wist niet of dit nou beter in NT of hier kon, heb IT maar gekozen 
wat ik me al een tijdje afvraag, is waarom een download altijd(meestal
) erg snel start. als ik iets download van iets wat aan een erg snelle verbinding hangt, bv. dit, start deze download bijv rond de 300KByte/sec terwijl ik maar een 90KByte/sec lijntje heb. de snelheid zakt dan langzaam af, maar hij download wel ook echt zo snel, volgens mij. volgens mij is het niet een berekeningsfout van windows oid.
naar aanleiding van dit topic heb ik wat zitten kloten met die instellingen, maar merkte geen verschil qua download snelheid. toen heb ik voor de grap die instelling op 100% gezet om te kijken of die instelling wel echt wat deed, en wat bleek: de downloads starten nog weer sneller! als ik een 1000MB binary van nxs.nl neerhaal, begint ie rond de 8MByte/sec
. dmv deze aanpassing gaat de snelheid ook veel langzamer naar beneden. op een gegeven moment kom ie weer bij de 90KByte/sec aan, maar het lijkt mij dat je hiermee toch wat tijd spaart
.
Het klint nogal naïef denk ik, maar ik snap er niks van. heb de search al uitgebreid benut, en ook google, maar kon hier nul over vinden. is het gewoon een berekeningsfout van windows? of zit er misschien toch een kern van waarheid in?
wat ik me al een tijdje afvraag, is waarom een download altijd(meestal
naar aanleiding van dit topic heb ik wat zitten kloten met die instellingen, maar merkte geen verschil qua download snelheid. toen heb ik voor de grap die instelling op 100% gezet om te kijken of die instelling wel echt wat deed, en wat bleek: de downloads starten nog weer sneller! als ik een 1000MB binary van nxs.nl neerhaal, begint ie rond de 8MByte/sec
Het klint nogal naïef denk ik, maar ik snap er niks van. heb de search al uitgebreid benut, en ook google, maar kon hier nul over vinden. is het gewoon een berekeningsfout van windows? of zit er misschien toch een kern van waarheid in?