geachte tweakers,
ik ben een gebruiker van direct connect en ben dan ook altijd op de magmar hub te vinden.
mijn direct connect client is MDC 5.31.
maar ik heb een probleem: ik sta passief in direct connect en dat houdt in dat ik van sommige mensen niet kan downloaden en niet hun list kan krijgen.
als ik in mdc in stel dat ik actief sta en mij ip invoer werkt dat ook niet.
na enige speurwerk te doen ben ik erachter gekomen dat het aan mijn router licht de speedtouch 510 van thomson.
ik moet een poort openen voor MDC zodat de ingebouwde firewall het prog volledig toe laat. maar aangezien ik de papieren ben kwijt geraakt van de router (mijn vader althans) heb ik geen flauw idee hoe ik zo een poort moet open gooien.
op de router staan 2 computers aangesloten een met xp pro en met xp home.
ik heb al de search hier gebruikt: en kwam een paar topics tegen
zoals deze:
[rml][ ADSL] Speedtouch 510: beveiliging?[/rml]
met een handleiding daarop die ik heb zitten doorspitten maar ik kwam niet tegen hoe ik een poort open kan zetten.
googel heeft ook geen resultaat opgeleverd.
ook zeggen de hub owners dat het aan mijn router licht!
dus ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen!!
vast bedankt daan
ik ben een gebruiker van direct connect en ben dan ook altijd op de magmar hub te vinden.
mijn direct connect client is MDC 5.31.
maar ik heb een probleem: ik sta passief in direct connect en dat houdt in dat ik van sommige mensen niet kan downloaden en niet hun list kan krijgen.
als ik in mdc in stel dat ik actief sta en mij ip invoer werkt dat ook niet.
na enige speurwerk te doen ben ik erachter gekomen dat het aan mijn router licht de speedtouch 510 van thomson.
ik moet een poort openen voor MDC zodat de ingebouwde firewall het prog volledig toe laat. maar aangezien ik de papieren ben kwijt geraakt van de router (mijn vader althans) heb ik geen flauw idee hoe ik zo een poort moet open gooien.
op de router staan 2 computers aangesloten een met xp pro en met xp home.
ik heb al de search hier gebruikt: en kwam een paar topics tegen
zoals deze:
[rml][ ADSL] Speedtouch 510: beveiliging?[/rml]
met een handleiding daarop die ik heb zitten doorspitten maar ik kwam niet tegen hoe ik een poort open kan zetten.
googel heeft ook geen resultaat opgeleverd.
ook zeggen de hub owners dat het aan mijn router licht!
dus ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen!!
vast bedankt daan