USB HD case met Ethernet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 16:53
Hoi!
Ik heb momenteel een gewone PC thuis, met daarin o.a. een 200 Gb hd (die net voor de 2e x is gecrasht, maar dat is een ander verhaal..:(.) . Nu zit ik echter te overwegen om over te gaan op een laptop. Maar ik zou wel graag die 200 gb willen kunnen blijven gebruiken. Dan kan ik natuurlijk mijn PC 24/7 aan laten staan, maar dat vind ik qua energieverbruik, ruimte en herrie niet echt een goede optie. Een ander plan zou zijn om een USB hd case te kopen, maar die moet ik dan altijd inpluggen als ik op de HD zou willen kunnen, en ik verwacht veel te gaan WLANnen. Dus, bedacht ik, zou er niet ergens een USB hd case zijn, met een ethernet aansluiting? (opzich hoeft hij dus geen USB te hebben, maar zo noem ik het toch maar even, om het produkt te beschrijven).
Het bestaat vast wel ergens, maar IK kon het nergens vinden.
Eisen:
-Er moet een gewone HD in passen (geen laptop 2.5"ding).
-Hij moet dus een netwerkaansluiting hebben.
-Hij moet onder windows gewoon als drive te mounten zijn, dus niet alleen via FTP toegankelijk. Anders zou ik een router kunnen kopen met USB poort waar een HD aan kan, die schijn je wel te hebben. Maar ik geloof dat je HD dan alleen via FTP toegankelijk is.

Weet iemand of zo iets te koop is, en zoja, waar en hoeduur?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightningWave
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:58
Ik kan je een ding vertellen, het bestaat. Een vriend van me heeft het, maar dan kant er klaar.

ik zal ff vragen welk merk etc het is die hij heeft, misschien dat ze ook wel los kastje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:27
LightningWave schreef op 09 oktober 2004 @ 03:23:
Ik kan je een ding vertellen, het bestaat. Een vriend van me heeft het, maar dan kant er klaar.

ik zal ff vragen welk merk etc het is die hij heeft, misschien dat ze ook wel los kastje hebben.
...en ze kennen een serieze opgang. Dit zijn modellen die ik al tegengekomen ben:

* Linksys NSLU2
* Ximeta NetDisk
* Buffalo HD-120LAN
* Asus WLL-HD
* Netgear WGT-634U
* WL-500g

Voor de rest kan je ook op GoT zoeken, er zijn talrijke topics over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Voor de geïnteresseerd ben ik ook bezig met een pagina te maken met de verschillende mogelijkheden die er zijn.

Pagina is nog niet helemaal af, layout is ook niet high tech maar mischien wel informatief. :)

Mocht je een grote fout zien staan of andere opmerking hebben mag je me altijd mailen

Edit: vandaag ietwat ge-update.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom_G op 17-10-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clooner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
PanMan schreef op 09 oktober 2004 @ 01:53:

-Hij moet onder windows gewoon als drive te mounten zijn, dus niet alleen via FTP toegankelijk. Anders zou ik een router kunnen kopen met USB poort waar een HD aan kan, die schijn je wel te hebben. Maar ik geloof dat je HD dan alleen via FTP toegankelijk is.
Ftp is wel te mounten als drive. gewoon netdrive of iets dergelijks volgens mij zit het in win2k en winxp zelfs al standaard. Ik zou dus gewoon gaan voor de goedkopere oplossing.

Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Tom_G schreef op 09 oktober 2004 @ 09:24:
[...]

...en ze kennen een serieze opgang. Dit zijn modellen die ik al tegengekomen ben:

* Linksys NSLU2
* Ximeta NetDisk
* Buffalo HD-120LAN
* Asus WLL-HD
* Netgear WGT-634U
* WL-500g

Voor de rest kan je ook op GoT zoeken, er zijn talrijke topics over.
Om met dat laatste te beginnen: Dat had ik geprobeerd, maar zoeken op iets als "hd case ethernet" levert erg veel algemene topics op over pc's, maar niets hierover.
Overigens zijn de meeste van de dingen hierboven nogsteeds een kastje (soms ook router) waar je een USB hd aan kan koppelen. Dat is natuurlijk wel een mogelijkheid, maar dan moet ik dus 2 kastjes kopen. Is er niet een waar je direct zelf een HD in kan hangen? En dan wel de hd die ik al heb...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ben hier ook nog echt naar op zoek !!

