Toon posts:

Van digitaal fototoestel opnemen naar vhs videoband

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn situatie: ik heb mezelf een canon ixus 500 gekocht(digitaal fototoestel) en kan deze zonder problemen aansluiten op mijn tv(via de aansluitingen langs de zijkant voor cameras en dergelijke), ik wil echter via mijn tv opnemen naar mijn video. Normaal gezien zou dit niet mogelijk zijn omdat onze video analoog is en niet zou om kunnen met digitale info.
De aansluitingen van mijn fototoestel zijn gewoon twee fiches voor klank en beeld en in mijn video zit de normale brede scart kabel.

Greetz en alvast bedankt,
Jonas

P.S.: voor er iemand begint opmerkingen te maken en zegt dat ik gewoon via dvds kan werken, ik vraag dit vooral voor mijn vader die niet echt gek is van dvds en dergelijke(vergeef het hem ;))

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon een scart verloopstekker kopen. Heeft tulp stekkers (fiches) aan de ene kant, en de andere kant is scart en prik je in je videorecorder. Opnemen maar! :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
En waar zou ik die kunnen kopen? Want in de elektrowinkel waar we de meeste van onze elektrische toestellen kopen zei men me dat dit niet bestond.

• Maanzaad
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-08-2025
bv Mediamarkt schat ik zo.

Bij mijn analoge videocamera zat er ook zo een. Dus ze betaan al zeker 10 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nooit van gehoord ben dus van België, maar mijn digitaal fototoestel is digitaal(jawel :+ ), zou dit dan gewoon werken op mijn analoog videotoestel?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
de video-out van je camera is gewoon composite video, zoals een camcorder, console etc dit ook uitvoert .

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

JE kan hem toch ook aansluiten op je TV (analoog) pal = pal :+ dus op de video maakt geen fluit uit. Als je tv voor een comp aansluiting hebt kun je misschien nu al opnemen.

Verwijderd

het werkt toch ook op de tv en die is vast ook niet digitaal,
en het signaal wat de camera geeft via die aansluiting is volgens mij ook gewoon analoog, je moet iig gewoon zo'n soort ding hebben waarschijnlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3500/350036_BB_00_FB.EPS.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanx, kzal dan maar dit weekend op zoek gaan naar zo een verloopstekker hier in het verre West-Vlaanderen.

Een welgemeende merci aan iedereen,
Side

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt de stekkers in vrijwel elke elektronische onderdelenzaak krijgen. Bouwmarkten als Gamma en Praxis hebben ze het ook evenals warenhuizen (V&D/Bijenkorf) en sommige computerzaken (dynabyte/dixons).

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info allemaal!
Pagina: 1