Toon posts:

Chello nieuw modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kennissen van me hebben gisteren hun nieuwe modem van chello gehad. Alles netjes aangesloten. Alle lichtjes op het modem lichten op. Daarna volgens de handleiding de pc aangezet en de "inlogpagina" geopend. Tot zover ging alles goed.

Daarna zou na het klicken van de start knop er een venster moeten verschijnen waarin de klant gegevens ingevoerd moeten worden.

Echter iedere keer dar dit geprobeerd wordt verschijnt er een eplorer venster met de mededeling dat dit venster niet geopend kan worden.

er is via deze pc nog een andere pc met het internet verbonden.
Wat ik al geprobeerd heb:

norton firewall uitgeschakeld
norton virusscanner uitgeschakeld
windows firewall uitgeschakeld

Deze handelingen mochten echter niet baten.

Ik ga morgen weer bij deze mensen kijken. Dan ben ik nog van plan om wat spyware scanners mee te nemen, aangezien ze hier nog nooit van gehoord hebben.
Maar ik hoop dat er mensen hier zijn die tegen hetzelfde probleem aangelopen zijn en mij wat tips kunnen geven.

Ps. volgens chello ligt het probleem bij de pc van deze mensen.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Windows XP :? Staat er SP2 op? Zal de popupblocker wel iets blocken..

[ Voor 12% gewijzigd door Br@m op 08-10-2004 21:41 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
sorry vergeten te vermelden.
windows XP met alleen nog service pack 1

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Misschien na aansluiten toch nog een keer de stroom eraf halen voor 30sec en dan opnieuw proberen. Wilde bij mij ook niet naar de provisioning pagina, kreeg ook elke keer die melding. Nadat ik de stroom er toen afgehad had kon ik ineens wel naar die pagina.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Geen popup-blocker geinstalleerd die dat venster tegenhoudt?

[ Voor 24% gewijzigd door Bergen op 08-10-2004 22:42 ]

Verwijderd

(als geen popupblokker of iets dergelijks:)

Doe het volgende:
Cookies verwijderen en niveau verlagen, internet-zone niveau verlagen, javascript accepteren

Alle tijdelijke bestanden verwijderen

ga naar chello.upc.nl

en dan zou het moeten werken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 22:50 ]

Verwijderd

http://provisioning.upc.nl is de pagina die ik dan intik en vervolgens werkt het.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 23:23:
http://provisioning.upc.nl is de pagina die ik dan intik en vervolgens werkt het.
Ja, bij hem ook wel... Maar als hij op start drukt krijgt ie dat inlogvenster niet. Lezen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 21:32:
er is via deze pc nog een andere pc met het internet verbonden.
Kabel daarin steken en dan de verbinding tot stand brengen? :)
(tijdelijke oplossing)

Spyware scannen en internet instellingen/cache legen lijkt mij de meest zinvolle optie om te proberen. Probeer het eventueel via een andere browser zoals Firefox of Opera.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Kheb de bron van die pagina (http://prov.upc.nl dus) even bekeken en je kunt dat schermpje ook wel direct openen: http://prov.upc.nl/cmreg/

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al het advies. _/-\o_
Na alle spyware verwijderd te hebben, het register opgeruimt te hebben, en nogmaals geprobeerd te hebben op de pagina te komen.

Ben ik toch eens de netwerkinstellingen na gaan kijken. Hierbij bleek dus dat er een vast DNS inggegeven stond. Na dit op automatisch te hebben gezet kon ik wel op de pagina komen. Allen was alles ontzettend traag :'(

Dit heb ik opgelost door bij de configuratie van de netwerkkaart niet te kiezen voor automatisch, maar voor 10Mbit half duplex. Hierna werkte het internet weer als voorheen
Pagina: 1