Toon posts:

Bestanden delen tussen 2 xp (pro) systemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al een tijdje ben ik op dit forum aan het kijken naar een oplossing voor mijn probleem, echter helaas ik heb de oplossing nog niet gevonden.

Het probleem is als volgt:
2 xp (pro)NL systemen, deze zitten alle 2 in dezelfde werkgroep. Alleen wanneer ik nu op pc 1 het volgende commando in geef //pc1/c$ krijg ik het inlog scherm waar in ik loginnaam en wachtwoord in kan geven, echter ik kan de login naam niet wijzigen hier staat standaard gast ingevuld.
op pc2 is het gast account ingeschakeld!

wanneer ik het anders om uitvoer krijg ik hetzelfde login scherm alleen hier kan ik wel de loginnaam invoeren!?

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Is er op de pc waar je heen wil wel minimaal 1 iets gedeelt ?

Heb dit vaak gehad en vaak was dat het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
standaard is de c$ toch al gedeeld?!

Maar nee ik had verder niks gedeeld, nu heb ik de D schijf gedeeld echter nu krijg ik overal de volgende melding:

Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldigstype te gebruiken op deze computer.

?????

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

c$ is voor 'administrative purposes' .....
dat is dus niet bedoeld om gewoon gedeeld te zijn..

je moet ff een share aanmaken met de knop nieuwe share....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.