[KAV 5.x] Mail binnen halen met Eudora 6.x langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik naar alle tevredenheid KAV 5.0.149.4, werkt perfect. Maar zodra ik Eudora ga gebruiken en krijg ik een redelijk groot mailtje binnen met bijlage dan wordt het gedownload (kan ik zien aan de download) maar eer dat het dan daadwerkelijk in Eudora staat, dus dat tie een seintje geeft dat er nieuw mail is, is wel zo lang. Soms als het echt groot is dan zit ik wel een minuut te wachten eer dat het echt binnen is in Eudora. Dus het downloden is al gestopt vanaf de mailserver.
Zodra ik KAV uitschakel dan werkt het goed. Dus op één of andere manier werkt KAV - Eudora niet perfect. Heb hier al gezocht, google gezocht en op de site van KAV wordt ook niet gesproken over dit "probleem" met eudora en KAV.
Hebben er nog meer dit probleem, en wat is er aan te doen. Of is dit een op zich zelf staand probleem bij mij?

[oh ja]
Ik kan natuurlijk wel de "Realtime Mailscanning" uitzetten, maar dat is niet mijn bedoeling :)

[ Voor 7% gewijzigd door Br@m op 08-10-2004 18:13 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat je ook kan doen, is het real-time scanner aanpassen. Ik pas altijd het meteen aan van recommended naar High speed. Dat scheelt echt veel processortijd bij mij. Moet je maar even wijzigen en kijken of het werkt. :)

• Br@m
  • Niet online
Nee, maakt niet uit. Het werkt wel goed als ik "Realtime Mailscanning" uitschakel, maar dat is niet mijn bedoeling eigenlijk. Ik wil graag dat mijn mail wordt gescand. :)

Verwijderd

Al eens een andere mailclient geprobeerd? Hoewel het daar eigenlijk niet aan zou moeten liggen..
Heb je het ook met de nieuwe build?
Is KAV dan 'bezig'? Check trayicon eens voor activiteit.(Het is een klein envelopje normaal bij pop scanning).

Check je cpu usage eens als dit weer gebeurt, kav5 mailcomponent doet nogal wat trucjes met de mail uitvoeren welke wat cpu-power kosten, hoewel dat zeker bij een 3200+ niet zo lang zou moeten duren.

• Br@m
  • Niet online
Het is alleen bij Eudora, met Thunderbird werkt het wel goed. Heb het ook nog effe met Outlook Express geprobeerd, maar dan is het ook goed.
De mail wordt netjes gedownload, dan zie ik eventjes KAV zijn werk doen, en dan schiet mijn CPU naar 100%, en dan gaat het een hele tijd duren eer dat het echt in Eudora binnen is. En dan schiet ook de CPU weer naar beneden.
Vreemd vind ik het maar. Nu ga ik morgen overigens een nieuw mainbord met een Intel CPU monteren, (niet voor dit probleem hoor) het zal toch niet aan de AMD kunnen liggen :?

[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 08-10-2004 22:48 ]

Verwijderd

Hmm, ik neem aan dat kav die 100% opeist?
Zet 'log all messages' bij additional options eens aan en check dan de reports nog eens om te kijken of er wat vaags bijstaat?
(Eventueel kun je zo ook kijken waar KAV op hangt, zul je even voor naar de tijden dat elke file is gescand moeten kijken).

Nee het lijkt me sterk dat het aan de AMD ligt, als het op virusscanning aankomt zal een A64 normaal gesproken een P4 helemaal in het stof laten bijten. ;)
NX zorgt er normaal gesproken voor dat iets helemaal niet meer werkt, iig geen 'storing' op een wijze zoals deze.

Maar zou je die nieuwe versie anders eens kunnen proberen? ftp://ftp.avp.ru/products...ish/homeuser/kavpersonal/
Downloaden, KAV eventjes uitzetten, installen, rebooten, klaar. :)

• Br@m
  • Niet online
Nieuwe versie geinstalleerd, maar geen verschil.

KAVSVC.exe blijft op 100% staan
Hier de report van KAV:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42782/full.jpg

Denk dat er niks anders op zit om toch maar bij Thunderbird te blijven dan..
Ik kan er ook helemaal niks vinden dat er meer zijn met dit probleem. Ik zal toch niet de enigste zijn die KAV en Eudora wilt gebruiken? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Br@m op 08-10-2004 23:29 ]

Verwijderd

Hmm dat is wel apart zeg, want mail wordt in 1 sec gescand zoals je kan zien.
(Er zit trouwens ook een export als csv/txt functie bij de viewer). :P

Maintenancepack voor KAV komt binnen 1-2 weken uit, misschien dat het daarin gefixt is.
Als ik tijd heb, zal ik het eens proberen te reproduceren, hoewel dat nog eventjes kan duren. :X
Ik neem aan dat er verder ook geen progs draaien die invloed kunnen uitoefenen op het 'mailproces'?

• Br@m
  • Niet online
Die export, weer wat geleerd.. ;)

Er draait voor de rest niks bijzonders mee op de achtergrond, en ik heb het net nog effe geprobeerd op mijn laptop, precies hetzelfde probleem. dus je zou bijna zeggen dat het aan Eudora moet liggen?

Ik zal het morgen nog eens proberen op een heel schoon vers systeem. En anders weet ik het ook niet meer. Ik hou mijn topic in ieder geval in de gaten.. Bedank voor de moeite zover... :)

offtopic:
Jammers eigenlijk dat KAV niet ook aan geeft bij het updaten dat er een nieuwere versie is van het programma zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Br@m op 09-10-2004 00:03 ]

• Br@m
  • Niet online
Ik heb vanmorgen mijn nieuwe systeempje in elkaar gezet (Intel proc. + ATI videokaart), en de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ook dit probleem is verdwenen.
Raar maar waar, probleem is opgelost nu! :*)

Verwijderd

offtopic:
Jammers eigenlijk dat KAV niet ook aan geeft bij het updaten dat er een nieuwere versie is van het programma zelf.
Inderdaad, maar ik denk dat dat er nog wel komt.
Br@m schreef op 09 oktober 2004 @ 14:30:
Ik heb vanmorgen mijn nieuwe systeempje in elkaar gezet (Intel proc. + ATI videokaart), en de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ook dit probleem is verdwenen.
Raar maar waar, probleem is opgelost nu! :*)
Ik denk dat KAV zo geschrokken is van die move dat ie niet meer wist wat te doen. :P :+
Ja, ik ben een onofficiële P4 hater. :+

Maar goed om te zien dat dit het heeft opgelost. :)
Pagina: 1