Toon posts:

Files zoeken via batchfile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via een batchfile wil ik bestanden kopieeren die op verschillende servers staan.
Hoe pak ik dit het best aan?
Ik schets even de situatie:

Serv01 heeft een directory c:\JX\tekopieerenbestand.mbd, Serv02 heeft een directory c:\map\tekopieerenbestand.mbd
Dit gaat zo door tot en met 80. Het bestand heeft iedere keer dezelfde naam maar de lokatie kan enigzins verschillen. (bv. c:\JX2\tekopieerenbestand.mbd)
Ik kan een mapping maken naar iedere pc en manueel dit bestand gaan kopieeren naar mijn lokale machine. Ik wil dit doen via een batchfile.
Iemand suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand????

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

KAn je niet met windowssearch over alle server directorys heen zoeken en vanuit die resultaten kopieren?

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Batsies schreef op 09 oktober 2004 @ 16:38:
KAn je niet met windowssearch over alle server directorys heen zoeken en vanuit die resultaten kopieren?
Neen want ik kan de andere servers niet zien. Er zijn geen trusts.
Ik zie enkel het eigen domein en de daarbij horende workstations.
Met dameware kan ik wel de andere servers zien maar deze heeft geen mogelijkheid om tezoeken per server naar een bepaald bestand.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ben ik nu gek (don't answer that :+ ), of kan je eenvoudigweg eenmalig 80 kopieeritems in een batch zetten?

net use z: \\server1\share
copy foo bar
net use /D z:

* 80, heel erg simpel.

Je kunt het mooier doen door in een tekstbestand alle bronnen en doelen te zetten en deze in een loop uitlezen (dan liever WSH dan batch), maar lijkt me niet echt nodig als je het niet voor je lol doet; 80 keer is zo met de hand gemaakt.

Of verandert per server de lokatie ook af en toe? Dan wordt het iets vervelender en zou je met DIR /b /s de juiste lokatie kunnen vinden. Kopieren is dan weer een eitje - als je weet waarnaartoe.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 10 oktober 2004 @ 11:10:
Ben ik nu gek (don't answer that :+ ), of kan je eenvoudigweg eenmalig 80 kopieeritems in een batch zetten?

net use z: \\server1\share
copy foo bar
net use /D z:

* 80, heel erg simpel.

Je kunt het mooier doen door in een tekstbestand alle bronnen en doelen te zetten en deze in een loop uitlezen (dan liever WSH dan batch), maar lijkt me niet echt nodig als je het niet voor je lol doet; 80 keer is zo met de hand gemaakt.

Of verandert per server de lokatie ook af en toe? Dan wordt het iets vervelender en zou je met DIR /b /s de juiste lokatie kunnen vinden. Kopieren is dan weer een eitje - als je weet waarnaartoe.
Yeps

Aan zoiets heb ik ook gedacht. Je past gewoon de naam aan en de directory waar het gevonden bestand moet naartoe gekopieeerd worden.
Het enige probleem dat ik heb is dat de root-dir waarhet desbetreffende bestand moet gevonden worden kan verschillen van naam op 1 van de servers.
Voor de rest map ik gewoon de servers via een batchfile en pluk ik het bestand weg en plaats het waar het moet staan.
Pagina: 1