Toon posts:

Een voor mij geschikte virus scanner gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een goede virus scanner voor mijn pc.
Ik vraag jullie kennis omdat ik zelf een noob in dat soort software ben.

Mijn specs staan onder.

verder:

- XP proffesional
- Ik formateer heel mijn C dus ik zet ook xp eropnieuw op

Dus de vraag is:

Wat zou voor mij een goede virus scanner zijn?

ééntje wil ik zowieso nooit meer dat is norton.

dat is de enige die ik heb geprobeert.

Tim

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:32
doe wat aan je ts :? maar waarom wil je eigenlijk nooit meer norton 8)7 btj vage topic hoor

[ Voor 3% gewijzigd door Dersan op 08-10-2004 20:03 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

- Kaspersky (KAV)
- McAfee (bij voorkeur een Enterprise versie, die zijn qua interface niet zo bloated als de Home-versies)
- F-Secure (gebruikt KAV-engine, maar wel een oudere versie geloof ik)

Van de bovenste twee kan je trials downloaden (de onderste weet ik niet). Dus je zult zelf moeten weten welke je wil hebben.
idle schreef op 08 oktober 2004 @ 20:03:
doe wat aan je ts :? maar waarom wil je eigenlijk nooit meer norton 8)7 btj vage topic hoor
Ik denk omdat Norton een slechte (of op zijn best, erg matige) virusscanner is, die ook nog eens veel te veel resources vreet, en te weinig updates heeft (slechts één per week, terwijl KAV wel 6-8 ofzo updates per dag heeft).

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 08-10-2004 20:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

http://www.grisoft.com/us/us_avg_single.php deze is gratis maar check ook de faq voor alternatieven. F-prot en Kaspersky worden ook als "goed ervaren"

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Er vanuit gaande dat je
[rml][ Virusscanners] discussietopic[/rml]
[rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml]

hebt doorgenomen, zou ik graag eens weten welke je al hebt uitgeprobeerd en wat volgens jou de voor- en nadelen voor jou zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja. "Ik wil een auto, wat voor een weet ik niet". Als je daar mee aankomt bij een dealer, is het maar de vraag waar je mee thuiskomt: een vrachtwagen, ferrari of speelgoedautootje :+

Oftewel: dit is iets dat je toch zelf moet beslissen. Er is al zeer veel over verscihllende scanners gezegd. Bepaal zelf wat je wilt, wat je kan, wat je budget is en koop er zelf een. Als je zwaar twijfelt kan je best onze hulp inroepen maar n00b zijn is geen excuus: je houdt op n00b te zijn door te lezen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 08-10-2004 20:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.