xfx geforce 5900xt "not enough power"

Pagina: 1
Acties:

• gimbal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 14:06
Ik heb deze videokaart aangeschaft om de inburgering van PCI-Express even af te wachten (waarna ik weer een ATI neem). Na het installeren van de hardware en de drivers krijg ik echter de boodschap dat de videokaart niet genoeg stroom krijgt om op volle kracht te kunnen functioneren. De troubleshooter geeft aan dat ik een tweede powercable moet aansluiten, maar de videokaart heeft hier geen aansluiting voor en het wordt ook nergens in de manual vermeld.

Overige systeem:

athlon XP 1800+, niet overgeklokt
asus a7v8x-x moederplank
chieftec 360 watt voeding
sblive 5.1
10/100 mbit netwerkkaart

Onboard hardware is uitgeschakeld.

Wat moet ik doen? Een 480 watt voeding installeren? Dat lijkt me toch zwaar overdreven...

• gimbal
vergeten te melden: ik draai forceware 61.77 (de nieuwste versie op de nvidia website).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit die molex die in je videokaart gaat toevallig op een lijn waar nog andere molexen aanzitten die aangesloten zijn op bijv hdds of optische drives?
Sommige kaarten icm een bepaalde voeding vinden dat niet grappig namelijk.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Volgens mij bedoelt dat ie dus geen molex aansluiting kan vinden.

Misschien een piccie posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.nextgenelectronics.com/images/hardware/videocards/xfx5900xt1.jpg

slecht te zien, maar rechts boven is een molex aansluiting. Dus daar moet je een molex in stoppen.

edit (beter plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://www.nextgenelectronics.com/images/hardware/videocards/xfx5900xt2.jpg

Oeps lees ik het wel goed, dus idd misschien een zwaardere voeding of zoals hierboven gezegd maar 1 aansluiting gebruiken van je voeding waar niets anders op zit.

[ Voor 35% gewijzigd door M.I.G. op 08-10-2004 23:31 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die voeding zou deze hardware makkelijk moeten kunnen laten funcioneren.

Weet je 100% zeker dat je die extra molex ( harde-schijf ) stroom conector goed aangesloten hebt ?

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Weet wel zeker dat ie dat niet heeft :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Tenzij je er tig HD's of opticals in hebt hangen trekje je voeding het iig met gemak.
Maar die kaart heeft geen molex aansluiting en toch zegt ie dat je de molex moet aansluiten, das lol :P

Gabriël AM5

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rambo schreef op 08 oktober 2004 @ 23:48:
Weet wel zeker dat ie dat niet heeft :)
Gek dan eigenlijk, ik heb een5900xt van club3d en die heeft het wel.
En na mijn weten heeft elke 5900 er 1 nodig....

Dus is het misschien een goed idee om toch naar de winkel terug te gaan, want het agp slot kan maar een bepaald aantal watt leveren, en deze kaart vraagt wel wat meer dan dat ;)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Inderdaad hebben alle 5900(XT) AGP kaarten een extra MOLEX stekker voor stroomverbruik dat het AGP slot niet kan leveren. PCI-E kaarten daarintegen hebben deze extra stroomverzorging niet.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• gimbal
DOH!

Situatie:

- het is 23:00 en dus donker
- de videokaart is zo groot dat hij net een stel flatkabels aanraakt
- er staats niets in de manual vermeldt over het aansluiten van een extra kabel
- ik heb zoveel problemen gehad met pc hardware dat ik het tegenwoordig meteen opgeef.

resultaat: ik kon de connector aan de zijkant niet zien en had geen idee dat deze er was. Na verwijderen van de videokaart werd het me echter meteen duidelijk :)

Goed, nu werkt hij dus naar behoren. Dank voor jullie aanwijzingen!
Pagina: 1