Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Winkel vinden om de juiste elcos te kopen *(LowESR)

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een paar bolle elkos zowel op een msi als op een abit kt7 board.
Msi board weet ik het type niet maar het is voor een p3 800 (370?)
Nu zoek ik hiervoor 4 elkootjes van 2700uf 6,3 volt.
Ik was hier in Haarlem naar de elektroboer gegaan eurosound heten ze geloof ik (voorheen display)
En die goser schreeuwde al vanuit het magazijn, toen hij mijn vraag aan de verkoper hoorde, : ''6,3 volt!! vergeet het maar!!"
Mij werd dus verteld dat die erg lastig te krijgen zijn.
Ik vond dat moeilijk te geloven, maar ik vrees dat ik er toch aan moet want ook bij Conrad online zie ik ze niet staan.
Is dit een soort moedeboarden-fabrikanten mafia of zoiets?
Of weet iemand waar ik ze zo kan bestellen.
Ik vind het toch wel een beetje zonde om 49 euro te moeten gaan neerleggen voor een nieuw moederboard omdat zo een lullig onderdeeltje niet te krijgen is.
Oh ja ik heb Echt! heus waar gesearched O-) maar kon niet echt iets vinden.
Dus als ik dat niet goed heb gedaan dan bij deze alvast excuses.
Thx

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59

mr_petit

opperprutser

ik had hetzelfde probleempje (maar dan 3300 µF 10v).

Je kan natuurlijk gewoon de 63v versie gebruiken waar ze normaal mee komen aanlopen ware het niet dat die ongeveer 10x zo groot is en nooit op je mobo past.

Het is geen mobo maffia, maar wel een speciaal onderdeel wat een heel klein toepassingsbereik heeft vanwege de lage spanning.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Nou het probleem is dat elco's met zulk lage toleranties nauwelijks nodig zijn. Meestal maakt het je geen hol uit of ie nou 10 of 1000V aankan, hoe meer, hoe minder mensen zeggen "ho dat lukt niet in mijn toepassing"

Daarnaast schijnen mobo elco's vaak met een of andere lage rating te werken (ff zoeken wat dat ook al weer was), kortom ellende.

Edit; gevonden, low-ESR rating
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 10:09:
staat voor Low Equivalent Series Resistance, ze hebben dus een zeer lage weerstand voor wisselspanning, ik denk niet dat de electroboer die dingen heeft, maar vragen kan geen kwaad natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 01:49 ]

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:32
Stuur een mail naar msi-info@msi-computer.nl en/of support@msi-computer.nl met de condensators die je wilt hebben en je adres, en binnen een paar dagen krijg je gratis de condensators toegestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen bedankt voor de tip.
Weet iemand toevallig ook een nederlandse website voor Abit of de importeur?
Sorry voor zoveel (voor andere niet zo interessante) vragen.
Thx

Verwijderd

O en kijk uit met solderen he :) het is een multilayer pcb, dus niet verprutsen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 02:07:
O en kijk uit met solderen he :) het is een multilayer pcb, dus niet verprutsen. :P
Ze hebben flink wat ruimte er omheen dus ik denk dat dat wel gaat.
Bedankt voor de waarschuwing.
Ik heb wel nog een ander vraagje.
Het is niet aangegeven (voor zover ik het kan bekijken waar de + zit is er een simpele manier om daar achter te komen, behalve dan ze opblazen en dan natuurlijk wel weten waar de plus zat, met de nadruk op zat 8)7
Thx

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:28
Ik heb hier diverse defecte apparaten en printen liggen met ook veel van dat soort elco's. Misschien is de tijd rijp dat ik ze desoldeer en er een handeltje in begin....

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

WEBsel schreef op 09 oktober 2004 @ 02:21:
Ik heb hier diverse defecte apparaten en printen liggen met ook veel van dat soort elco's. Misschien is de tijd rijp dat ik ze desoldeer en er een handeltje in begin....
Hmmmmmmmm, *vraagt snel een patent aan op een elco-demontage bedrijf*

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bekend probleem, ik wilde laatst een dode SoA plank uit 2000 (met een mooie rij vulkaantjes erop) repareren, maar de lokale electrowinkel (Technica in Nijmegen) had ook niets in in de 6.3V reeks.

