Toon posts:

AMD PROBLEEM

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja hiero ben ik weer, mischien dat je me vorig topic gelezen hebt ergens onderaan de page...

Ik heb nu een 300Watt voeding gekocht.
Maar hij crasht NOG STEEDS!!

Ik durf te wedden dat als ik een Intel erin stop dat alles perfect werkt.

AMD is wel errug onstabiel dus.

Ik heb dus een Athlon 700mhz, 128MB, creative g-force ddr

Wat kan er nog meer aan de hand zijn??

Ik heb trouwens power management in de bios ook uitgeschakeld was een tip van iemand, maar help ook niet

WAT MOET IK DOEN???
PLZ GEEF DE GOEDE OPLOSSING, ANDERS MOET IK MAANDAG RUILEN VOOR EEN INTEL!!! PENTIUM 3

Groeten ^diz

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

verkeerde thread, my bad.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Ik heb je vorige thread ook ff doorgelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk geworden wat voor moederbord je hebt (of moet ik nu toch mijn lenzen eens schoon gaan maken :)).
Heb je al geprobeerd een bios update te vinden? Nog een suggestie: heb je al eens geprobeerd Dimms om te wisselen en/of in een ander slot te doen?

Ik heb een (relatief) oude Asus K7M met een Athlon 500, eerst was ik ook zo gefrustreerd als jij nu klinkt, maar nu ben ik supertevreden na een paar biosupdates. Ik heb de processor draaien op 560 mhz (FSB 112).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb dus ook een Asus K7M :r en die crashte met een nieuwe Athlon 700 gewoon bij het inloggen in Win2k. Nadat ik er het laatste beta BIOS overheen gegooid had kan ik al in Windoos werken, alleen kreeg ik spontane resets.

Ondergeklokt op 95MHz werkt het wel goed. Zelfde probleem had ik bij een Athlon 650.

M'n plank is gewoon kut.

Verwijderd

Oeps ik heb geloof ik een probleem als ik ^diz weer eens op Drome tegenkom. Ik was er namelijk zwaar van overtuigd dat het aan zijn voeding lag! En heeft dus op mijn aanraden een 300WATT voeding gekocht. OEPS!!!!!

Euhhh..... alvast sorry.

Sniper logged out....

Verwijderd

Ruil je plankje om!! of probeer ander geheugen... met ECC/zonder ECC/ NEC of zo...
Sniper> dont worry, die 300W kan tie altijd nog gebruiken...

Ik heb nu er een 250 en 235 inhangen..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien is dit een stomme opmerking/idee, maar kijk hier eens: http://www.amd.com/support/faqs/athlonfaqs.html

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb alles alles geprobeerd

maar het wil gewoon NIET stabiel lopen die athlon, veel programma's locken meteen met deze processor.

Athlon met g-force loopt gigantisch KUT!
Veel vastlopers en SUPER onstabiel ;(

Met mijn Sisoft Sandra benchmark komt ie wel SUPER snel uit de test. Maar als ie gewoon niet goed STABIEL werkt met de andere hardware, wtf heb je dan aan een athlon?
Hij slurpt Wattage, en slaat telkens vast.

Ik hoop dat ik em kan inruilen, zal wel weer niet omdat ik zo slim ben geweest een dual fan met pasta erop te pleuren

Nouwja die proc doet het wel, maar dus niet samen met hardware.

Ik hoop dat ik em in kan ruilen, anders zie je em wel te koop bij 2dehands.nl

:( :( ^diz

(DEZE COMBINATIE ZUIGT DUS: Athlon 700mhz, Creative Annihalto Pro, Asus K7V) NIET KOPEN!!!

AMD ZUIGT EN IS ONSTABIEL MET "VEEL PROGRAMMA'S EN HARDWARE"

Verwijderd

Stop er maar een PIII in, gewoon omdraaien, en hij past hoor. Loopt i vast stabiel op.

Als je een normaal antwoord wilt, moet je verder lezen:
1:Ga je bios in.
2:Ga naar advanced chipset menu.
3:Zet de autoconfig van de dimmetjes uit.
4:Zet je Cas Latency op 3.
5:Save settings and exit.
6:Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
maxx ik zal het nu meteen testen

1:Ga je bios in.
2:Ga naar advanced chipset menu.
3:Zet de autoconfig van de dimmetjes uit.
4:Zet je Cas Latency op 3.
5:Save settings and exit.
6:Klaar.