Misschien een beetje anders dan de oplossingen hier, maar volgens mij wel de goedkoopste als ik zo een beetje hier kijk :)

Koop een Asus wl500g router, met wireless (54mbit) en een USB poort.
Op deze USB poort kan je een externe schijf aansluiten, mits deze natuurlijk in een usb behuizing zit. Zelf moet je een externe USB behuizing kopen, ik koop er zelf nu toevallig 2 bij een inkoopactie voor 30 euro per stuk :)
Jammer is;
- Hij kan alleen gedeelt worden via FTP.
- Het is een USB 1.1 poort , dus iets van 1,5 MB/s ofzo optimale doorvoer, toch :?

Mooi is:
- Relatief (heel) goedkope oplossing.
- Zelf grote van de schijf bepalen.

Wat ze dus in mijn ogen moeten verbeteren aan een volgende versie van die router wil ik hem zeker aanschaffen:
- USB 2.0
- Toegang via windows shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Bartjuh schreef op 11 oktober 2004 @ 17:04:

Misschien een beetje anders dan de oplossingen hier, maar volgens mij wel de goedkoopste als ik zo een beetje hier kijk :)

Op deze USB poort kan je een externe schijf aansluiten, mits deze natuurlijk in een usb behuizing zit. Zelf moet je een externe USB behuizing kopen, ik koop er zelf nu toevallig 2 bij een inkoopactie voor 30 euro per stuk :)
Jammer is;
- Het is een USB 1.1 poort , dus iets van 1,5 MB/s ofzo optimale doorvoer, toch :?

Mooi is:

Wat ze dus in mijn ogen moeten verbeteren aan een volgende versie van die router wil ik hem zeker aanschaffen:
- USB 2.0
Usb 1.1 is waardeloos, dat is enkel nog te doen in een 10 mbit lan (om die vol te trekken dus).

In de praktijk haal je met usb 1 rond de 900 KB/s.

Ftp kun je indd mounten aan een driveletter. Ikzelf gebruik daar WebDrive voor.

@ PanMan,

Zoeken was mischien niet beste oplossing. Heb er wel nog aantal in m'n bookmarks staan:

Antiloop in "Asus WL-HDD ervaringen/advies"
Tom_G in "Advies gevraagd netwerk hard disks"
Schijf direct op netwerk
LPEspecial in "linksys NSLU2 verkrijgbaar?"
Antiloop in "bestaat een ext. harddisk met ethernet ?"
[rml][ NAS] 2 of 4x IDE in RAID, welk apparaat?*[/rml]
Linksys EFG80 NAS

En nog ietwat minder relevante (file servers):
FastBunny in "Nieuwe personal server"
heuveltje in "Terabytes aan opslag?"
Server voor opslag maken

Dat zijn de belangrijkste :)

[ Voor 25% gewijzigd door Tom_G op 11-10-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32

Gaitman

The Real One

Bartjuh schreef op 11 oktober 2004 @ 17:04:

Jammer is;

Mooi is:

- USB 2.0
Wacht dan op de Asus WL500gx die krijgt USB2 zie http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig bij D-link in amerika de DNS-120 gezien.
Dit is een netwerk kastje waar je je bestaande USB drive op aan kan sluiten
Hij is in nederland nog niet te koop maar volgens D-link nederland
Is het ong dec 2004 te verwachten, de prijs in amerika is 99 USD
Wat hij in nederland kost weet ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:01:
Ziet er interessant uit, ondersteund die naast SMB ook Samba of niet? Heb ik niet direct terug gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Allnet ALL6200 en Longshine heeft er ook een.
Deze ondersteunt smb met een linux embedded system. Deze gebruiken we op kantooor als FTP server voor opdrachtgevers/samenwerkende partijen.

www.netzwerk-lan.de

Kost niets om te laten lopen, zorg wel dat je de laatste Firmware erbij krijgt, dan is ie stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

GJAman schreef op 11 oktober 2004 @ 17:49:
[...]