* dion_b gaat maar wachten op een om andere redenen overleden moederbord om te cannibaliseren :z

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:19
dion_b schreef op 09 oktober 2004 @ 11:17:

* dion_b gaat maar wachten op een om andere redenen overleden moederbord om te cannibaliseren :z
Met jouw verzameling kan dat statistisch gezien deze week nog gebeuren :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:36

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bij mij was een mailtje naar Chaintech Nederland voldoende voor een lief klein zakje met acht groengekleurde elkootjes :) Helemaal gratisch ook nog...

Heeft mijn Dondervogeltje gered van een stoffig bestaan op een boekenplank. Tikt nu weer vrolijk op 1400mhz en doet dat betrouwbaar ;)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Had ik ook, ff een mailtje naar MSI voor een paar elcootjes en de volgende dag nog had ik een bubbelvenvelopje met de 7 gevraagde elcootjes.

/me bedankt MSI nederland voor het redden van het leven van zijn teergeliefde Athlon900 dataserver

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 02:20:
[...]

Ik heb wel nog een ander vraagje.
Het is niet aangegeven (voor zover ik het kan bekijken waar de + zit is er een simpele manier om daar achter te komen, behalve dan ze opblazen en dan natuurlijk wel weten waar de plus zat, met de nadruk op zat 8)7
Thx
Staan de condensators er nog op? Of als dit niet is weet je nog hoe ze erop zaten? Op de condensator staat toch aangegeven welke klem de - klem is.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
Gewoon MSI mailen met type + revisie mainboard en dan sturen zij inderdaad gratis de juiste condensators op.

• we_are_borg
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

Ik heb bij de groothandel gekeken en ik kom uit op dit:

Fabrikant: PANASONIC
Fabrikantnummer:EEUFC0J272S

CAPACITOR, 2700UF 6.3V; Capacitance: 2700µF; Capacitor dielectric type: Aluminium Electrolytic; Case style: Radial; Current, ripple AC: 1690mA @ 100kHz, 105oC; Diameter, body: 16mm; Length / Height, external: 15mm; Pitch, lead: 7.5mm; Temperature, operating (a) max: 105°C; Temperature, operating (a) min: -55°C; Terminal type: Wire ended; Time, operating life: 3000h @ 105oC; Voltage rating, DC: 6.3V; Diameter, lead: 0.8mm; Frequency, impedance: 100kHz; Frequency, ripple current: 100kHz; Impedance: 0.43R @ 100kHz, 20oC; Temperature, impedance: 20°C; Temperature, operating life: 105°C; Temperature, ripple current: 105°C; Tolerance, +: ± 20%; Tolerance, -: -20%

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Probeer het eens bij een aantal shops uit de CME Faq: links > electroshops

Let er wel op dat je Low-ESR condensators gebruikt, anders kun je ze binnen no-time weer vervangen. De capaciteit mag evt. 1 stapje hoger (niet lager!), hetzelfde geldt voor de spanning. Een 2700 µF kun je dus ook vervangen voor een 3300 µ uitvoering (in sommige gevallen is dat zelfs aan te raden, zoals bij sommige Xeon bordjes). Het nadeel is wel dat elco's met een hogere spanningswaarde ook gelijk een stuk groter zijn en moeilijker te plaatsen, let dus wel op dat je ze wel kwijt kunt :)
Wat betreft polariteit: let erop dat je ze wel correct plaatst. Op de condensators staat aangegeven welke pin de [-] is, voor de moederborden is dast meestal een wit vlakje/rondje.

move > CME

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 07:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties
Hier kan ik waarschijnlijk voorlopig wel even mee vooruit
Thx

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

NB: MSI mailen heeft imo weinig zin.
Bellen werkt veel beter :)