Maar kunnen ze zulke dingen niet gewoon in hun handleiding zetten, waarom moet dat allemaal via via... waarom niet gewoon DUIDELIJKHEID!

Verwijderd

Topicstarter
Nou slaat ie nog sneller vast met Q3 en allerlei spellen

Ik weet echt niet wat ik nogmeer kan veranderen hoor pfff

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Heb je de laatste drivers enzo geinstalleerd?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Wat voor 300 watt heb je erin gestopt ? en hoeveel watt combined power ? bv de Antec PP303X (een van de beste 300 watts) heeft 160 watt combined power en kost fl 140,00 incl btw en verzendkosten. Er zijn 300 watts met 125/135 watt combined power misschien zijn die een tientje ofzo goedkoper maar dan kun je net zo goed je 250 watt houden.
K7V 133mhz geheugen ? misschien de mem timings in het geheugen eens wat trager proberen of eens op 100 mhz proberen of ie dan wel stabiel is?
Wat zijn de specs van je geheugen ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

^diz: ik hoor het alweer... je bent er niet erg tevreden over hè? Wat moet je voor je CPUtje hebben?

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Kan het niet zijn dat je mobo niet genoeg stroom kan leveren aan jae AGP-poort?

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:56
Ja, probeer 's een oude S3 Virge ofzo. Je weet wel, die kaart die niemand wil hebben maar iedereen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga vanavond een Viper 770 Ultra testen bij iemand.

Ik heb geheugen op 100mhz getest, zelfde probleem. Ander geheugen heb ik ook genomen toen had ik ook zelfde probleem.

Ik kan dus alleen andere videokaart testen, dat doe ik dus vanavond.

Als dat het probleem is, heb ik geluk want ik kan mijn creative ddr inruilen met gast voor een Asus 6800 ddr

Voeding die ik heb is een: PowerMan 300Watt

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:56
Áls ik ff héél diep nadenk, komt bij mij een test van voedingen in C't te voorschijn. Powerman kwam er goed uit.

Verwijderd

Diz,

Ik had hetzelfde probleem met MSI k7Pro en Guillemot Gforce. Ook vanalles geprobeerd, biosupdates, laatste drivers, weet ik et wat (300 watt voeding had ik na wat postings hier te hebben gelezen :)meteen al gekocht). nog meer voor ellende. Bleef ook crashen. Heb nu P3 besteld, krijg em woensdag.

Volgens mij heb je gewoon mazzel als een athlon in een keer stabiel draait. Tis jammer, want inderdaad is het retesnel, als het draait. Misschien een idee om hier alle combinaties van Moederborden en Athlons die NIET werken weer te geven??

Ik had MSI k7pro en AThlon 650, werkt niet :)

mzzl

Martin

Verwijderd

Topicstarter
kijk op dit antwoord zat ik te wachten.

deze meneer hebt ook problemen met zijn athlon gehad met g-force.

athlon is nog gewoon niet goed genoeg, zoals intel. niet stabiel met "veel" hardware.

ik ga em ook inruilen voor en p3 want dit is gewoon niet mee te werken.

Verwijderd

het ligt gewoon aan je brakke mobo man, ik heb een msi 6167 met 'n viper v770 en die doet ut prima.... ik heb nog nooit een probleem oid met dit mobo en proc gehad

• RFAMLK
  • Laatst online: 14-05 22:23
Diz : Als je win2k draait heb ik de oplossing..(100%)

die ga ik hier nie posten duurt te lang

ICQ me maar op : 44126993

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Breng die zooi terug en ruil het om.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Dit gaat weer nergens over. Het lukt een keer niet en gelijk gefrustreerde posts. En verwijten heen en weer. Leer nou gewoon dingen uitsluiten dan komt het best voor elkaar. En om dan gelijk richting Inteelt te stappen (BXje zeker, wees dan een vent en koop een i820 ;) )vind ik erg zwak. Dan geef je het wel erg snel op.

