Dat werkt!

Beetje workaround natuurlijk, maar er komt vast ooit nog wel een speler die zoiets zelf implementeert.
ajvdvegt schreef op 09 oktober 2004 @ 14:01:
[...]
Ik zei toch dat je /dev/dsp misschien moest aanpassen? Probeer anders:
code:
1
| cdda2wav --dev /dev/dsp -e -N |
(en probeer zelf ook wat als dat niet werkt!)
Verder is cdda2wav een rip programma, dus ik neem aan dat dat is wat je bedoelt met digitaal afspelen: rippen en direct afspelen (bij 'normaal' afspelen van je CD's gaat het geluid over het kabeltje waar ik het over had, zie hier onder).
Tenslotte bedoelde ik met 'het kabeltje naar je geluidskaart', het kabeltje tussen je CDRom speler en je geluidskaart, om je CD's af te spelen zonder te rippen. Equalizers bestaan slechts om de brakheid van je versterker en speakers te verhullen, dus misschien moet je daar wat aan doen?

Het werkte wel, in het opzicht dat /dev/dsp een snelkoppeling was naar /dev/sound/dsp. Het maakte dus niet uit welke ik probeerde, ze bestaan beide wel. Maar toch die foutmelding dus...
De speakers bij de pc waren nog vrij duur geloof ik, een Labtec setje met "Spatializer 3D-Sound" functie, en je kan het volume (duh) en treble instellen. Als het op bass aankomt zit er alleen een knopje "Bass Defeat" (aan/uit schakelaar) op, maar daarmee wordt het geluid erg brak. Het grootste probleem is dus dat ik de bass iets lager wil zetten dan "normaal", zoals bij analoog afspelen (anders klagen de medebewoners zo

).
[
Voor 4% gewijzigd door
AtHomer op 09-10-2004 17:06
]