De TD is van 1030 t/m 1230 open. Dan kun je de elco's gratis bestellen :)
Voor tel nummer zie hun site :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:29
Probeer farnell, geen order-/verzendkosten of minimale ordergrootte, vandaag besteld morgen in huis zie http://www.farnellinone.nl :)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Base75 schreef op 10 oktober 2004 @ 17:23:
Probeer farnell, geen order-/verzendkosten of minimale ordergrootte, vandaag besteld morgen in huis zie http://www.farnellinone.nl :)
Minimum Orders
7. Voor klanten met een kredietrekening gelden geen minimum bestelverplichtingen, maar met betrekking tot transacties die contant worden afgerekend geld een minimum van € 50,00 excl BTW.
Zover dat ik weet leverd farnell niet aan particulieren.

[ Voor 28% gewijzigd door we_are_borg op 10-10-2004 17:56 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 07:19

JF_

Atlas schreef op 10 oktober 2004 @ 16:32:
NB: MSI mailen heeft imo weinig zin.
't Werkt sowieso niet:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
support@msi-computer.nl

Reporting-MTA: dns;mail.msi-computer.nl
Received-From-MTA: dns;relay1-new.vianetworks.nl
Arrival-Date: Sun, 10 Oct 2004 18:37:15 +0200

Final-Recipient: rfc822;support@msi-computer.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
Received: from relay1-new.vianetworks.nl ([212.61.9.20]) by mail.msi-computer.nl with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6713);
Sun, 10 Oct 2004 18:37:15 +0200
[..]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Abbadon schreef op 09 oktober 2004 @ 11:22:
[...]
Met jouw verzameling kan dat statistisch gezien deze week nog gebeuren :+
Ach, anders moet hij gewoon effe langskomen :P. Heb hier practisch iedere condensator liggen aan de muur hangen.

Voor de TS en anderen die willen gaan solderen: Project Florida - A motherboard is reborn
hier kun je zien hoe we te werk zijn gegaan met het vervangen van elcos op 60 MSI bordjes :)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik heb zelf ook wel eens wat Elco's vervangen op m'n mobo. Deze waren echter niet bol gaan staan maar gewoon afgebroken met het zeer lomp vervoeren van mijn mobo :)
De pootjes stonden er nog in, maar de condensator was weg :P

Dit is prima te solderen, helemaal niet zo moeilijk. Ik had toevallig een heel pakket elektra onderdelen vanwege mijn opeiding. Hier zaten de juiste condensatoren toevallig gewoon tussen!

Wat ook wel grappig was, dat mijn systeem het prima deed ZONDER die condensator erop :)

Nou heb ik ook wel eens een voltage-regulator chip gemold, maar die was echt nergens te krijgen.
Die elco's zijn niet zo'n probleem, ik mag aannemen dat deze op www.conrad.nl wel te vinden zijn.

Verwijderd

Conrad.nl heeft maximaal 100µF lowESR (tot 10 kHz), de hogere capaciteitwaarden zijn níet lowESR.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 19:19 ]

• Sine
  • Laatst online: 18:07
Conrad heeft ze niet ..

Maar farnell wel ( mocht je daar kunnen bestellen ), pak NIET de 'ultra' low esr caps want die zijn bijna 2x zo dik. ( waar ik dus telaat achter kwam :P )

En zorg voor een zware bout met een flinke punt, ik gebruik zelf een weller LR21 boutje op 380 - 390 graden met de dikste punt waarvan ik een hoekje gebruik om te solderen. Een dunne punt krijgt de warmte niet snel genoeg aangevoerd namelijk. ( solderen met een punt van het type 'potlood' kun je echt vergeten )

[ Voor 4% gewijzigd door Sine op 10-10-2004 19:55 ]

Repareren doe je zo.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Waarom niet gewoon de mobo fabrikant bellen en moeilijk doen met Conrad en Farnell?
Mobo fabrikant bellen is makkelijk en gratis :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sebastius
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Abit en MSI sturen die elko's gewoon gratis op inderdaad.

