{xp pro}(Thomson Speedtouch 510) Probleem met Direct Connect

Pagina: 1
Acties:

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
geachte tweakers,

ik ben een gebruiker van direct connect en ben dan ook altijd op de magmar hub te vinden. :*)
mijn direct connect client is MDC 5.31.
maar ik heb een probleem: ik sta passief in direct connect en dat houdt in dat ik van sommige mensen niet kan downloaden en niet hun list kan krijgen.
als ik in mdc in stel dat ik actief sta en mij ip invoer werkt dat ook niet.
na enige speurwerk te doen ben ik erachter gekomen dat het aan mijn router licht de speedtouch 510 van thomson.
ik moet een poort openen voor MDC zodat de ingebouwde firewall het prog volledig toe laat. maar aangezien ik de papieren ben kwijt geraakt van de router (mijn vader althans) heb ik geen flauw idee hoe ik zo een poort moet open gooien.
op de router staan 2 computers aangesloten een met xp pro en met xp home.

ik heb al de search hier gebruikt: en kwam een paar topics tegen
zoals deze:

[rml][ ADSL] Speedtouch 510: beveiliging?[/rml]
met een handleiding daarop die ik heb zitten doorspitten maar ik kwam niet tegen hoe ik een poort open kan zetten.
googel heeft ook geen resultaat opgeleverd.
ook zeggen de hub owners dat het aan mijn router licht!

dus ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen!! :Y)

vast bedankt daan

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
http://10.0.0.138/

In je browser dus, en dan naar advanced, NAT daar kun je de poorten openzetten. Vervolgens met save all opslaan.

Trouwens, als je je handleiding kwijt bent: http://www.speedtouch.com/support.htm
Succes :)

[ Voor 26% gewijzigd door Roamor op 08-10-2004 22:59 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
ik ga aan de slag supr bedankt ben al een stuk verder!!!

edit: gelukt heel erg bedankt RoamoR!!! :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door DaannO op 08-10-2004 23:23 ]

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 09:59

Passievrucht

swarma

Weet iemand wat mijn probleem kan zijn met de thomson speedtouch.

Mijn modem "herstart" soms wel eens. Gemiddeld 2x per week. Dan zijn ook al mijn NAT instellingen. Soms wilt 1 pc nooit geen internet meer krijgen oplossing hiervoor is de modem uit en aanzetten. Maar dit is niet goed. Zou een firmware upgrade dit oplossen.

(Dat backup/restore werkt wel behalve voor me NAT entry's want failen elke keer)

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Passievrucht schreef op 08 oktober 2004 @ 23:46:
Weet iemand wat mijn probleem kan zijn met de thomson speedtouch.

Mijn modem "herstart" soms wel eens. Gemiddeld 2x per week. Dan zijn ook al mijn NAT instellingen. Soms wilt 1 pc nooit geen internet meer krijgen oplossing hiervoor is de modem uit en aanzetten. Maar dit is niet goed. Zou een firmware upgrade dit oplossen.

(Dat backup/restore werkt wel behalve voor me NAT entry's want failen elke keer)
Heb je een Firewall draaien? ALs de PC ineens geen internet meer heeft, firewall uitschakelen, kijken of je dan weer verbinding hebt. Zelf heb ik dit met ZoneAlarm gehad, ben overgestapt naar andere vanwege dat gedoe.

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 09:59

Passievrucht

swarma

Nee t is niet de firewall echt de modem. T is ook een willekeurige pc. Ene keer me pa andere keer me broertje. Alleen poort 80 doet t dan niet op de pc oftewel internet sites msn enzo blijft dan wel draaien. Maar ik zie dat nieuwe functies erbij heb na de update. Hoop dat nu die K*t ellende weg is anders sgaf ik soon toch een andere aan

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

Pagina: 1