchanger = mailrelay.direct-adsl.nl

auroranet.tk    nameserver = mypc.auroranet.tk
mypc.auroranet.tk       internet address = 81.207.61.59

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
dat is precies zoals het volgende de kpn hoort:

uitleg:

auroranet.tk poort 25 wordt op de kpn firewall geblokkeerd. De post wordt dan automagisch verstuurd naar mailrelay.direct-adsl.nl. Deze mag wel intern mail op poort 25 afleveren. Enkel er gebeurt dus niks.

Iemand nog geniale invallen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost.

Redhat laat standaard de mail server alleen luisteren op poort 25 van de 127.0.0.1 interface omdat ze ervan uit gaan dat de distributie aleen gebruikt wordt voor client mail.

Oplossing was heel simpel. In de sendmail deamon options het ip veranderen naar mijn servers ip. Daarna werkte alles prima

t

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 00:32:
Redhat laat standaard de mail server alleen luisteren op poort 25 van de 127.0.0.1 interface omdat ze ervan uit gaan dat de distributie aleen gebruikt wordt voor client mail.
Dat is niet helemaal de reden.
De werkelijke reden is dat ze willen voorkomen dat mensen ongemerkt een mailserver gaan draaien, met alle gevaar van openrelay. Naast 127.0.0.1 dus je interne-ip (192.168.x.x / 172.16.x.x / 10.x.x.x) en je externe-ip toevoegen.

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 22:11
little_soundman schreef op 11 oktober 2004 @ 01:15:
[...]

Dat is niet helemaal de reden.
De werkelijke reden is dat ze willen voorkomen dat mensen ongemerkt een mailserver gaan draaien, met alle gevaar van openrelay. Naast 127.0.0.1 dus je interne-ip (192.168.x.x / 172.16.x.x / 10.x.x.x) en je externe-ip toevoegen.
Of gewoon de hele tekst weghalen ("Addr=127.0.0.1").
Pagina: 1