Wacht dan op de Asus WL500gx die krijgt USB2 zie http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=572
WOW !!
Supergaaf :D

Bedankt man :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:38
Tom_G schreef op 11 oktober 2004 @ 17:35:
[...]

Usb 1.1 is waardeloos, dat is enkel nog te doen in een 10 mbit lan (om die vol te trekken dus).

In de praktijk haal je met usb 1 rond de 900 KB/s.

Ftp kun je indd mounten aan een driveletter. Ikzelf gebruik daar WebDrive voor.

--knipperdeknip--
900kb/sec ??? waar ;)

450-600kb/sec en dan meot je blij zijn op wl500g meer haal je gewoonweg niet
daarbij kun je met de wl500g gewoon samba draaien en hoef je niet met webdrive oid te werken maar kun je hem gewoon mounten in windows

voor de WL-HDD is vandaag een nieuwe custom firmware uitgekomen welke ook NFSv3 oid heeft (geen idee wat het voordeel is) standaard al samba.. standaard 2,5inch interface jammergenoeg en je kunt de WL-HDD modden naar 125mbps mocht je dat interresant vinden ;)
en er is schijnbaar ook een betere ftp server ingezet nu

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09
Is dit wat je zoekt?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Van linksys hebben ze ook een 120gb included nas versie even ter vergl met de Buffalo:
EFG120 http://www.linksys.com/pr...duct.asp?prid=555&scid=43
+- 600$ , een dure dus.
--
Now you can quickly and easily add 120 gigabytes of storage space onto your network with the EtherFast Network Attached Storage from Linksys. This stand-alone network appliance features two hard drive bays -- one with a 120GB drive in it, and the other available so you can add an additional up to 120GB IDE hard drive as your storage needs grow.
--

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn eigenlijk allemaal hele dure oplossingen.
Eigenlijk zou gewoon het mooiste zijn dat je een boxje had welke je aan je router kunt hangen via utp waar je zelf je HD in kunt bouwen zonder dat die direct geformateerd wordt. Eigelijk nog liever 2 schijven... (a)

Maar goed, zoals velen ben ik dus ook opzoek naar een case waar ik mijn oude hd in kan proppen en direct kan zien op het netwerk. Ik dacht ik zal maar geen nieuwe topic hierover openen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Antiloop schreef op 18 oktober 2004 @ 10:47:
[...]

900kb/sec ??? waar ;)

450-600kb/sec en dan meot je blij zijn op wl500g meer haal je gewoonweg niet
daarbij kun je met de wl500g gewoon samba draaien en hoef je niet met webdrive oid te werken maar kun je hem gewoon mounten in windows

voor de WL-HDD is vandaag een nieuwe custom firmware uitgekomen welke ook NFSv3 oid heeft (geen idee wat het voordeel is) standaard al samba.. standaard 2,5inch interface jammergenoeg en je kunt de WL-HDD modden naar 125mbps mocht je dat interresant vinden ;)
en er is schijnbaar ook een betere ftp server ingezet nu
900 KB/s is wat je haalt met een externe hd aan een pc met usb 1.1. Als die router nog minder haalt moet er daar wel iets mis aan zijn.

@Ganymedus,

Kijk even naar de Ximeta NetDisks. Er bestaat sinds kort ook een "leeg model" d.w.z. dat je er een hd naar keuze kunt in inbouwen. Het ziet er niet meer uit dan een extern hd enclosure, met dat verschil dat hij op de router/switch kan aangesloten zijn (naast usb 2.0) er past 1 hd in, betwijfel of de controller er 2 aankan (master/slave).
Verder hoef je wel nog drivers te installeren op de pc's die er gebruik van moeten maken. De schijf wordt onder windows dan gewoon net als iedere andere vaste schijf herkend, dus niet langs \\servernaam\share.