* sebastius heeft z'n oude bord zo kunnen repareren. MSI Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus nergens iets over Abit in Nederland vinden.
Op de officiele site zijn ook geen verwijzingen meer naar nederlandse importeurs.
Het lijkt er een beetje op dat abit exit is in Nederland en dat de markt langzaam wordt overgenomen door Asus en Msi :'(

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 10:39
nope

het heet AMOR B.V. --> europeese service centre van Abit

meester service _/-\o_

kan alleen het tel.nr niet meer vinden |:( , ik laat het je asap weten als ik het vind

[ Voor 12% gewijzigd door Dr Pro op 11-10-2004 17:21 ]

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Germany and Benelux (Belgium, Netherlands, Luxembourg), France, Italy, Spain, Portugal, Greece, Denmark, Norway, Sweden, Finland and Switzerland
AMOR Computer B.V. (ABIT’s European Office)
Jan van Riebeeckweg 15, 5928LG , Venlo, The Netherlands
Tel: 31-77-3204428
Fax: 31-77-3204420
Sales: sales@abit.nl
Website: http://www.abit.nl

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Hier bij Audiocom hebben ze Sanyo Os Cons. Die zijn erg goed en hebben een lage ESR. Ze zitten goed in hun bandbreedte en dus uitermate geschikt voor computers en het digitale deel van een CD speler bijvoorbeeld.

http://www.audiocom-uk.co...SearchCriteria=&PT_ID=160

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op 12 oktober 2004 @ 02:17:
Hier bij Audiocom hebben ze Sanyo Os Cons. Die zijn erg goed en hebben een lage ESR. Ze zitten goed in hun bandbreedte en dus uitermate geschikt voor computers en het digitale deel van een CD speler bijvoorbeeld.

http://www.audiocom-uk.co...SearchCriteria=&PT_ID=160
Ze zijn alleen wel erg duur ik heb alles bij elkaar voor dat Abit board 20 stuks nodig en alleen al de 4 6,3 2700uF komt al op 4 x 8 en nog wat pound
Dat is al over de 50 Euro.
Je zal met me eens zijn dat ik dat, voor die plank in nog geen 4x8 jaar ga uitgeven 8)7
Maar als dat de prijzen blijken te zijn zal ik nog even die importeur opbellen en kijken wat hij doet en anders gaat Abit linea recta de trashcan in.
Ik vond het toch al schandelijk dat zo een dure plank zo snel de geest gaf.
Dit wordt een echte thread zolangzamerhand ,Leuk!
Thx

Verwijderd

Topicstarter
Oeps foutje het is geen 2700uF maar 2200uF
En (slik) ik heb er 9!! nodig maal die 8 pond.
Het wordt al erger. :'(

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 02:36:
Ze staan bij farnell in de boeken en online voor 1,32 ex btw alleen je kan volgens mij als particulier niet bestallen bij ze. Wil je ze bestellen bij een bedrijf ben je ook snel 2 euro per stuk kwijt.

• sebastius
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waarom doe je zo moeilijk. Elke moederbord fabrikant stuurt je die elco's gewoon GRATIS op.

• Johpie
  • Laatst online: 16-09 18:30
Ik zal eens aan m'n vader vragen waar ie ze vandaan had voor mijn MSI bordje, had welliswaar iets andere waardes (minimaal) , maar het draait nog steeds :P

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 02:36:
Kom op zeg. Lees es de je aangereikte info en bel Abit eens ipv hier zeuren dat de elco's zo verschrikkelijk duur zijn als je ze los moet kopen.
Het bestellen van elco's bij Abit is niets illegaals. Je hebt er recht op vanwege een fabrieksfout van jouw moederbord. Kortom gewoon bellen ipv zeuren ;)

• Johpie
  • Laatst online: 16-09 18:30
Neeee :'( wat denk je? ik net ff mijn pc open gehaald om netwerk kaartje eruit te halen, zie ik tot mijn grote schrik, dat er op mijn epox plankje ook 4 condensators zijn open gebarsten :'(

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op 12 oktober 2004 @ 11:03:
[...]