Het is echt geen kunst of veel geluk om een Athlon systeem te bouwen. Is een hardware onderdeel niet goed dan ruil je die toch om. Daar heb je service en garantie voor. Ik heb de laatste paar maanden alweer heel wat Athlon systemen gebouwd. Zou niet anders meer willen. Afijn, straks met de spitfires, mustangs en thunderbirds.

Verwijderd

Nou, dan ben ik dus een vent, want ik ga inderdaad voor de 820 chipset :)

Sake ik ben met je eens dat het draaiende moet kunnen zijn, alleen heb ik het geduld niet om eindeloos geheugenchips, en andere onderdelen om te ruilen. Als ik wat koop moet ik t in elkaar zetten en het moet lopen. Op een andere thread las ik dat iemand drie weken was bezig geweest om zijn Athlon stabiel te krijgen, daar bedank ik dus voor.

Woensdag P3 700 met Asus P3c2000 plank. kijken of dat wel wil lopen :)

Ik begrijp de frustratie van sommigen die vinden dat je net zolang moet pielen tot het werkt, maar andere hebben daar geen zin in, hoop dat daar ook beetje begrip voor op te brengen is. Als je een nieuwe auto koopt wil je toch ook dat ie in een keer start als je het sleuteltje omdraait?

mzzls

Martin

• Orbit
  • Laatst online: 13:00
Dit probleempje komt mij vrij bekend voor, 9 kansen op 10 is het de fout van je geheugen, Athlons zijn nu eenmaal vrij kieskeurig in hun keuze van geheugen. Op de site van AMD staat ergens een lijst van getest geheugen, bijna allemaal pc 133 geheugen.

Enne, ik vind het toch wel vrij zwak dat je het al opgeeft en direct de shuld in AMD's schoenen shuift. Vergeet niet dat de Athlon héél wat revolutionairder is dan de pIII (Athlon is gebaseerd op Alpha proccesors) en dus uiteraard minder compatibel is. Ik zou zo zeggen, laat AMD nog niet stikken, geloof mij, eens hij goed loopt laat je alle PIII's achter je staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook dat als je iets koopt het moet werken.

Niets geen gezeur gepiel met drivers etc.
Dan moeten ze dat gewoon zeggen dat amd lastig is met sommige software/hardware.

Als ik intel neem is misschien ook alles niet altijd perfect, maar mijn ervaringen met intel zijn gewoon beter. Ik had namelijk een tijd geleden ook een athlon 500. Die werkte ook niet kreeg ik continue harddisk crashes. Die had ik toen ook ingeruild voor een P3 500mhz die werkte wel perfect.

Nou wilde ik AMD weer de kans geven. En kocht ik deze Athlon 700, met een SUPER duur moederbord Asus K7V. Ik dacht nou, dat is wel vet :) , maar het werkt nu ook weer niet :(

Ik ben bang dat als ik mijn Amd inruil voor intel dat ie het wel "perfect" doet.

Ik heb verder ook niets tegen AMD, maar vind het super-jammer dat het bij "sommige" mensen niet gelijk goed werkt.

En ja ik was eerst even gefrustreert aan het afreageren op AMD. Maarja het is niet anders...
:(

Bedankt voor alle reply's...

Als jullie volgende week een topic van mij zijn, Intel sux AMD rulez :( :( :( dan weet ik het ook niet meer :) :)

Verwijderd

Wees een vent en koop een i820 . Yeah right , bent allemaal kerels en koopt een Lada . Weer een argument van niks dus . Wees verstandig en koop een BX . Ga niet liggen klooien met zo'n i820 x niks bord .

