Error bij versturen van mail

Pagina: 1
Acties:

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi, na het opnieuw installeren van XP met sp2 heb ik het volgende probleem. Ik maak gebruik van het programma Courier mail 3.50.00 build 1098. Mail ophalen van de server gaat prima maar bij het versturen krijg ik de volgende fout melding:

Connect.c[465] MailMgr.dll
Failed to send one or more pending messages.
WINSOCK Error: Connection aborted. (The connection was terminated. Try again or contact your System Administrator).
Connection to socket failed.

Deze fout melding kreeg ik ook bij calypso mail (de voorloper van Courier).
Zou iemand weten hoe ik het kan oplossen of waar het precies aan ligt?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het wellicht handig als je iets meer informatie vermeld, en ook zegt wat je zoal geprobeerd hebt :)

• CBass
Wat valt er allemaal te proberen?

-instellingen kloppen (zitten namelijk in het zelfde bestand als de inbox en die heb ik uit mijn backup, voordeel van Courier)
-ISP gebeld: geen oplossingen
-internet en dit forum: ook geen oplossing te vinden

Heb je nog suggesties, dan hoor ik ze graag.

De foutmelding is gecopieerd uit details scherm en komt dus elke keer als ik op send druk en het programma mail wil versturen.

[ Voor 20% gewijzigd door CBass op 08-10-2004 21:10 ]

• CBass
*kick*

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00
wat betekent nou de hele tijd *kick*

• CBass
dan komt het onderwerp weer boven aan de lijst van active topics. En daarmee wil ik vragen of er helemaal niemand een idee heeft?

Verwijderd

Heb even gezocht met google en vond direct deze info:

http://support.ipswitch.com/kb/WSK-19980714-EM17.htm

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WINSOCK Error: Connection aborted. (The connection was terminated.
Zoals Bas123 al zegt, kan er geen verbinding worden gemaakt. Kan je de server wel pingen? Zo ja: gaat mail bekijken wel goed als je telnet naar poort 110? Hoe dan ook: heb je een firewall? (Personal of anders). Zet die even als test uit. Bedenk dat XP SP2 zelf al een FW aan boord heeft.

edit:

Oeps, juist versturen door telnet naar poort 25 bedoel ik natuurlijk |:( Ik ga snel wat koffie halen :X

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 11-10-2004 20:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CBass
ja mail bekijken gaat altijd goed. Alleen versturen niet dus met port 110 heb ik niets te maken.
Daarnaast staat de firewall uit en kan ik de server pingen.
De site waar bas123 het over heeft gaat over: Network is unreachable, en dat is niet het geval. De fout melding is WINSOCK Error: Connection aborted. Dit impliceert dat er wel er wel een verbinding was.
Daarnaast is het wel mogelijk om met outlook express mail te versturen. Dus aan de verbinding ligt het ook niet.
Ik zelf denk meer dat de melding komt door het feit dat ik sp2 heb geinstalleerd en mijn mail programma daarmee (nog) niet echt compatibel is.

• CBass
Uiteindelijk heb ik het gevonden! Zal het antwoord toch maar posten omdat er misschien iemand anders tegen het probleem loopt.
McAfee heeft een feature in virusscan enterprise 8.0.0 zitten die heeft "access protection". Daarin zit een optie om te verkomen dat er massa's mail verstuurd worden (door worms). Die stond aan en zorgde zodoende voor de foutmelding. Deze versie van mcafee had ik idd nooit eerder op mijn pc gehad, dus logisch dat die verantwoordelijk is (achteraf praten)
Pagina: 1