Toon posts:

Netwerk problemen Chello/Sitecom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje kon hem niet zo snel vinden hier dus hier mijn vraag.

Chello vond het nodig om het modem te veranderen, ik heb het geluk een Motorola te krijgen, werkte voorheen alles goed met mijn eenvoudige switch ertussen, nu werkt het allemaal niet meer zo lekker.

Ik heb een Sitecom DC-202 V4 gekocht en ben hiermee aan de slag gegaan, ik heb 2 laptop's een vrij nieuwe en de ander 3 jaar oud.

Nu werkt alles op de nieuwe vlekkeloos ik heb chello classic en haal soms download snelheden van rond de 300kb/s maar op de wat oudere kom ik niet verder dan hooguit 6 a 7kb/s........

Ik ben niet zo heel erg thuis in netwerken en alles wat daarbij hoort maar voorzover ik alles heb kunnen bekijken staan alle instelligen exact hetzelfde op beide laptops, beide xp alleen de oude heeft een engelse versie en de nieuwere de nederlandse versie.

Ik heb al diverse malen met Chello gebeld maar die willen alleen helpen als je dreigt met opzeggen, want het standaard antwoord van de helpdesk is we ondersteunen geen routers......nu is daar wat voor te zeggen, maar Chello vond het nodig om het modem te veranderen.

Heb al diverse keren opnieuw ingelogd maar niks mocht baten, als ik de router er tussen uithaal dan werken allebei de pc's even snel maar zodra de router er tussen zit dan verdomd de oude laptop het, het lijkt wel of het een telefoonverbinding heb het komt met horten en stoten binnen, heb de download snelheid op mordax.nl gedaan en de ene zit op 300kb en de ander op 6kb.......

Ik heb zelf het idee dat de router wel goed werkt want heb de draden onderling uitgewisseld en dat maakt niks uit.

Heb het idee dat het misschien een kleinigheid is maar ik kan mijn vinger er niet op leggen, wie kan mij helpen, liefst in niet al te moeilijke computertaal, ik durf best overal in te gaan maar moet ik wel weten hoe en wat te doen, voor zover ik kan zien is ook in de router alles op orde, zie 2 verschillende ip adressen staan enz enz.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zit nu al een week te tobben en we willen allebei graag weer internetten ;), alvast bedankt en de grtz van Ron als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel en zal ze goed mogelijk beantwoorden.

Verwijderd

lang verhaal, weinig technische gegevens...
laptops: type etc
type netwerkkaarten
andere kabel dan bij switch?
MTU van beide installaties
etc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier wat gegevens,

De oude Sony Vaio PCG-FX502, met netwerkkaart Realtek RTL8139/810 Family Fast Ethernet NIC

De nieuwe Fujitsu Siemens Amilo D7830 met netwerkaart National Semiconductor Corp. DP 83815/816 10/100 Ma

Heb geen andere kabels gebruikt maar heb de kabels omgeswitched bij allebei en op de goeie laptop werken allebei de kabels even goed.

Wat je bedoeld met MTU heb ik geen idee :o dus als je dat wil weten even uitleggen wat je daarmee bedoeld, sorry ben niet zo heel techniesch thuis in deze wereld........

Grtz Ron.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 12:42

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Wij Tweakers doen elkaar standaar de groeten, dus dingen als Grtz Ron hoeven niet ;)
• Heb je FAQ Network Troubleshooting al gelezen :?
• Als je de laptop waar het langzaam is nou eens rechtstreeks op het internet aansluit zonder de router, is er dan wel snel internet :?
• Hoe heb je de router ingesteld :? Misschien eens helemaal resetten en opnieuw beginnen :?
• Enz.

Xbox Live ID:Notna8310

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

en ook al de andere aansluiting geprobeerd??

enne...
met je switch op de router??

misschien dat dat werkt??

is wel erg omslachtig, maar als het op die manier werkt....

en anders eens een sweex routertje kopen....

ook de router met fabrieksinstellingen geprobeerd en dan de heren van chello bellen ('met de systeembeheerder van...' werkt altijd erg goed bij alle helpdesks enzo), hun het mac adres laten vrijgeven en dan opnieuw mac adres registreren...
is zo maar een gedachte die bij me op komt, maar je zou het kunne proberen

[ Voor 42% gewijzigd door Romke op 08-10-2004 21:15 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb de langzame rechtstreeks op het modem aangesloten en dan loopt hij wel goed......maar met de router ertussen dan is het niks.

Ja heb de hele handel al wel 10 keer opnieuw opgestart, in allerlei mogelijke manieren met 2 laptops dan weer met 1 dan weer met de ander maar niks helpt.

Heb me met de Sony nu ook aangemeld bij Chello maar ook dat maakt niks uit, ik heb bij de router niks zelf ingesteld omdat dat naar mijn idee allemaal vanzelf gaat, het enigste wat ik bij het instellen heb veranderd is "clone MacAdress" maar of ik dat nu wel of niet doet het maakt allemaal niks uit.

• Romke

Romke

Dieselhead

heb je het mac adres al veranderd naar de fabrieksinstellingen en dat aanmelden bij chello??

en dan zou je het ook nog kunnen proberen met die switch op de router en dan internetten...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb dat beide geprobeerd fabrieksinstelling en het "gecloonde" mac adres, heb de switch er tussen gezet maar ook dat werkt niet.......

• Romke

Romke

Dieselhead

waar heb je de switch tussen gezet???

tussen internet en de lappies of tussen de pc's en router...

probeer anders eens dhcp uit te zetten en dan vaste ip's??

misschien dat dat uitmaakt...

zit je ook met firewalls??
of anti virus?

[ Voor 14% gewijzigd door Romke op 08-10-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Switch beide manieren geprobeerd......ook de tip van dhcp gedaan.......helaas helaas

• Romke

Romke

Dieselhead

firewalls??

antivirus??

kijk anders eens of er iets is dat op de achtergrond meedraait..

of automatische updates (dat automatisch downloadt enzo...)
ik zou zeggen..
laat di trage flappie eens een nacht aan staan..

misschien dat het dan morgen sneller is (vanwege die automatische updates)
/edit:

je kunt natuurlijk automatische updates uitzetten..
achter een router en met een goeie AV/firewall zit je veilig zat, dus heb je geen updates nodig

[ Voor 54% gewijzigd door Romke op 08-10-2004 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb zonealarm en Norton antivirus erop, heb zonealarm uitgezet maar ook dit helpt niet niks en Norton uitzetten ook niet.

Heb niet het idee dat er iets ge-updated word..........ik word er moedeloos van, als het zo doorgaat stap ik over op ADSL met een multimodem.......hoop dat ik dan overal vanaf ben, vind dit een waardeloze zet van Chello, als ik zo hier en daar eens lees ben ik niet de enigste die met dit probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, heb een andere Router gehaald de Sitecom omgeruild voor een Linksys, en bij de laatste zit een cd rom met instalatie wizard, die alles voor je regelt en uitzoekt........toppie, we kunnen weer tekeer gaan tnx voor alles tips.
Pagina: 1