Toon posts:

Laptop met geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een labtop van toshiba een satilite 1800-412
intel pentium 3 1,1 Ghz
40 GB HD
256 MB geheugen SDram

en ik heb een geheugen probleem op de labtop zitten teminste dat denk ik want als ik een programmatje wil installeren (maakt niet uit wat voor programma) dan geeft hij een fout melding aan van een geheugen die hij niet kan gebruiken. nou dacht ik zelf aan het intern geheugen maar het kan natuurlijk ook het cach geheugen zijn van de prosesor. af en toe geeft hij ook een Iexplorer fout melding.
ik weet niet of het er wat mee temaken heeft maar ik vermeld het er maar even bij

kan iemand mij helpen hoe ik dit probleem kan onderzoeken
of teminste hoe ik kan zien welk geheugen kapot is.

of heeft iemand raad voor mij wat ik het beste kan doen
of weet iemand wat het probleem is.

alvast bedankt, gamepro

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Met Memtest86+ kun je je geheugen scannen op fouten :)

offtopic:
het is laptop en niet labtop

Verwijderd

Topicstarter
sorry laptop O+

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:29
Volgens mij als windows meldingen over geheugen begint te geven, dan is het eerder een windows install dan een hardware probleem.
Wanneer zijn deze problemen begonnen? Over het algemeen is het terugsturen van de laptop of het geheugen de enige oplossing bij problemen... :(

[ Voor 3% gewijzigd door cryforhelp op 08-10-2004 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb windows wel al 4 tot 5 keer opnieuw geinstalleerd
en het probleem lost niet op ik heb dus ook al een nieuwe HD geprobeerd en dat heeft ook niet geholpen
steeds als ik windows sp2 wil installeren dan geeft hij ook een foutmelding aan van bestand beschadigd maar ik weet zeker dat die bestand niet beschadigd is want ik heb het zelfde bestandje ook al op een andere pc geprobeerd.

steeds als hij dus bestandjes wil uitpakken dan geeft hij een foutmelding aan
zoals een bestandje van zelfextractor

maar ook de windows update kan niet alle update's uitvoeren dan geeft hij dus ook een foutmelding aan
over het geheugen.

• cryforhelp
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 22:16:
nou ik heb windows wel al 4 tot 5 keer opnieuw geinstalleerd
en het probleem lost niet op ik heb dus ook al een nieuwe HD geprobeerd en dat heeft ook niet geholpen
steeds als ik windows sp2 wil installeren dan geeft hij ook een foutmelding aan van bestand beschadigd maar ik weet zeker dat die bestand niet beschadigd is want ik heb het zelfde bestandje ook al op een andere pc geprobeerd.

steeds als hij dus bestandjes wil uitpakken dan geeft hij een foutmelding aan
zoals een bestandje van zelfextractor

maar ook de windows update kan niet alle update's uitvoeren dan geeft hij dus ook een foutmelding aan
over het geheugen.
Maar ik neem aan dat hij die problemen niet al vanaf de aflevering plaatsvinden? Dus op een gegeven moment moet het zijn begonnen, wat is er toen veranderd in de configuratie?

En memtest86 op een cd-tje is het makkelijkst en betrouwbaarst om te testen. Er slingert ook nog ergens een Microsoft memory tester rond, alleen ben ik daar altijd de link van kwijt :X

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt ik zal het eens even proberen

mocht het niet lukken dan schrijf ik wel even weer

• cryforhelp
De Microsoft Memory Diagnostic pagina is hier te vinden: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp
Een directe download van het programmaatje is hier te vinden: http://oca.microsoft.com/en/mtinst.exe

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus memtest86+ op cd gebrand en heb de laptop gereboot en heb het programmatje gedraait.
nu geeft hij alleemaal fouten aan teminste dat denk ik want bij error staat al een getal van boven de 2000

hoe kan ik nou echt zien wat er kapot is de cache of het intern geheugen

er komen tal van regels er onderstaan bad en good comando's

weet iemand dit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, dit is echt niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten :) In de startpost van het PMG Beleid staat duidelijk uiteengezet hoe het wél moet. Neem de troubleshooter door onder het gedeelte Geheugen. En dat memtest fouten geeft, lijkt me toch duidelijk zat, je geheugen is gaar. Of er is iets verkeerd ingesteld mbt het geheugen, maar dat lijkt me niet het geval ;)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, verzoek ik je om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig door te nemen, incluis de onderliggende linkjes.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 08-10-2004 23:38 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.