[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]
Ga met ctrl-alt-F1 even naar een console en kun je daar dan wel inloggen?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
nee, helaas
Ff met een boot-CD opstarten, hdd mounten en dan je wachtwoord wissen in /etc/shadow voor root enzo??
Kweet niet of dat echt goed werkt oid, maar het lijkt me dat je vervolgens geen root-wachtwoord meer hebt...
Dan inloggen met je root/geenwachtwoord en ff met passwd een nieuwe aanmaken
Kweet niet of dat echt goed werkt oid, maar het lijkt me dat je vervolgens geen root-wachtwoord meer hebt...
Dan inloggen met je root/geenwachtwoord en ff met passwd een nieuwe aanmaken
sorry...
ik heb nog nooit met linux gewerkt dus heb er niet(lees geen..) veel verstand van.
kun je het in primitieve taal uitleggen
ik heb nog nooit met linux gewerkt dus heb er niet(lees geen..) veel verstand van.
Als eens op google gezocht naar "recover password linux" of iets dergelijks? Je bent namelijk niet de eerste die dit overkomt, en er zijn zat oplossingen te vinden volgens mij, we verwachten wel min of meer dat je zelf ook wat probeertglennerbee schreef op 08 oktober 2004 @ 22:37:
sorry...
okej, ik zal even op google kijken. tog hartelijk bedankt !
Als je nog nooit met Linux gewerkt hebt lijkt het me verstandig dat je niet begint met een GUI omgeving aangezien je daar geen bal van leert 
Kan je niet gewoon als root inloggen met het wachtwoord dat je ingegeven hebt tijdens de setup?
Kan je niet gewoon als root inloggen met het wachtwoord dat je ingegeven hebt tijdens de setup?
Verwijderd
Of je begint in een GUI omgeving en gaat daarna steeds meer in console doen. Niet iedereen heeft dezelfde beweegredenen om met Linux te beginnen...Dennahz schreef op 08 oktober 2004 @ 22:42:
Als je nog nooit met Linux gewerkt hebt lijkt het me verstandig dat je niet begint met een GUI omgeving aangezien je daar geen bal van leert
ik zou een knoppix-cd pakken, booten, zorgen dat de /-partitie van je suse-install gemount is, en dan chrooten naar dat punt, dan ben je feitelijk ingelogd op je nieuwe installatie als root, en dan kun je met passwd de paswoorden veranderen.
je kunt trouwens zowel met je normale user als met root niet inloggen?
je kunt trouwens zowel met je normale user als met root niet inloggen?
It sounds like it could be either bad hardware or software
Onzin.Dennahz schreef op 08 oktober 2004 @ 22:42:
Een handig password lijkt alleen een spatie me niet bepaald, maar waarom het niet werkt weet ik niet. Als je geen zin hebt om opnieuw te installeren, is het inderdaad het handigst om via een rescue-CD of Knoppix-CD op te starten, de partitie van SuSE te mounten en het wachtwoord weg te halen.
Wat betreft een ram op de spatiebalk een goed password:
grote kans dat pam_cracklib gebruikt wordt, en dat de suse setup geen check doet op of een wachtwoord wel sterk genoeg is. Wat je dan krijgt is een lockout, omdat pam_cracklib geen slappe passwords van korter dan 4 tekens toelaat.
grote kans dat pam_cracklib gebruikt wordt, en dat de suse setup geen check doet op of een wachtwoord wel sterk genoeg is. Wat je dan krijgt is een lockout, omdat pam_cracklib geen slappe passwords van korter dan 4 tekens toelaat.
Misschien is het het handigst om gewoon nog een keer te installeren, en dan even
en wat beter password gebruiken.
Makkelijker dan met knoppix te gaan herstellen, en als het toch een verse install is...
Makkelijker dan met knoppix te gaan herstellen, en als het toch een verse install is...
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
rebooten.. als je lilo hebt linux single intypen en als het goed is kan je dan het root password veranderen .. tenminste dit werkt iig met redhat 9.0
nieuwe install duurt toch wel een uurtje, met knoppix zou ik het probleem in een paar minuten gefixt hebben. Nou kan ik me voorstellen dat een n00b wat meer moeite zou kunnen hebben, maar een uur prutsen met knoppix moet toch iets opleveren (al is het maar de ervaring! je leert meer van iets dat je nog niet eerder hebt gedaan).u_nix_we_all schreef op 09 oktober 2004 @ 18:10:
Misschien is het het handigst om gewoon nog een keer te installeren, en dan even
It sounds like it could be either bad hardware or software
Pagina: 1