Filetype toevoegen in Winrar Shell

Pagina: 1
Acties:

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Beste mensen,

ik heb een tijdlang geprobeerd in de register geprobeerd om bestanden met de .001 extensie ook geintegreerd te krijgen in de Shell van Winrar. Als ik nu rechts klik op bv. een RAR-bestand krijg ik keurig de 2 ingestelde opties 'Extract here' en 'Extract to'. Helaas kan ik de juiste sleutel niet vinden in het register. Binnen WINRAR zelf is de .001 extensie niet te vinden; voor slechts 16 vaste extensies kan je aangeven of ze geassocieerd moeten worden.

Natuurlijk kan ik wel .001 bestanden toewijzen aan Winrar, maar dan krijg ik nog niet de opties zoals bij een .RAR als ik er rechts op klik.

Mijn vraag; weet iemand hoe/waar ik dit kan instellen. Vriendelijk dank.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pak regmon er even bij als je het automatisch aanpast en kijk wat er verandert. En/of vergelijk .rar en pak-em-beet .txt in je register. Volg vooral ook eventuele CLSID's.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bluejay28
Bedankt voor je snelle reply.

Heb gecheckt met Regmom. Er verandert dan echter zoveel dat ik niet wijs kan worden wat ik zelf handmatig zou moeten veranderen. Veel sleutels lijken ook gecodeerd ofzo. Ik heb handmatig een .001 sleutel ingevuld bij Winrar shell sleutel en andere 'relevante plaatsen' waar ik dacht waar het zou moeten staan (met dezelfde eigenschappen als een .rar) maar dit heeft ook niet geleid tot het gewenste resultaat.

• bluejay28
Een klein schopje dan maar; weet iemand welke stappen ik moet ondernemen?

Verwijderd

Ik heb even een minuutje gezocht, het volgende zou moeten werken;

Start -> Uitvoeren -> cmd

assoc .001=WinRAR

Nou zie ie .001 net zoals een normaal RAR bestand, dus heb je die opties ook :)

Edit, of zie ik nu dat je dat al gedaan hebt? Ik zal is eventjes meezoeken voor je :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 14:59 ]

• bluejay28
Toch even gedaan; het werkt, maar inderdaad niet zoals ik hoopte. De shelloptions komen er namelijk niet bij te staan. Hoop dat je wat vindt!

• bluejay28
kick...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgende structuur geeft het WinRAR contextmenu bij de rechtermuisklik. Maar de inhoud ervan wordt bepaald door rarext.dll, dus het kan zijn dat WinRAR het menuutje niet invult:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\<bestandstype>
\shellex\ContextMenuHandlers\{B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA}]
@=""
De eerste 2 regels moeten natuurlijk wel op 1 lijn staan, maar anders verknoeit het de layout van GoT

Dus stel dat je bestanden met extensie *.001 het WinRAR rechtermuisklikmenu wilt geven, dan zoek je in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ naar een sleutel met naar .001.

Bestaat deze, open deze dan en kijk wat er in de default value ingevuld is. Dit is de naam van het bestandstype (welke je in de eerder gegeven registry entry kunt invullen - zonder de < en > weliswaar).

Bestaat de sleutel niet, of staat er geen standaard waarde in, dan maak je zelf een nieuwe sleutel aan (met naam .001) en als default value bijvoorbeeld 001file:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.001]
@="001file"
In dit geval is 001file het bestandstype dat gebruikt moet worden in de eerste registry entry.

Dus samengevat in een bruikbaar voorbeeldje voor een .001-bestand:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.001]
@="001file"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\001file
\shellex\ContextMenuHandlers\{B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA}]
@=""
Waarbij de 2 regels van 001file natuurlijk weer op 1 lijn moeten staan

Als je dan ook nog een icoontje aan het bestandstype wilt geven, dan kun je eens kijken bij .rar bestanden hoe zij via het register een icoontje krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door satcp op 09-11-2004 12:46 ]

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
heb effe voor je gekeken maar...
kom eruit dat de menu normaal gesproken zou moeten werken mar het verwijst naar een dll.. C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll
en daar zitten dus de extensies in.. dus via dat checked hij of de extensie een KNOWN extensie is zoals zip/rar/ace etc.. en dan geeft hij die menu terug.. dus lijkt me dat je een aangepaste dll ervoor moet maken of eigenlijk zelf zo'n menu bouwen wat toch niet lichtelijk irritatie kan veroorzaken.. denk dat je dan die menu in een aparte CLSID zet en i.p.v. WinRAR WinRAR2 noemt en de 001 enzo daarom assoc" .. iets in die geest denk ik.. kan fout zitten hoor..
[edit] typen en onderzoeken duurde te lang hiero zotezien heh.. :+

Serhat

[ Voor 7% gewijzigd door serhat op 09-11-2004 12:57 ]

Pagina: 1