[w2k3] Geen anonieme inlog op host header website

Pagina: 1
Acties:

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:32
Hoi,

Ik ben net begonnen met windows 2003 server en ik wil hiermee een webserver bouwen met behulp van IIS 6.0.
Met de domein naam www.bla.nl is het mogelijk om de webserver te bereiken en ook als anonieme internet gebruiker op de site te komen.
Nu wil ik dus een 2e webpagina maken onder de naam bla.bla.nl.
Dit lukt me ook wel alleen als ik deze link invul op een externe computer (buiten mijn domein) kriijg ik een popup om wachtwoorden/ gebruiksnaam in te vullen. :(
Als ik daar mijn administrator wachtwoord invul doet tie het. :)
De bedoeling is dus om daar ook anoniem op in te loggen.
Weet iemand waar het aan kan liggen. Heb in DNS records zitten proberen en in de rechten van de website map (web sharing)

natuurlijk gezocht op het forum en google onder de namen (iis host headers anoniem meerdere websites etc...)

Kon het dus niet vinden heeft iemand voor mij de oplossing....

Zero to hero, just like that!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat heb je met de rechten van de map van de website gedaan dan? Heb je het Internet Guest Account (IUSR_machinenaam) lees rechten gegeven? :)

Verwijderd

PNS > NT

• toets23
Als ik de IUSR_machinenaam van de specifieke website map full control rechten geef (als test) dan komt er nog steeds dezelfde melding van inloggen.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:02
Heb je dan misschien authentication aangevinkt staan voor je web? Bijvoorbeeld Integrated Windows Authentication o.i.d., je zou anonymous access aangevinkt moeten hebben en de rest niet in Internet Information Services

[ Voor 4% gewijzigd door Eegee op 08-10-2004 21:05 ]

• toets23
Heb ik nu ook getest krijg niet het venster met inloggen. Krijg meteen nu de melding van "You are not authorized to view this page".
Heb www.bla.nl verwijderd en dus alleen bla.bla.nl behouden krijg ik dus dezelfde melding.
Heeft het niets te maken met dns records.....

• toets23
Heb mijn host-records zitten toevoegen www -> A(Host) bla -> A(host)

Heb een extra zone aan gemaakt toen kon de client pc de website bla.bla.nl helemaal niet vinden terwijl de client wel in het domein zit. :(

iemand suggesties waar ik op moet letten/ controleren?

Verwijderd

toets23 schreef op 08 oktober 2004 @ 21:13:
Heb ik nu ook getest krijg niet het venster met inloggen. Krijg meteen nu de melding van "You are not authorized to view this page".
Heb www.bla.nl verwijderd en dus alleen bla.bla.nl behouden krijg ik dus dezelfde melding.
Heeft het niets te maken met dns records.....
staat er wel een eigengemaakte index.htm(l) of default.htm(l) in de map van dat 2e web?r

• toets23
dat heb ik gedaan...

• toets23
* een schopje *

• toets23
* nogmaals een schopje *

Verwijderd

Nogmaals de vraag, staat in ISS zelf wel anonymous access aan, en alle andere opties uit in de settings van deze site?

• toets23
Ik heb het nogmaals voor de zekerheid gecheckt en gecontroleerd en ze staan allemaal uit behalve anonymous access.
Dus ik opnieuw de website oproepen krijg ik geen melding van dat ik username - password moet invullen maar meteen de melding "You are not authorized to view this page" :(
Dus daar ligt het ook niet aan.
By the way ik heb ook de internet user full control gegeven bij de map van de web pagina dus daar kan het ook niet aan liggen.
Maar heeft het niet te maken met de websharing tabblad :?

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:02
Zet anders eens auditing aan voor je webroot en andere IIS directories. Dan kun je in je event log zien of er NTFS-rechtenprobleempjes zijn.

Verwijderd

Is het internet account wel actief? Heb je inherit permissions from parent folder uit staan? Werkt het lokaal op de server ook niet?

• toets23
Ik heb getest op de server zelf daar krijg ik ook de melding dat ik niet ingelogd ben. Heb auditing ingeschakeld op de map. -> zelfde probleem.
Bij auditing full control ingeschakeld en nog steeds zelfde probleem.

Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen :?

• toets23
* alweer een schopje *

Verwijderd

auditting heeft verder vrij weinig te maken met permissies. Probeer eens een ander account aan te maken, en dit account read rechten te geven op de folder waarin de site staat. Vervolgens dit account opgeven in ISS als het anonymous account.

Je zou natuurlijk ook de ISS log kunnen nakijken, of je auditting logs kunnen controleren op fouten.

• toets23
ik zal het proberen.. heb gewoon alles opnieuw "geïnstalleerd" van de ISS dus kan efkes duren voordat het weer werkt. :)
Jullie horen het wel.

• toets23
Maar wat zijn dan de dns instellingen. Toch alleen de A host moet dan gezet worden?

Pagina: 1