waarom herstart server heletijd??

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:39
waarom herstart mijn server (novell netware 5.0) de hele tijd, wanneer ik hem aan mijn hub heb te hangen.
als ik hem niet aan mijn hub heb te hangen, blijft ie wel gewoon lopen.

Het is een 486 met 32 mb. :9

Verwijderd

Hoezo 'de hele tijd' ?

is het herstart->herstart, of herstart->novel boot->herstart ?

Kijk eens in de bootlog-files hoever hij komt.

Verwijderd

Omdat 32 MB wel erg weinig is voor een OS die pentium met 64 vraagt? Ik weet het. Ik heb het zelf wel aan de praat gekregen met 48MB(op pentium) maar toen was ie helemaal kaal.

Hangt er misschien iets extra's aan de hub dat kan storen???

• helpme
de computer start op dan start ie netware op, als dat klaar is dan reboot ie dus.
en aan mijn hub heb ik alleen een andere computer te zitten

• helpme
als ik naar load monitor toe ga en dan de optie lan/wan drivers loopt ie vast en zegt ie in de console.
WARNING! Server IKKE experienced a critical error. The offending process was suspended or recoverd. However, services hosted by this server may have been affected.

Alvast bedankt

Verwijderd

Staan de pc's die aan de hub zitten aan??
Je moet het eens proberen met alleen de hub en server. Daarna 1 voor 1 pc's toevoegen. De pc die de server laat rebooten is de dader.
Ik denk dat novell niet met 1 of meerder protocollen van die pc overweg kan. Dit kan worden veroorzaakt door het eerder genoemde geheugen te kort. Ik kan niet inschatten wat dit voor effect heeft op de stabiliteit van de server

Verwijderd

Kijk ff in abend.log ( SYS:\ ). Ik denk dat auto reboot after abend aanstaat. Zie je soms ook een <1> verschijnen op de prompt?
In abend.log kan je meer zien. Ik gok dat je NIC driver niet helemaal past bij je NIC of je Novell versie

• helpme
hoe open je dat bestand op de server. volgens mij zit er geen edit prog in novell netware

alvast bedankt
Op zaterdag 30 december 2000 21:08 schreef Freax het volgende:
Kijk ff in abend.log ( SYS:\ ). Ik denk dat auto reboot after abend aanstaat. Zie je soms ook een <1> verschijnen op de prompt?
In abend.log kan je meer zien. Ik gok dat je NIC driver niet helemaal past bij je NIC of je Novell versie

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik vermoed dat je te weinig ram hebt, zelf heb ik het ook eens een netware 4.11 server gehad met 16mb met ALLES erop,.. toen liep ie ook heel vaak vast (netware kent geen swap file zoals in windows, Netware 5.0 kent dit echter wel, maar toch heb je genoeg fysiek geheugen nodig, stop er maar meer ram in dan is het probleem wel weg denk ik

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

volgens mij wil novell 5 sowieso een pentium
(volgens de boeken ook)

dus ik denk dat het toch echt daar aan ligt

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hoe open je dat bestand op de server. volgens mij zit er geen edit prog in novell netware
edit abend.log <enter>

Hoe moeilijk kan het zijn om dat te verzinnen...

• helpme
ik heb hem al helemaal volgestopt met ram totaal 32 mb.
Maarja dan is het gewoon pech hebbe, maar toch bedankt, en als iemand nog een oplossing heeft, please meld het.

en hij start opnieuw wanneer ik bind ipx to smc8000 intyp, en dan zit ie dus op de hub met verder niks eraan, en als ie niet aan de hub zit dan doet ik dat wel gewoon.

Please Helpme,

Thanks

Verwijderd

je kunt een andere netwerk kaart proberen?

• Pc123
  • Laatst online: 09:24
Misschien moet je een ander OS nemen, met openbsd moet het toch wel lukken denk ik.

Verwijderd

Misschien moet je een ander OS nemen, met openbsd moet het toch wel lukken denk ik.
Lijkt me een uitstekende vervanger van Netware :?

Maar goed, lijkt me wijzer dat helpme Netware 4 gaat proberen met de configuratie die ie nu heeft ( 486 / 32 MB ).

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 16:24 schreef Pc123 het volgende:
Ja, en als je auto een lekke band heeft kopen we ook allemaal meteen een fiets.
Het is natuurlijk een oplossing maar dan ga je je problemen uit de weg.

Je moet het niet zien als een obstakel, maar als uitdaging.
Pagina: 1