Toon posts:

[FONT] OpenType naar TrueType (PFB naar TTF)

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al echt uren bezig met het zoeken naar informatie over het converteren van font types. Ik krijg het nl. maar niet voor elkaar om een pfb naar een ttf te converteren. Hetzelfde voor .otf naar .ttf.

Wat ik heb geprobeerd is CrossFont, maar die wil niet van .pfb naar .ttf converteren :S Ik dacht slim te zijn om eerst van .ttf naar Mac TrueType te converteren en om die vervolgens weer naar .ttf te converteren. Maar dat schijnt ie ook niet leuk te vinden.

Verder kan ik geen software vinden die het wel kan (ja, Macromedia Fontographer maar dat is me te duur voor 2 fontjes).

Iemand een oplossing ?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Waarom zou je een OpenType font willen converteren na TrueType? Vooral omdat OpenType een nieuwer formaat is met meer mogelijkheden bijv. je kunt meerdere tekens kwijt en dan nog verschillende versie van een teken. Ik heb juist net een paar fonts gekocht bij Adobe om stapsgewijs over te stappen na OpenType.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een OpenType niet geembed met WEFT... daarom wil ik hem converteren naar TrueType.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

De extensie van een OpenType font is naar mijn weten nog steeds .otf en geen .pfb die laatste is gewoon een Postscript T1 font en dat heeft weer weinig met OpenType te maken.

Is het niet slimmer gewoon het font te 'zoeken' voor het desbetreffende platforrm zonder het te converteren, iets wat geen enkel programma echt lekker doet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• alienfruit

alienfruit

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja?

WEFT heeft hij duidelijk al gevonden, bedoel je dat er op die site gewoon staat dat je OpenTypes kunt invoeren?

* Dark Blue had ook ooit WEFT... totdat ik crossbrowser ging werken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• alienfruit

alienfruit

Ja, en OpenType werkt ook prima op een macintosch, maar ofdat ook kan in IE dat weet ik allemaal niet :)

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op 09 oktober 2004 @ 10:15:
De extensie van een OpenType font is naar mijn weten nog steeds .otf en geen .pfb die laatste is gewoon een Postscript T1 font en dat heeft weer weinig met OpenType te maken.

Is het niet slimmer gewoon het font te 'zoeken' voor het desbetreffende platforrm zonder het te converteren, iets wat geen enkel programma echt lekker doet.
Ik heb 2 dingen geprobeerd. OTF naar TTF + PFB naar TTF. Maar dit schijnt idd nogal moelijk te gaan. WEFT ondersteund geen OTF, tenminste niet de OTF font die ik wil gebruiken.

En daarom pakken we ook maar een ander font wat WEFT wel liev vind.
Pagina: 1