Toon posts:

Ervaringen delen met Canopus DV - Storm met Edius 2.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een super PC inclusief de Canopus DV Storm 2 pro incl. Edius 2.5.

Nu vind ik sommige onderdelen aardig complex en vraag ik mij dingen gewoon af. Vragen over encoden cut, paste. Ik heb het apparaat sinds een week of twee en vraag mij af of er mensen zijn die zijn of haar informatie / ervaringen willen delen.

Ik heb deze topic geplaats in dit forum vanwege het feit dat deze over video gaat.

Mocht je hierin interesse hebben dan mag je mij mailen.

Groetjes, Arnold.

specs:

1x AMD Athlon 64 3800+
2x Western Digital Raptor 74 GB S-ATA RAID - 0
1x Geforce 6800 GT
2x 512 MB DDR400
1x Asus A8V moederbord
1x Canopus DV-Storm 2 pro PCI, incl. het dochterboard mpeg encoder)
1x Canopus Edius 2.5

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand, die er wat van weet.... er mee werkt? een n00b iets wil helpen?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Vat dit niet verkeerd op maar waarom begin je dan ook niet met een wat simpeler kaartje met wat simpelere software om de beginselen te leren ipv gelijk zo'n reteduur ding aan te schaffen?

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op 13 oktober 2004 @ 23:54:
Vat dit niet verkeerd op maar waarom begin je dan ook niet met een wat simpeler kaartje met wat simpelere software om de beginselen te leren ipv gelijk zo'n reteduur ding aan te schaffen?
vrij simpel.
Ik heb de 'goedkope' kaartjes gehad. Pinnacle etc. Waardeloos!
Ik ben er veel mee bezig en ik heb het geld dus vandaar de DV-Storm2 pro. Komt bij dat ik hem heb incl. software voor nog geen 900 euro ipv 1400. (ben zelf dealer)

De reden waarom ik deze vraag stel is mede doordat ik graag iemand wil hebben op MSN ofzo die ook een dergelijke kaart heeft.

Pinnacle crashed continu om de meest asociale simpele dingen. Pinnacle 7, 8 en 9 zijn gewoon echt ruk. Op mijn vorige PC ...en op mijn nieuwe. Alles werkte behalve dat Pinnacle (sjit)

Ik wil ook een hardwarematige endoder omdat dit veel sneller is dan software matig encoden. Alles gaat realtime met software die makkelijk een film aankan van 100 GB :9~ probeer dat eens met Pinnacle 8)7

bij de weg Drunkfux, nice pc heb je. :P Ook al met een DC10+ kaartje? Ik heb hem net verkocht... dat kaartje was perfect. Maar voldoet gewoon niet meer. Dat de DC10 wel werkt komt ook puur omdat het geen pinnacle maar miro product is. Toen was het nog oké !

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 23:39 ]