Dell 8600C vs Toshiba M30X-102

Pagina: 1
Acties:

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Al een tijdje ben ik opzoek naar een vervanger voor mijn huidige laptop, een Dell Inspiron 8200, die mij de afgelopen twee jaar van dienst is geweest.

In eerste instantie was het de bedoeling om weer een Dell aan te schaffen, de 8600C. Maar nu heeft Toshiba eind vorige maand een nieuwe laptop geintroduceerd: de M30X-102, welke ook niet onaardige spec's heeft.

Moeilijke keuze dus.

Allereerst wat wil ik met de laptop gaan doen; internetten (draadloos), wat gamen en een klein beetje fotobewerken (maar dat zal voornamelijk opslag/archievering zijn en een beetje retoucheer/bijsnij werk), wat simpele programmeertaakjes (met name uitbreiding van een eigen proggy om mn centjes en uitgaven bij te houden) en het tekenen van electronische schema's en printontwerp.

Ik ben geen die-hard gamer, maar wil wel in de mogelijkheid hebben om een shooter te spelen. Direct even een opmerking; de discussie gamen op een laptop kan niet is aan mij niet besteed aangezien ik het 2 jaar uitgehouden heb met mn GF4 GO 64MB. Voornamelijk moet je toch denken aan TBS (heel veel Civ III) en wat Sims 2 voor mn vriendin.

Laptop moet zo-wie-zo een Centrino zijn, aangezien ik nu soms iets te veel maar de lader moet grijpen. DVD brander is ook een must. Schijf zou ik 40GB al wel voldoende vinden, aangezien ik me nu met 20GB krap aan kan redden.

Beide laptops voldoen in principe aan de eisen die ik er aan stel.

Van de Dell zijn ervaringen zat bekend, maar van de Toshiba niet. Op internet kon ik tot gisteravond geen review van het ding vinden, terwijl het toch een zeer aantrekkelijke laptop is.

Voor diegene die geen zin heeft om naar de Toshiba site te surfen even snel wat intressante spec's:

Intel Pentium M 715
512MB RAM
Ati Radeon-M 9700, 128MB
DVD multi brander
60GB schijf
802.11b/g
15,4 "WXGA scherm 1280x800

en dat alles voor rond de €1600,-

Wat ik nu graag wil weten:

- Zijn er al mensen hier die ervaring hebben met dit model van Toshiba?
- Zijn er mensen met de voorloper van de M30X de M30-742?
- Zijn er ex-Dell gebruikers die van hun überscherm (1600x1200) afgestapt zijn naar WXGA?
- Zijn er andere mensen die van een 'hoog' res. scherm gedowngrade zijn?

Aan mn vragen te zien kan de oplettende lezer al afleiden dat ik erg veel waarde hecht aan het scherm. Klopt, ik ben bijna verslaafd aan mn 15" Enhanched UXGA scherm (krijg er bijna een kick van om het uit te spreken/ neer te typen)

Dan zullen jullie nu natuurlijk zeggen, ga kijken en oordeel zelf. Was het maar zo makkelijk. De M30X is niet overal op voorraad en niet iedere winkel is bereid om Windows dr even op te knallen omdat ik zo nodig dat scherm in actie wil zien (logisch?) En natuurlijk, de Dell zie je pas bij aflevering.

Ik volg het Dell 8600 topic vanaf begin, daar hoef ik dus niet zo heel veel meer van te weten. Het gaat mij met name om de Toshiba en het scherm (of schermen zo je wil)

Dus heb je ervaring met de Toshiba of een van de scherm gerelateerde vragen laat het even weten je zal mij er een enorm plezier mee doen.

If you didn't win today, you can always win tomorrow