[ Voor 19% gewijzigd door Tom_G op 18-10-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09
Hier is een 80gb variant te koop voor 169 euro. Ik ben nog op zoek naar de losse versie (van een nederlandse shop that is).

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2004 @ 18:01:
Dat is idd wel een interesant ding voor oudere hardeschijven. Ik heb hier nog een 200GB IDE drive liggen die graag op het netwerk gooi. Ik heb hem al gepsot voor 77 dollar. Weet 'e'en van jullie of het werkt ales ik op de drive een ide to usb adapter zet en vervolgens de drive via USB2.0 op het kastje aansluit?

http://www.costcentral.co...T_ETHERNET/DNS120/E41684/

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Tom_G schreef op zaterdag 09 oktober 2004 @ 20:13:
Voor de geïnteresseerd ben ik ook bezig met een pagina te maken met de verschillende mogelijkheden die er zijn.

Pagina is nog niet helemaal af, layout is ook niet high tech maar mischien wel informatief. :)
Hoi! Ik zie een grote fout: De pagina wordt niet gevonden :)
Ik weet dat ik een oud topic kick, maar het leek me nogsteeds relevant
Ik heb inmiddels vandaag een Lacie 250 GB hd gekocht, voor 130E ex (aanbieding bij Officecenter). Aangezien ik ook een Wlan AP wil gaan kopen, lijkt het me handig om deze dingen dus te gaan combineren. Het liefst wil ik werken met de originele firmware, ik zie het niet helemaal zitten om lang in een shell mijn router te gaan configgen. OTOH, als het dan goed werkt, waarom ook niet.. Hrmz...
Voor mezelf zit ik op dit moment dus te twijfelen tussen de Asus WL-500 (maar de ASUS site is momenteel dood...), of een vergelijkbaar model van Linksys..
Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Voor mezelf zit ik op dit moment dus te twijfelen tussen de Asus WL-500 (maar de ASUS site is momenteel dood...), of een vergelijkbaar model van Linksys..
Iemand tips hiervoor?
Zelf heb ik de asus WL-500g met een externe 30GB HD. Ik gebruik deze HD om vanaf iedere pc in huis mp3 te kunnen spelen en daar is ie prima voor. Het 'uploaden' is alleen niet erg snel en als je er vaak grotere bestanden naar wil sturen en vanaf wil halen dan zou ik toch voor de nieuwere versie met USB2 gaan.

De wl-500g is trouwens (zoals al eerder gezegd) met een customised firmware prima te benaderen als samba share en dus gewoon beschikbaar als drive.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
PanMan schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:03:
[...]

Hoi! Ik zie een grote fout: De pagina wordt niet gevonden :)
Ik weet dat ik een oud topic kick, maar het leek me nogsteeds relevant
Ik heb inmiddels vandaag een Lacie 250 GB hd gekocht, voor 130E ex (aanbieding bij Officecenter). Aangezien ik ook een Wlan AP wil gaan kopen, lijkt het me handig om deze dingen dus te gaan combineren. Het liefst wil ik werken met de originele firmware, ik zie het niet helemaal zitten om lang in een shell mijn router te gaan configgen. OTOH, als het dan goed werkt, waarom ook niet.. Hrmz...
Iemand tips hiervoor?
Link is ondertussen :http://users.skynet.be/tom.glorieux/Computers/NAS/nas.htm ;)

Pagina is niet meer zo up-to-date, want ondertussen zijn er al toestellen van Maxtor zelf en LaCie bijgekomen op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Is het veel gedoe om Samba aan de praat te krijgen, op zo'n Asus ding?
Ik zit inmiddels sterk te denken over de WL-500g Deluxe, omdat ik zoizo een Wlan ding nodig heb, en dan met 2-3 tientjes extra klaar ben. Maar ik heb niet echt zin om uren in linux te gaan klooien. Ik werk genoeg met shell's om websites op te zetten oid, maar ik zou geen linux install willen doen, oid. Ga ik er dan uitkomen? en, is die firmware stabiel?

Pagina: 1