Toon posts:

CAI stoort op DVD en TV; zonder DVD speler geen ruis

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

ben harstikke vers lid hier maar heb al knap wat uurtjes zoekwerk voor diverse problemen hier verricht. vaak kwam ik deruit ( hulde aan jullie !) maar deze keer zie ik geen problemen die precies zijn zoals die van mij...

ik gebruikte een stereo-video recorder om tv te kijken ( ivm gebrek aan stereo tv deze omweg) en middels scart ook DIV-X dingen van pc. Sinds enkele dagen storing in beeld, bij zowel video, tv als DIVX ( dit was nooit zo). Ik dacht dat het aan een verneukte/ versleten tuner lag van video dus gloednieuwe dvd/video combi gekocht.
Het probleem blijft echter ! :( ( ook als ik DVD kijk op apparaat !)
Als ik de dvd/ video niet aanzet, dan heb ik geen ruis op de tv. Als ik kabel deruit haal, dan kristal heldel DVD kijken ook....
Verder heb ik alle electrische apparatuur in de buurt uitgezet ( pc, stereo, kabelmodem)--> hielp ook niets.
Ook heb ik mezelf al als aarding gebruikt door de CAI inkomende kabel vast te houden tijdens tv kijken--> helpt ook niet

ik weet niet meer waar ik t zoeken moet; heeft iemand ideen?
geisoleerde kabels oid ? ik had tot voor kort dus nooit problemen en er is niet veranderd, behalve dat ik een router na mn kabelmodem heb geplaatst, maar dit staat er toch los van?

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Het enige dat ik me kan bedenken is een brakke kabel tussen je video en tv...

Dat dan weer wel......

Verwijderd

ook gezocht op aardlus?

Verwijderd

Topicstarter
aardlus? ik heb geen brom maar waar zou die lus vandaan moeten komen? er is niets geaard ! ook het inpluggen op ander stopcontact werkte niet...

ook die brakke kabel tussen DVD/video en tv is t niet; als DVD/video uitstaat is t beeld goed en tis een nieuwe kabel :S

Verwijderd

Maar als je je tv & radio - kabel uit de muur lostrek dan is het beeld goed van de dvd?
Aardlus hoeft niet alleen een brom te veroorzaken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja idd dan is hij goed.
ook als ik de kabel rechstreeks in tv stop is die goed

vandaar ook dat ik dacht dat mn tuner kapot was.

maar het zou dus een aardlus kunnen zijn? hoe verhelp ik dat?

Verwijderd

Dan kan je wel vinden in de search
o.a mantelstroomfilter of zelfbouw met 2 condensatoren of zoek op A9114002

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip; ga morgen ff in groningen kijken of ze m ergens verkopen
( voor 7 euro (internetprijs) is het het proberen waard !

laat t jullie zsm weten; bedankt voor de tip ! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
nou heb half groningen afgebeld maar nergens is zo'n unit te koop.
heb er nu 1 op internet besteld- afwachten maar.

toch vraag ik me af of t werkt;
als ik immers alle apparaten afkoppel ( zie first post) dan heb ik de storing ook, maar als ik de dvdspeler uitzet ( niet gewenst) dan is er geen storing.
Hoe komt het dat ik dan geen aardlus heb?

maw: ik snap er echt geen f*ck van !

Verwijderd

Topicstarter
ff in schema voor duidelijkheid:

CAI bakje --> 1. signaal radio; goed
2. kabelmoden+router; geen problemen
3. tv signaal; ingevoerd op DVD/video speler
3.1 DVD speler geluid doorgelinkt naar stero; geen probleem
3.2 PC doorgelinkt naar DVD speler; ruis op beeld
( tenzij CAI afgekoppeld van DVD speler)
Ook ruis op normale tv kanalen
ad 3. als DVD speler uitstaat dan geen storing ( maar dan dus geen
geluid)
Bij afgekoppelde ( van stroomnet ) pc en router nog steeds
beeldruis
--> kabels zijn dus niet rot, anders geen helder DVD beeld met
afgekoppelde CAI
--> tuner box DVD video is goed; gechecked.

met afgekoppelde randapparatuur ( overigens geen van allen geaard) dus nog steeds de beeldruis (?!) Kan het dan nog wel een aardlus zijn?
overigens is de storing nieuw; vroeger had ik er nooit last van. het enige nieuwe is de tussenkomst van een router; kan deze der iets mee te maken hebben?

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kijk je tv via je video/dvd player doormiddel van een rf-kabel .
Oftwel het kanaal van de video/dvd ingesteld op de tv?
Kan het dan niet gewoon zijn dat er een tv zender te dicht op de frequentie van de video / dvd player zit.
Is er bij jouw in de buurt al digitale tv?
Als je er echt 100% zeker van bent dat er nergens aarde vandaan gehaald kan worden kan het geen aardlus zijn , immers dan is er geen lus.

[ Voor 215% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd het signaal van de video als hoofkanaal ingesteld op tv; deze gebruik ik alleen als ' beeldbuis'. geluid gaat via stereo en 'zappen' doe ik dus met videotuner. dit kanaal is standaard 60 UHF maar heb dit al gewijzigd in 64UHF omdat idd ' the box' al standaard op dit signaal zit ( heb Essentabo in groningen)

wat mij zo frustreert, is het feit dat het signaal wel goed WAS; ik heb niets veranderd. het zou kunnen idd dat Essent de zenderindeling heeft omgegooid zonder dit te melden, maar ik hoefde geen zenders opnieuw in te stellen, dus wellicht van een kanaal dat ik niet gebruik.

voorzover ik weet is er nog geen digitale tv in groningen

heb op essent site gekeken en ga zo na mn werk proberen t video kanaal in te stellen op UHF 37; dit raadt essent aan als video kanaal.

mij lijkt dit trouwens waarschijnlijker dan de aardlus, omdat er idd alleen het videosignaal stoort met ingeplugde CAI.

hartstikke bedankt vooralsnog snorkeltje !

Verwijderd

Topicstarter
heb t videokanaal gewijzigd ( naar geadviseerd Essent UHF kanaal); beeld is stuk beter maar nog steeds wel wat ruis. Zonder video is dit helder.
heb zo'n kabelstroomfilter in bestelling; hoop dat dit verbetering oplevert !

--> laat t jullie nog weten; the saga continues.....
Pagina: 1