[Win 2000]Driver probleem met cd-brander

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12
Toshiba Sattelite A50 met van de fabriek af Win XP geinstalleerd. Werk heeft er nu Win 2000 opgezet. Probleem wat ik nu heb is dat de DVD/CD-writer niet als zodanig wordt herkent. Windows ziet hem als een gewoon cd-station. Wilde net een back-up branden maar Nero ziet geen dvd/cd-brander.

Ik heb net contact gehad met Toshiba, probleem is alleen dat ze wel konden aangeven dat het waarschijnlijk aan de drivers lag maar me niet verder konden helpen omdat het besturingssysteem is veranderd.

Ben nu dus opzoek naar een manier om dit op te lossen. Heb al op de site van Toshiba naar andere drivers gezocht. Wel een gevonden maar dit is een driver die volgens windows al geinstalleerd is. (toch even eroverheen geinstalleerd maar geen verschil).

Wie heeft nog andere opties?

het station is volgens de gebruiksaanwijzing: DVD-R/-RW UJ-811BTJB-A windows geeft in apparaatbeheer de volgende typeomschrijving: TEAC DV-W24E

Verwijderd

Ziet DVDinfopro het apparaat ook niet als een writer?
Is je WinASPI op orde? Staan de benodigde services voor apparaatherkenning ingeschakeld? Hoe wordt het apparaat tijdens biosinitialisatie herkend?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 05:53 ]

• Niek_
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 05:53:
Is je WinASPI op orde? Staan de benodigde services voor apparaatherkenning ingeschakeld? Hoe wordt het apparaat tijdens biosinitialisatie herkend?
- Neem aan dat DVDinfopro een programma is, ga dit even opzoeken en dit even proberen.
Is je WinASPI op orde?
- Heb eigenlijk geen idee wat dat is maar dat zoeken we op...
Staan de benodigde services voor apparaatherkenning ingeschakeld?
- Hoe bedoel je dit? Kan je ergens services instellen bij apparaatbeheer ofzo?
Hoe wordt het apparaat tijdens biosinitialisatie herkend?
- Ga ik ook zo even kijken, bedankt voor de tips/vragen. Ik laat het weten.

• Niek_
DVDInfoPro:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/dvdinfo.jpg

Volgens mij wordt hij dus wel als DVD-RW herkent?
Je gaf ook nog de volgende punten aan, kan je deze even toelichten?
- Is je WinASPI op orde?
- Staan de benodigde services voor apparaatherkenning ingeschakeld?
- Hoe wordt het apparaat tijdens biosinitialisatie herkend?

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 12-10-2004 12:23 ]

• Niek_
Goedemorgen, iemand die hier nog een aanvulling op heeft? :)

Verwijderd

Persoonlijk heb ik de indruk dat je brandprogramma wellicht niet up-to-date is.

WinASPI *klik*
(hoewel me dat niet nodig lijkt)

Biosherkenning is niet interessant.
Hij staat in je apparaatbeheer en DVDInfo herkent je drive perfect.

Services: wederom niet relevant.

Ga even na welke versie van Nero je geinstalleerd hebt en of deze niet toevallig OEM voor een ander type brander is
(een Nero die je bij de aanschaf van een Lite-ON brander hebt gekregen gaat b.v. hoogstwaarschijnlijk niet werken i.c.m. je Teac brander)

Persoonlijk zou ik je aanraden je huidige Nero te uninstallen en even de laatste (trail)-versie te downloaden (*klik*)

• Niek_
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 04:57:
Persoonlijk heb ik de indruk dat je brandprogramma wellicht niet up-to-date is.

WinASPI *klik*
(hoewel me dat niet nodig lijkt)

Biosherkenning is niet interessant.
Hij staat in je apparaatbeheer en DVDInfo herkent je drive perfect.

Services: wederom niet relevant.

Ga even na welke versie van Nero je geinstalleerd hebt en of deze niet toevallig OEM voor een ander type brander is
(een Nero die je bij de aanschaf van een Lite-ON brander hebt gekregen gaat b.v. hoogstwaarschijnlijk niet werken i.c.m. je Teac brander)

Persoonlijk zou ik je aanraden je huidige Nero te uninstallen en even de laatste (trail)-versie te downloaden (*klik*)
Je hebt een goed punt over die Nero-versie, deze is inderdaad met een andere brander mee geleverd. Wilde de laatste Nero-versie installeren maar kreeg de melding dat Windows 2000 eerst een update moest hebben. Windows update een aantal maal gedraaid (tot er geen updates meer waren) maar de melding blijft. Ik ga eens een ander brand programma proberen.

Bedankt voor de tips, laat zeker even weten of het werkt. :)
Pagina: 1