Internet delen via switch met nieuw chello modem mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30
Gegroet Grote meesters,

Ik heb een chello classic abonnement en deel internet via een switch over 4 pc's. Ik heb nu nog een oud modem (COM21) Kan ik nog steeds met mijn switch het internet delen zodra ik het nieuwe modem heb.

Ik heb op het forum gelezen dat het mogelijk is om internet te delen via een router zolang je maar met de router aanmeld. Is het ook mogelijk om met een switch aan te melden? en zo het internet te delen. (heeft een switch uberhaupt wel een MAC-adres? )

Danku,

De bokkoman

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nee, want de modem kan slechts 1 IP adres afgeven.

gebruik je een switch, dan neemt elke pc een Chello IP
Gebruik je een router, dan pakt de Router een Chello IP en deelt daarna zelf nieuwe IP's uit.

Let erop dat je een router gebruikt die het clonen van het mac adres ondersteunt (bijv. Sweex router).
En houd in gedachte dat Chello er dan geen support op geeft. ;)

edit:
post iets aangepast adhv post hieronder

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 08-10-2004 23:43 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
dreeke schreef op 08 oktober 2004 @ 23:37:
Nee, want de modem kan slechts 1 IP adres afgeven.

gebruik je een switch, dan neemt elke pc een Chello IP
Gebruik je een router, dan pakt de Router een Chello IP en deelt daarna zelf nieuwe IP's uit.

Let erop dat je een router gebruikt die het clonen van het mac adres ondersteunt (bijv. Sweex router).
En houd in gedachte dat het in principe niet mag, dus eigen risico ;)
Volgens mij mag het nu officieel wel van Chello, al leveren ze geen support.
Ik heb al een paar keer gehad dat ze bij de Chello helpdesk vroegen of ik direct aan het kabelmodem zat ipv een router.
"want router mag best maar dan kunnen we geen support leveren".
Ik moest ze best vaak bellen want elke keer als je een andere netwerkkaart gebruikt voor in die kabelmodem moeten zij dat ding vrijgeven, een ontzettend kutte manier dus (en de laatste helpdeskmedewerker was het ermee eens ;))

Saved by the buoyancy of citrus

• Bokkoman
Hmm..Dus toch maar een router er tussen stoppen... Was voor de switch gegaan omdat daar geen firewall inzit.

Ik moet dus een router in de nieuwe modem prikken, maar kan ik dan aan die router nog een switch hangen? Aangezien er in het netwerk hier meerdere switches aanwezig zijn.

Verwijderd

Yep, een switch kan aan de router.

offtopic:
Wat ik me nog van mijn Chello-tijd kan herinneren is dat als je de modem een tijdje uitzet (stroom eraf) dan kon je gewoon een andere pc aansluiten.

• Bokkoman
OK, thx voor de snelle reacties mensen :*) _/-\o_

Gegroet,

De Bokkoman
Pagina: 1