Premiere Pro: Dv capture: Wrong timecode

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Goeie avond allemaal,

Ik heb tijdens m'n vakantie het één en ander opgenomen op m'n dv-camera. Uiteraard ook af en toe wat terug gekeken tijdens de vakantie, wat geresulteerd heeft in een onderbroken timecode.

Tijdens het capturen in Premiere geeft hij dat dan ook na 22 minuten aan en stopt met capturen. Nu kan ik gewoon weer doorgaan met capturen waar hij is gestopt maar dan krijg ik van 1 dv-bandje meerdere files. En ik wil juist 1 bandje 1 file hebben.

Weet iemand hoe ik dit euvel, dat premiere gewoon door moet gaan met capturen ondanks dat de timecode niet klopt, moet oplossen?

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

capture gewoon je hele band in stukjes, plak die achter elkaar in een projectje en render het geheel als nieuwe DV AVI uit (of XVID/DIVX/whatever je wil).

Nou heb je premiere en dan gebruik je hem niet........

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• vleppyniles
Daar zat ik ook al aan te denken ja, maar met jou manier gebruik ik premiere nog niet, want er moet toch wel een manier zijn om het in één keer te doen.

Eerst een uur capuren en daarna nog eens renderen en wegschrijven als een DV-AVI duurt minimaal twee keer zo lang. En ik moet gelukkig maar 8,5 bandje capturen.

Dus vandaar dat ik zoek naar de snelste oplossing. I.i.g. bedankt voor het meedenken.

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

OKE .....
dit is dan ook nieuw terrein voor mij, maaruh....kun je het niet aan de kant van de camera zoeken en de hele timecode resetten of eruit keilen?

Stopt de camera ook met lopen als het capturen stopt of loopt deze gewoon door....als de camera stopt moet je het echt hier gaan zoeken.

Anders moet je dit volgens mij bij de capture opties (bij use DV device for playback of zoiets) kunnen veranderen.....Het moet echt wel mogelijk zijn maar ik heb hier nog nooit naar op zoek gehoeven..(edit altijd mijn filmpjes na gespot te hebben op de camera zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 08-10-2004 19:00 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Waarom wil je in hemelsnaam persee 1 stuk media 1 bandje ?

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

heeft ie al gezegd:
-sneller
-minder handelingen

8,5 DV bandje capturen is geen lol...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dan moet je kijken of er een optie in je pakket zit van "stop on timecodeerrors" bij digitize/recordsettings. Ik weet niet of premiere dat heeft. De meeste software heeft dat niet namelijk. :(

• vleppyniles
Ik heb ook al gezocht in m'n camera maar ik kon niets vinden. Timecode staat op off. Als premiere zegt wrong timecode dan stopt m'n camera. Maar dat is door toedoen van Premiere, want ook bij dropped frames stopt m'n camera (al kan je dat uitzetten).

M'n buurjongen heeft met Premiere 6.5 precies hetzelfde.
Pagina: 1