Toon posts:

[Win XP] deel van partitie verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte info:
Iemand die ik hielp had een C- en een D-partitie (NTFS). De C-partitie moest extra ruimte krijgen van D. Ik doe dit dus simpelweg met Acronis Partitie-expert 2003. Bij het opnieuw opstarten is de ruimte idd weg bij de D-schijf, maar komt er niet bij op de C-schijf. In het programma partitie-expert wordt dit wel weergegeven, maar wordt die ruimte als gebruikt beschouwd. Ik heb chkdsk laten lopen en die zei iets van 'vrije ruimte op C beschikbaar, maar toegewezen aan/gemarkeerd als MFT...

Iemand al ervaring mee? Hoe krijg ik dat deel toch nog vrij en bij die C?

Greetz

ps: bij het opnieuw opstarten na het resizen gaf hij ook de boodschap: 'hersteld van een ernstige systeemfout'.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je de C: partitie ook wel daadwerkelijk uitgebreid en niet enkel de ruimte op de D: weggehaald? Post anders eens een screenshot van 'Disk Management' ? :)

Verwijderd

Ik durf het niet zeker te zeggen, maar gaat dat wel bij WinXP??

Want als ik een XP Boot partitie overzet naar een grotere partitie dan wat hij origineel was, dan start bij mij XP niet meer, omdat de "hardware" dan veranderd is...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 10:59:
Ik durf het niet zeker te zeggen, maar gaat dat wel bij WinXP??

Want als ik een XP Boot partitie overzet naar een grotere partitie dan wat hij origineel was, dan start bij mij XP niet meer, omdat de "hardware" dan veranderd is...
Jij zegt verplaatsen, dat is iets anders dan je bootpartitie vergroten ja.
Elke partitie (binnen windows heet dat een volume) heeft zn eigen ID. Als jij dan de boot volume naar een andere volume copied dan verandert die ID (en daarmee de hardware) inderdaad.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat met dat programma gedaan met de optie 'vrije ruimte verhogen'... Dat is dus heel simpel, ge geeft in welke partitie ge wilt vergroten, van welke de vrije ruimte moet komen, en hoeveel dat het moet zijn... Ik heb het eerst op mn eigen pc getest en dat liep perfect! Mijn pc is wel nog FAT32 en van die andere is NTFS...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

mwah

meestal maken dit soort programma's de ruimte vrij NA de partitie...

en het is de bedoeling dat het VOOR de D partitie gebeurt...

dat zul je handmatig moeten doen en dan de partitie C ook handmatig moeten vergroten....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe je zoiets handmatig?
Pagina: 1