Norton Antivirus 2005 autoprotect start niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 19:44
Hey,

Ik gebruik Norton Antivirus 2005 op een Windows XP SP2 installatie. (pas vorige week geïnstalleerd -slipstream).

Als ik de PC opstart, duurt het héél lang eer autoprotect actief is (terwijl de rest van Windows en andere software al even geladen is). Ik krijg dan een melding van Windows Securitycenter enzovoort. De eerste minuten dat ik de pc gebruik ben ik dus kwetsbaar. Na enkele minuten start autoprotect.

* Norton is up-to-date
* Gescand op virussen
* gescand op spyware (ad-aware + spybot)
* Geen verdachte programma's worden geladen.
* De optie "autoprotect starten wanneer windows start" is aangevinkt. De optie "autoprotect inschakelen" is uitgevinkt in het begin, maar als de pc enkele minuten actief is, is deze ook aangevinkt.

Vanwaar die vertraging? Dit heb ik pas sinds kort aan de hand (enkele dagen geleden was dit niet). Wat kan ik hieraan doen?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Ik heb dit zelfde aan de hand,ik dacht dat het misschien aan mijn ZoneAlarm Pro zou liggen??.Kan dit!! omdat deze intregeerd met Norton Antivirus,weten doe ik dit niet zeker maar een ding is zeker mijn AUTO PROTECT en mijn E-MAIL SCANNEN staan niet meer aan. en ook niet aan te krijgen. Is er dan niemand anders die dat ook ondervind,en kan dat niet zijn gekomen door de installatie van SP2 wat overigens perfect loopt op mijn pc.Deze SP 2 heeft alleen maar goed gedaan en alles gaat perfect,alleen die Norton Antivirus wil niet meewerken.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Als dit gebeurt is je NAV corrupt, want het is me opgevallen als je NAV opnieuw installeert dat autoprotect weer aanstaat.

Oplossing: even herinstalleren.

Mijn YouTube Channel

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Dit topic mag wel naar B&V :)

• DriesA
Ik heb helemaal geen ZoneAlarm, enkel de firewall van Norton zelf (Norton™ Internet Worm Protection) die standaard bij Norton Antivirus zit.

De autoprotect is bij mij wel manueel aan te zetten. Maar om dat iedere keer te doen nadat ik mijn PC aanzet... niet echt ideaal. Ze start gelukkig na enkele minuten vanzelf weer op.

Ik denk niet dat het bij mij aan een corrupte NAV ligt. Een herinstallatie heeft het probleem niet verholpen.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 15:37
Kijk op http://service1.symantec....us&ver=2005&osv=&osv_lvl= onder
To check whether the required Symantec services are started on Windows XP

Waarschijnlijk staat de Norton AntiVirus Auto Protect Service op handmatig hier.
Zet die op automatisch.
Dit zal wel een bug zijn.
Als je een keer de auto protectie op handmatig heb gezet om b.v. een videodriver te installeren, komt auto-protect niet meer automatisch terug.

Verwijderd

Hier gaat hij ook niet aan terwijl die services gewoon op automatisch staan.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou even op de symantec site zoeken naar het tooltje om norton volledig te verwijderen. (werkt naar mijn idee beter als standaard uninstaller) vervolgens een nieuwe installatie en hopen dat weer werkt. :)

• Snowwie
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:44:
Hier gaat hij ook niet aan terwijl die services gewoon op automatisch staan.
Denk je niet dat ie na precies 7 maanden inmiddels zelf een oplossing heeft gevonden?

Mijn YouTube Channel

• DriesA
Tsja, mijn oplossing was: een andere virusscanner installeren (Avast), ben er zeer tevreden over! >:)

• Snowwie
Kaspersky Anti-Virus, voor mij geen andere meer :)

Mijn YouTube Channel

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 10:36
als je al NAV 2005 had installed en daarna SP2, hierna opnieuw NAV 2005 installeren. heb dergelijk probleem al meerdere malen gezien
Pagina: 1