Toon posts:

[Win XP SP 2]: Probleem met verwijderen van losse bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een aantal weken Windows XP Service Pack 2.

Sinds vorige week meldde mijn virusscanner dat hij een Trojan.Horse had gevonden (in de bestand kct32.dll). Met veel moeite kon ik het bestand verwijderen. Windows probeert daarna nog steeds de kct32.dll te laden (wat dus niet gaat lukken).

En nu het probleem: Na dit kan ik geen losse bestanden meer verwijderen. Want als ik probeer een enkel bestand te verwijderen, dan loopt de Verkenner of Deze Computer vast.

Weet iemand hier een oplossing voor???

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

start > uitvoeren > "msconfig" en dan onder opstarten...

Heb je daar al gekeken of die daar niet toevallig onderstaat ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb het daarin gekeken en eruit gehaald. Maar helaas het werkt niet.

Verwijderd

Mischien heb je hier iets aan.
http://h18000.www1.hp.com/info/SP2604/SP2604PF.PDF
Mischien kun je hieraan herleiden welk progje dit nodig heeft/had.

Als je het originele programma weer kunt installen (officiële versie), waar de dll bij hoort. Hierna uninstallen.. Zou je van t probleem verlost moeten zijn.

Edit: Ik zag net pas de datum van dit dokument... 1991 sjeesh ....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow, dat je zulke dingen allemaal kan vinden op internet.

Maar helaas ik heb ook helemaal geen VAX.

Ik zou het ook niet weten wat die DLL eigenlijk doet (maar dat weet je van heel veel dll's in windows :P).

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing met verwijderen en opvragen van bestanden in Windows XP:

Het probleem lag dat een programma niet helemaal compitabel was met Service Pack 2. Hierdoor loopt Explorer vast als je op een bestand staat en dan op je rechtmuisknop drukt voor Eigenschappen of verdere acties (bijvoorbeeld Uitpakken).

Ik heb op de website http://www.nirsoft.net/: Het programma gratis ShellExView gedownload.

Dit programma laat al die opties zien. Ik heb alle Niet-Microsoft opties uitgeklikt en de computer weer opnieuw gestart. Daarna kon ik alles weer gewoon doen.

Daarna heb ik met Trial and Error het programma die complicaties veroorzaakte eruit gehaald (in mijn geval was dat het programma DiVX Pro.)

Succes voor degene die hetzelfde probleem hebben.
Pagina: 1