Geen beeld vanaf opstarten

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 06:11
oke allereerst ff me setup: AMD athlon xp 2000+, 512 mb ddr (pc 2100), asus mobo (typenr weet ik nie zo uit me hoofd, t is die met KT-400 chipset), 20 gb quantum 5400 tpm, 40 gb maxtor 7200 tpm, Geforce 4 MX-440 SE (64 MB).

het probleem begon een aantal dagen geleden, als ik me computer aan zette dan had ie soms dat ie geen beeld gaf (monitor sloeg niet aan, lampje bleef knipperen) en dan bootte hij ook niet door!
Wat dan hielp was de boel uitzetten, stekker eruit en er weer in, en dan weer aan en dan deed hij het wel weer. tot vandaag, wat ik ook probeer, nix, heelemaal NIX.
maargoed toen maar wat dingen geprobeerd zoals zaken afkoppelen (lompe 350watt codegen voeding).
Dit hielp echter niet! ook al geprobeerd met 1 rammetje ipv 2 enzo.
Een ander symptoom wat hij sinds niet al te lang vertoond is dat bij het opstarten nog voor windows en in windows het beeld ff uit floepte en dan weer aan.
Wat ook wel eens gebeurde is dat hij in windows was en dat het beeld uit ging en de HDD's in lockstand gingen en dat hij ging rebooten. Nog een obceen detail, als ik rechtermuisklik deed op een bestandje (maakt niet uit welk) dan floepte t beeld ook ff uit en als ik op verwijderen klikte gebeurde dat ook.

kort samengevat zijn mijn vragen:

-waar kan dit aan liggen?
-Als het met de videokaart te maken heeft, is arctic silver geleidend want hier was van onder de gpu terecht gekomen (Deed het daarna nog wel)
-kan een computer ZONDER werkende videokaart booten.

de faq heb ik bekeken maar daarmee kwam ik echt nergens, dit lijkt me ook niet echt alledaags...

Adjust non olet, plerumque...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
-waar kan dit aan liggen?
Heel veel zaken. :)
-Als het met de videokaart te maken heeft, is arctic silver geleidend want hier was van onder de gpu terecht gekomen (Deed het daarna nog wel)
ArticSilver is er nogal trots op dat er zilver in zit, maar mijn ervaring is met andere pasta's dat ze alleen warmte geleiden.
Maar het kan zijn dat AS wel degelijk meer zilver bevat en nu na een tijdje toch voldoende stroom geleid om je PC te ontregelen.
-kan een computer ZONDER werkende videokaart booten.
Nee, eigenlijk niet want Windows verwacht een videokaart in je systeem.
Ook de BIOS zal gaan klagen hoewel je dit op sommige moederborden uit kan zetten.

Senile! Senile Oekaki

• 1nsane
het verhaal krijgt nog een staartje, ik had eindelijk me pakketje pretspul van informatique binnengekregen, nieuwe Q-tec voeding en een ati radeon 9600 pro.
Maargoed om stelselmatig uitsluitsel te krijgen over wat het probleem was ging ik eerst de videokaart in een ander systeem testen en die deed het gewoon nog.
Toen de voeding, alles geinstalleerd, ik zet hem aan, en natuurlijk deed ie het weer niet :(.
dus toen had ik maar alles eruit gehaald, echt alles, goed alles schoon gemaakt, overal de arctic silver af gepeuterd, en de hele boel in elkaar gebeund.
en toen....
toen deed ie ineens weer wat :D, zowaar ging het beeld aan en kon ik in het bios gaan klussen enz, dus ik alles netjes ingesteld en toen ging hij booten, dus de harde schijf ging denken en er kwam onder in beeld zo n balkje met Í tjes, (xp gebruikers weten wat ik bedoel) die balk werd helemaal uitgevuld, en toen.....
kwam er een wit knipperend streepje boven in beeld, en deed ie helemaal nix meer :(. ik ben ten einde raad...

• 1nsane
ohja ik vergat nog te vermelden naar mijn medenweten hebben de hdds geen bad sectors enz, en na 1x rebooten daarna kreeg ik dat keuze scherm van XP waarin ik kon kiezen of ik normaal wilde opstarten, laatst bekende goeje instellingen, of 3 veilige modussen. dus ik veilige modus kiezen, weer nix, laatst bekende goeje instellingen, weer nix. anyone?