Kom op zeg. Lees es de je aangereikte info en bel Abit eens ipv hier zeuren dat de elco's zo verschrikkelijk duur zijn als je ze los moet kopen.
Het bestellen van elco's bij Abit is niets illegaals. Je hebt er recht op vanwege een fabrieksfout van jouw moederbord. Kortom gewoon bellen ipv zeuren ;)
A: als je de threat leest dan zou je zien dat ik de aangereikte info prima lees.
B: Wie zeurt hier nu eigenlijk?

Verwijderd

Doe dan wat met de aangereikt info ;)

AMOR Computer B.V. (ABIT’s European Office)
Jan van Riebeeckweg 15, 5928LG , Venlo, The Netherlands
Tel: 31-77-3204428
Fax: 31-77-3204420
Sales: sales@abit.nl
Reparatie: technical@abit.nl
Website: http://www.abit.nl

Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050,5692
GA Son, The Netherlands.
Webmaster: manu@msi-computer.nl
E-mail: msi-info@msi-computer.nl
URL: http://www.msi-computer.nl
TEL: 31-40-267-6600
FAX: 31-40-267-6699

Kost je minder dan elke willekeurige shop in Nederland, ook al zou je het krijgen voor inkoopsprijs :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok even voor de duidelijkheid
Sommige mensen hier schijnen te denken dat ik niets met de hier aangereikte informatie doe.
Dat is dus niet waar, ik heb ook nergens geschreven dat er iets niet gelukt zou zijn.
Het is gewoon een redelijk lange thread met informatie geworden.
Maar ik reply nergens dat iets niet juist of niet gelukt zou zijn.
Dit even voor de mensen die denken dat ik niets zou doen.

Omdit even helemaal te ontzenuwen hier mijn eerste pogingen.
Die waren dus gelijk raak
Msi kreeg ik een persoonlijk email-adres van een medewerker en kon ze dus gewoon krijgen als ik even een mailtje stuurde naar hem.
Dus dit lijkt gelukt.

Abit kreeg ik ook een vriendelijke medewerker met ongeveer hetzelfde verhaal alleen vermelde hij er ook nog bij dat ik er beter aan deed om meteen alle condensatoren te vervangen.
Dat wordt dus even tellen.
Ik mocht het board ook opsturen en dan doen zij het zelfs voor me.

Kortom erg succesvol.
Dank vrienden
TV

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Als je je bord opstuurt naar Abit om te laten maken, kost dat geld. Als je de elco's er zelf opzet, sturen ze ze gratis op (heb het laatst ook zelf gedaan, mij mij waren 12 elco's lek op mijn KT7). Het juiste emailadres is trouwens technical@abit.nl, en anders heb ik ook nog wel een emailadres van een medewerker voor je.

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze voor de MSI al binnen en ze zitten er al op.
Plankje loopt weer als een zonnetje.
Het mailtje naar MSI was voldoende.
Drie dagen later binnen plus 1 extra.
Uitstekende service.
Abit laat ik jullie zo gauw mopgelijk weten.

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Wou even aan dit topic toevoegen:
Ik heb ook voor een MS-6340 met lekkende elco's een mailtje gestuurd
Ik had maandagavond gemailt, dinsdag mailtje trug dat ze de elco's gratis opstuurden en heb ze vandaag binnen :D
ik hoef er maar 4 te vervangen, maar kreeg er 8 in een zakje :)

echt toppie service van MSI

Ik kwam er vandaag btw wel achter dat er nog een elco op knappen staat van een ander type :( nu heb ik vandaag MSI weer gemailt, bedankje gedaan en opnieuw gevraagd of ze die misschien kunnen opsturen.. dat wordt dus afwachte, maar ik heb er wel vertrouwen in :)

edwindijkstra.nl

• Atlas
  • Niet online

Atlas

SLipEdd schreef op 13 oktober 2004 @ 21:50:
Ik kwam er vandaag btw wel achter dat er nog een elco op knappen staat van een ander type :( nu heb ik vandaag MSI weer gemailt, bedankje gedaan en opnieuw gevraagd of ze die misschien kunnen opsturen.. dat wordt dus afwachte, maar ik heb er wel vertrouwen in :)
MSI doet echt totaal niet moeilijk. Toen ik er 200 nodig had krijg ik die zonder gezeur mee. Ze hoefden niet eens serienummer oid. Wat dat betreft een extreem goede service van MSI :)

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Atlas schreef op 13 oktober 2004 @ 21:52:
[...]