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
martin
als je een auto koopt komt ie uit een gerenommeerde fabriek en heeft RDW goedkeuring, alsje zelf onderdelen koopt en draait de verkeerde bougies erin en monteert een motorfiets accu heb je ook problemen.
Als je een syst. koopt of laat bouwen geef dan zelf specs van componenten die je erin wilt hebben en gun jezelf de tijd om even uit te zoeken wat het beste geheugen (en dan bedoel ik niet 64 of 128 mb maar de specs.), voeding etc. voor je syst. is bv een goedkope 300 watt voeding kost fl 110,00, de Antec PP303X (de beste uit de stresstest van Anandtech) kost fl 125,00. het prijsverschil tussen een syst. met A componenten en B componenten bedraagt vaak amper fl 100,00 tot fl 150,00. Veel mensen willen opscheppen over het koopje dat ze hebben, ik heb liever een stabiel en snel systeem. Als je wilt o.c vraag je bovengemiddelde prestaties van je systeem,dat lukt veel beter met de betere componenten, het kost maar een fractie meer en het is veel stabieler het geeft zekerheid en je kan bij troubleshooting al een hele hoop oorzaken wegstrepen. Als je bij troubles vraagt wat voor geheugen er in zit krijg je als antwoord 128 mb maar merk, type en specs weten ze niet, het zelfde voor de voeding etc. Als je dat niet weet en ook niet wilt weten bouw hem danzelf niet en laat hem ook niet door een ander bouwen maar koop een Compaq, Dell of Gataway.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Peejee: zag je dat knipoogje. Precies ;)

Ik zit nu al een paar dagen met een Asus i820 systeem te klooien vandaar. Dan gaan Athlon systemen me heel wat makkelijker af.

Maar om nu nog een BX plankje te kopen gaat me ook te ver. Ik ga voor die maat van mij het Asus i820 weer inruilen voor een Asus KX133 systeem. Ik kan dat i820 plankje ook omruilen voor weer een gelijke en dan zal het ook wel opgelost zijn, maar dan liever een Athlon systeem. Die maat van mij is net zo snel overtuigd als anderen hier waarbij het moederboard niet de eerste keer al goed werkt ;). En jawel ook weer Asus. De K7V dan maar. Als Abit nu z'n KA7 net zo snel kan leveren als Asus de K7V dan is dat ook nog een alternatief.

Wedden dat dat AMD Athlon systeem wel betrouwbaar draait ;)

Verwijderd

Hallo mensen,

wij willen toch dat alles maar steeds sneller en mooier moet. Product cycli zijn steeds korter en wij maar steeds zeiken.

BTW die athlon valt best mee hoor, ik heb en een 650@800 en een 700@850 draaiende met een geforce en alle sloten vol pci cards en ik heb zelfs drie verschillende 64mb modules op dat k7pro bord.

Hier hangt ook nog raid aan en alles loopt zeer goed.

Geheugen kan vaak de bottelnek zijn, ongeveer 8 a 10% van het geheugen dat bij je pc-winkel ligt kan foutief zijn. So what omruilen dan, toch?

Maar om nu na een steekproef van 1 uit 1 (lekker statistisch verantwoord) te schreeuwen dat Athlon zuigt is ....shit.PUNT

Greetings DARRYL

PS ik wil een dual athlon bordje

Verwijderd

Topicstarter
Sake , als je een S3 VIRGE 4mb hebt draait ie rete goed

Met met sommige kaarten loopt ie kut, bv viper ultra , sommige g-force's

En ehmz ik lach me dood als ie niet goed werkt.. JE MOET HET DAN WEL EERLIJK VERTELLEN OK, DEAL?

Verwijderd

Topicstarter
Sake , als je een S3 VIRGE 4mb hebt draait ie rete goed

Met met sommige kaarten loopt ie kut, bv viper ultra , sommige g-force's

En ehmz ik lach me dood als ie niet goed werkt.. JE MOET HET DAN WEL EERLIJK VERTELLEN OK, DEAL?

Verwijderd

^DIZ: Is goed. Deal. Ik laat het je wel weten.

Alleen kan iemand anders je al het antwoord geven. Kijk maar naar deze link op Tweakers en scroll naar onderen. http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Frontpage&ID=185

Wat wel waar is dat een TNTUltra in vergelijking met een G400(al dan niet op MAX klok) de Proc en Northbridge een stuk warmer worden. Dus moet hier gekeken worden naar adequate koeling. Met betrekking tot de proc is dat geen probleem maar voor die Northbridge=AMD751 kan dat wel worden. Zorg dan dat je achter je Proc een extra Fan hebt die lucht uit je systeem blaast. Zoals AMD dat ook aanbeveelt.

En begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook erg jammer dat het je niet gelukt is.

Verwijderd

ik heb hier een Athlon 600 met 128 MB en Viper 770 Ultra op een GigaByte (Ga-7IXE) mobo en dat draait SUPER!

