Toon posts:

[slack] Vraagje mbt slackware 10 installeren via NFS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo, mijn kleine broertje heeft een "nieuwe" tweedehandse computer op de kop getikt, had hij nodig voor school.

Kwam hij er thuis achter dat er geen CD-rom in zit! Tja, en die is er ook niet makkelijk voor te krijgen, zit zo'n speciaal Compaq frontje op waar hij precies achter moet passen.

Maar ik wilde er toch al Linux voor hem opzetten, en ik dacht dat zul je vast heel makkelijk kunnen doen over internet net als bij de BSDs.

Als je Open/Free/NetBSD wilt installeren, hoef je alleen maar je disk te partitioneren, het ip adres van jezelf en je gateway op te geven en dan gaat hij volautomatisch vanaf freebsd.org je systeem installeren.... heel gaaf.

Nou had ik de Slackware 10 boot/rootdisks gemaakt en daarmee probeer ik te installeren.
Maar de enige netwerk installatie mogelijkheid die ik heb, is via een NFS share.

Er zijn hier in huis verder alleen maar een paar Windows computers dus ik kan Slackware niet downloaden op 1 van de andere en daar dan een NFS share maken, dus de volgende (misschien domme) vraag:

Bestaat er een soort publiek NFS volume met de Slackware 10 tree erop, waarvanaf ik kan installeren?

Anders wordt het ben ik bang echt Slackware downloaden en Samba installeren op 1 van de Windowscomputers hier, waar ik nog helemaal geen ervaring mee heb en wat ik dus niet zo zie zitten..

Verwijderd

http://www.slackware.org/getslack/

Slechts 1 NFS server staat daar bij, op dit moment. Maar ik meen dat je ook prima via FTP kunt installeren.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

in een vmware een linux installeren tijdelijk, om daarop dan de nfs te hosten?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

of gewoon even de harde schijf overzetten in een ander systeem, en dan na de install terughangen.

maarja, dan kun je weer net zo goed een CD-ROM uit een ander systeem slopen :P

It sounds like it could be either bad hardware or software