MSI doet echt totaal niet moeilijk. Toen ik er 200 nodig had krijg ik die zonder gezeur mee. Ze hoefden niet eens serienummer oid. Wat dat betreft een extreem goede service van MSI :)
200?? woah, waar had je die voor nodig dan? en kreeg je die gratis of moest je daar wat centjes voor neerleggen?
wel een leuk aantal :9

edwindijkstra.nl

• Atlas
  • Niet online

Atlas

SLipEdd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:23:
[...]

200?? woah, waar had je die voor nodig dan? en kreeg je die gratis of moest je daar wat centjes voor neerleggen?
wel een leuk aantal :9
Project Florida - A motherboard is reborn
Waren geheel gratis :)

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

woah! sweet! :D * SLipEdd wacht op een lading kapotte MSI's :9
zat wel een handeltje in voor jou dus :Y)
leuk projectje, mijn complimenten _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door SLipEdd op 13-10-2004 23:08 . Reden: typo ]

edwindijkstra.nl

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

*klein schopje*
Ik heb nog een vraag, ik heb de elco's succesvol vervangen, maar ik hou nog steeds het probleem: Hij sluit soms af, reboot e.d.
voordat hij dat doet, maakt hij een sissende aanschavend geluid (moeilijk uit te leggen) en daarna een soort tik (hele lichte piep)

iemand ervaring met dit probleem?

edwindijkstra.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook alle elco's van Abit binnen.
Ook keurige service dus.
Het zijn er 34 +1.
Ik denk niet dat ik ze allemaal ga vervangen, maar alleen de kapotte.
Kortom beide vertegenwoordigers zowel MSI als Abit leveren een uitstekende service.
Gewoon even mailen en je krijgt alles thuis geen serienrs. of andere vragen.
Dank iedereen voor de geboden hulp.

Ps.
Mijn dochter van 8 zit op dit moment lekker spelletjes te spelen en muziek op te nemen op haar PIII-800 met een gereviseerd moederboard van MSI en het werkt volkomen probleemloos het kind is dolgelukkig, en ik dus ook :)

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 16:12:
Ik heb nu ook alle elco's van Abit binnen.
Ook keurige service dus.
Het zijn er 34 +1.
Ik denk niet dat ik ze allemaal ga vervangen, maar alleen de kapotte.
Kortom beide vertegenwoordigers zowel MSI als Abit leveren een uitstekende service.
Gewoon even mailen en je krijgt alles thuis geen serienrs. of andere vragen.
Dank iedereen voor de geboden hulp.

Ps.
Mijn dochter van 8 zit op dit moment lekker spelletjes te spelen en muziek op te nemen op haar PIII-800 met een gereviseerd moederboard van MSI en het werkt volkomen probleemloos het kind is dolgelukkig, en ik dus ook :)
het is wel handig als je alles vervangt, omdat die elco's uit een verkeerde serie komen
het kan best dat later die andere over een tijdje het laten afweten
just a tip ;)

edwindijkstra.nl

Verwijderd

Topicstarter
SLipEdd schreef op 15 oktober 2004 @ 22:13:
[...]

het is wel handig als je alles vervangt, omdat die elco's uit een verkeerde serie komen
het kan best dat later die andere over een tijdje het laten afweten
just a tip ;)
Ja dat had ik inderdaad ook al bedacht.
Het is alleen zo dat ik dat moederboard niet echt meer gebruik maar wellicht terzijnertijd een werkend compje ga maken met onderdelen die ik nog heb voor een familielid of vriend of kennis of zoiets.
waaronder een duron 600 en een 1600 als die tenminste herkend wordt door een KT-7-Raid (bios upgradje wellicht)
Hd IBM 40GigBigtower en nog wat meer spullen die ik heb liggen.
Kan nog wel een redelijk systeempje worden maar dan moet ik even een zondagmiddagje over hebben.
Pagina: 1