[XP]inloggen met smartcard

Pagina: 1
Acties:

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik heb een smartcard reader van compaq in mijn laptop, en een stapel gemplus smartcards van 4k en 8k.
Nu had ik eigenlijk geen trek in het inrichten van een CA om met die smartcard te kunnen inloggen.
Ik was dan ook erg blij toen ik de "HP Protect Tools Smart Card Security Manager" tegen kwam. Deze installeert netjes een andere gina, en ziet dat de card nog leeg is. Helaas krijg ik bij de 8k kaartjes (4k lijkt te klein) de melding dat de kaart niet compatible is. Nu kan ik me voorstellen dat HP probeert z'n eigen kaartjes te verkopen, en dat het daarom niet werkt.
Ik had ook al een ander pakket van sphinx gevonden, maar dat werkt in de trial alleen als demo, dus dan kan ik niet zien of hij mijn kaartjes gaat accepteren.
Gemplus lijkt alleen support en drivers te leveren om het via een domein met CA te doen. En dat wil ik dus vooralsnog niet, omdat die laptop voor het grootste deel standalone moet draaien, dus waarom zou ik een server gaan draaien.... 8)7
Nu ben ik ook nog niet helemaal op de hoogte omtrent het inrichten van een CA, maar goed, wellicht dat iemand wel standalone met smartcard aanlogt?
Getuige de topics die er over bestaan niet, want iedereen raadt aan om een CA in te richten.
* Mistraller moet misschien anders een smartcard a-la hp bemachtigen, en de hp software gebruiken?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
klein kickje.....

niemand? Ben nu toch maar een w2k3 server aant inrichten, maar is helaas tikje meer werk dan die hpsoftware....

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.