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:44

xylonite

Certified Prutser

Mischien een geheugen probleem?

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• 1nsane
hoe kan dat dan ??? lijkt me wel heel sterk want dan zou hij niet verder komen dan het bios scherm...

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

alles uit wat hardwarematig uit kan... booten
backup maken
windows xp opstartschijf erin...
formatteren HDD >:)
winxp opnieuw installeren
alle hardware aan en voor alles nieuwste drivers installeren
probleem opgelost (vermoed ik) :Y)

als ie na het weergeven van het WinXP opstartscherm weigert door te gaan kan het een brakke windows install betekenen.
Als ik alle voorgaande probleempjes zo lees denk ik dat dat best waarschijnlijk is
Schone windows install vinden Pc-tjes doorgaans allemaal wel lekker :9

iets met foto's...

Verwijderd

Denk dat een nieuwe XP install idd veel goeds goed, xp houd nie vaak van veranderingen (lees, mijne ook niet van hdd opstelling e.d.)....

• 1nsane
het vreemde vind ik dat ik net 2 weken terug een nieuwe install gedaan had, wat ook raar is dat toen ik de win XP cdrom ging booten dat ie na het inladen van de setup bestanden (in dat blauwe scherm zegmaar) dat ie toen het zelfde deed, weer een streepje en vast....

Verwijderd

Nu je het zo zegt,
ik heb hier een oude bak van een maat staan, en die blijft bij het kopieren van bestanden steeds hangen op dat streepje, streepje blijft knipperen maar verder nix.
Ben er nog steeds niet achter waar het vandaan komt.

• 1nsane
misschien is de harde schijf toch gaar ondanks dat hij geen bad sectors heeft? k kan haast nix anders meer bedenken :( hij heeft natuurlijk al eerder gehad dat de harde schijf soms spontaan in de lock stand ging enz :S

• 1nsane
oke sinds me laatste post is er aardig wat tijd voorbij gegaan, inmiddels was dat anus mobo kapot gegaan, enfin ingeruild nieuwe gehaald die al kapot was voordat ik hem erin bouwde en dus ook niet werkte. inmiddels heb ik een MSI k7n2-delta mobo (vandaag gehaald), tevens heb ik nu een western digital 80gb schijf erbij(8mb cache), de hele setup nu:

amd athlon xp 2000+
MSI K7N2-delta mobo
512 mb DDR ram (1x kingston pc2100 256mb, 1x extram pc2100 256mb)
80 gb WD 7200rpm 8mb cache
40 gb Maxtor 7200rpm 2mb cache
ati radeon (sapphire) 9600pro 256mb
samsung dvd speler
philips dvd dual layer brander
400watt Q-tec dual fan gold PSU

Het probleem is dat als ik de windows setup start, dat ie in dat blauwe setup scherm blijft hangen bij het laden van de DLL-bestand kernel debugger o.i.d.

Echter toen ik hem voor het eerst startte gaf ie aan dat ie een of ander bestand niet naar het geheugen kon schrijven en een reset later dat er een error zat in een bestand op station D.

Ik probeer win XP pro te installeren

ik ben ten einde raad.

[ Voor 3% gewijzigd door 1nsane op 01-11-2004 22:28 ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

GreyGhost

Het is een spook

XP CDROM goed? Cdromspeler goed? Kabels gecheckt/vervangen?

Test je geheugen eens met memtest86. Fout geheugen kan heel rare problemen geven. Even bij iemand anders een floppy maken of cdrom branden. Dan ervan booten en een aantal maal alle tests doorlopen. Als er wat mis is met je geheugen dan vindt ie dat meestal wel.

Daarna alles fysiek losmaken van je moederbord en PSU en alleen aansluiten wat absoluut noodzakelijk is, dus ook niet je oude hd, cdrom etc. Liefst alleen nieuwe onderdelen. En dan proberen te installeren, lukt dit, dan 1 voor 1 aansluiten.

Anders misschien je processor core beschadigd?

[ Voor 5% gewijzigd door GreyGhost op 01-11-2004 22:44 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Pagina: 1