Dus Athlon is WEL stabiel je mot wel ff het goeie mobo kiezen.

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

Het probleem, als je het al een probleem kan noemen, zit niet in de Athlon proc, maar in die 751 chipset. Die is ff snel door AMD zelf gemaakt, terwijl die normaal helemaal geen mobo chipsets maken voor zover ik weet, en dat zorgt voor problemen. De BX mobo's zitten nu al op een hele hoge revision, en zijn stabiel door jarenlang gebruik en verbetering.
En nu nog een paar suggesties om het wel te laten werken:
- FSB terug klokken naar 95MHz (en als ie dan werkt, mobo omruilen voor eentje die het wel op 100MHz doet)
- latere bios flashen
- andere vga proberen
- ander geheugen proberen
- OS opnieuw installeren (als je dat nog niet gedaan hebt)
- AMD AGP miniport driver installeren
- Detonator v3.68 installeren
- Fail safe settings laden in bios

Jag

• budi
Nog één tipje toevoegen:
-zet je voltage van de chipset van 3.45 naar 3.3

Werkt prima bij mijn Athlon 500@560, K7M, FSB: 112, GeForce DDR. 2 Yippie-yappie merk Comptechworld 128 mb Dimmen (7 en 6 ns).

Ik weet alleen niet of dit ook op de Anus k7V kan......

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

budi--> bedoel je niet van 3.3 naar 3.45?

Verwijderd

Hierbij wou ik nog ff opmerken dat ik een Athlon 650@766 hier heb draaien op een soltek SL77KV bordje met Aopen HQ45 kast met 300 Watt powerman voeding. Videokaart is een TNT2 ULTRA en het systeem is echt ROCK SOLID. Dat gezeur over onstabiele Athlons is dus gewoon gelul. Het is gewoon een kwestie van voorbereiding en een goede smaak wat betreft componenten :)

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Die gast vergeet gewoon om even zijn AGP op 1x te locken (remember AMD-chipset -> geforce 2x -> lock) dit is gewoon het grootste probleem met die eerste generatie AMD boarden geweest... Simpel weg gewoon 1 progje runnen... Verder wens ik je veel succes met je i820 met je geforce want dat levert nog meer rampen op... (een KX133 lost alle problemen op :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

• RFAMLK
  • Laatst online: 14-05 22:23
Draai je Win2K JA OF NEE!??!?!!?

Zie vorige post!!

Verwijderd

Diz je hebt me nu nog STEEDS niet verteld WAT voor geheugen je hebt, merk, specs etc. alleen : het is PC133. ik moet merk enzo hebben. als er geen merk opstaat: dumpen.

ook heb ik je al gezegd dat je AGP op 2x od 1x moest zetten, maar dat hebbie ook nog niet gedaan.

ik denk dat er ergens gewoon een lullig foutje zit, maar jij zoekt het maar de hele tijd in die CPU. AMD is ook RETESTABIEL mits je fatsoenlijke hardware en met name goed ram gebruikt. (BX is wat toleranter qua ram)

toch jammer dat je zo snel opgeeft want een Athlon heeft veel meer potentie.

Greetz

Psycho

• budi
Nee ik weet ZEKER van 3.45 naar 3.3, omdat dan de chipset minder warm wordt. Maar dit is mogelijk alleen van toepassing op Irongate chipsets. Maar omdat ik nog geen KX133 chip op mijn mobo heb, weet ik ook niet of je hier ook het voltage kan verlagen. Ik heb een oude K7M en daarbij hielp het verlagen van de voltage prima, sterker nog dankzij het verlagen kan ik zelfs een hogere FSB aan! Ik kan nu tot 115 zonder te crashen, zodat ik dnetc kan laten draaien en 112 om ook spelletjes te kunnen spelen zonder lockups (ps ik heb een K7-500).

--de NS: 100% vertraging 0% internet :)

Verwijderd

Heb zelf twee Athlons 650 beide met een K7M plank dronder
1 met Gforce (creative ddr) en 1 met Matrox G400. Heb al linux, beos Win98se en Win2k geinstalleerd en ben Niet tegen vreemde problemen aangelopen. Beide systemen zijn zelfbouw expirimenten en ze draaien allebei best stabiel.

Henry has SPOKEN
Pagina: 1