Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] UV CCFL verlengen

Pagina: 1
Acties:

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-11 18:52
Hallo,

Ik moest mijn UV CCFL draard verlengen vanaf je de CCFL naar de inverter. Maar nu heb ik er speaker draad tussen gesoldeerd en nu brandt de CCFL die niet gesoldeerd is beter en feller dan de CCFL die gesoldeerd is. Waar kan dat aan liggen ? Ik heb ook al ander draad geprobeerd en het opnieuw gesoldeerd...\

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
het zou kunnen dat de draad op een punt zeer ernstig beschadigd war, en dat jij net daar een extra stuk eraan hebt gesoldeerd, waardoor het draad "beter" werd.

Ik zou geen andere verklaring kunnen geven

Verwijderd

Kijk eens of het probleem aanhoudt als je 2 draden parallel gebruikt (per pool). Speakerdraad is nl. niet echt bedoeld als verlengdraad voor je hoogspanning van je CCFL :)

• Av3ng3rtje
Wat is dan wel goed draad voor hoogspanning ?

Werken NEON CCFL's op een lager voltage dan UV CCFL's want die NEON CCFL die ik gesoldeerd heb werkt wel goed...

[ Voor 23% gewijzigd door Av3ng3rtje op 08-10-2004 17:31 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dun draad met dikke isolatie heb je nodig. Toen ik er een keer 1 moest verlengen heb ik gewoon de draad van een andere ccfl genomen :)

• Av3ng3rtje
Ik heb ze nu verlengt met neon CCFL draad hij brandt nu wel , maar lang niet zo fel als de ongesoldeerde uv ccfl. Zou dit liggen aan mijn tin menging ?

[ Voor 16% gewijzigd door Av3ng3rtje op 08-10-2004 19:11 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
nee, dat ligt aan capacitieve verliezen, daar doe je erg weining aan helaas .. de draden zo kort mogelijk houden is de enige oplossing

Repareren doe je zo.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Klopt, ik heb ook eens een verlengkabel gemaakt voor een ccfl, maar hoe of wat ik ook probeerde hij werd nooit zo mooi als de niet verlengde ccfl's :(

Gabriël AM5

Verwijderd

heb utp kabel genomen om te verlengen en hij doet het even goed als ter voren en draden worden niet warm; :*)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Dus jij jaagt iets van 650 volt door een dun utp draadje? l

Gabriël AM5

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 12:48
ik heb mn sunbeam UV ccf'ls rond de 1000V gemeten

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Av3ng3rtje
Jammer dat je het niet echt kan verlengen nu moet ik opzoek naar een andere oplossing of het zo laten :'(

Verwijderd

Tis toch heel eenvoudig, als je dikker draad gebruikt., word de weerstand kleiner en de stroom dus groter.. maar daarintegen... Zou het ook het tegenover gestelde kunnen zijn, dat zegma de stroom kleiner word.
Maar iig het klopt wel, als je niet hetzelfde mm2 draad gebruikt veranderd de stroom, waardoor de spanning hoger of lager kan worden.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 12:48
nee je moet dikker draad gebruiken dan standaard omdat de spanningsval niet alleen afhankelijk is van dikte maar ook van lengte.. pak gewoon een flink dik draad..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
het heeft niks met spanningsval in de draad te maken, maar door het verlengen van de kabel belast je de omvormer ( capacitief ) en daardoor zakt de spanning inelkaar, draaddikte heeft daar niks mee te maken

Repareren doe je zo.

Pagina: 1