Toon posts:

Distributie Linux Installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een kennis het programma SuSe 9.0 gehad. Nu kan ik het alleen niet onder XP installeren :(

Moet ik hiervoor een patch hebben? Of werkt het alleen onder w2k?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 16:11:
Ik heb van een kennis het programma SuSe 9.0 gehad. Nu kan ik het alleen niet onder XP installeren :(

Moet ik hiervoor een patch hebben? Of werkt het alleen onder w2k?
Is dit serieus?

SuSE 9.0 is een linux distributie en geen los programma. Dit is dus een compleet Operating Systeem. Om dit te installeren zul je lege ruimte op je harddisk moeten hebben (zodat de installatie een nieuwe partitie kan aanmaken). Je zult vanaf de eerste CD van SuSE moeten booten om de installatie te starten.

Succes ermee in elk geval ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 08-10-2004 16:15 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 14:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Uhm. Suse is een besturingssysteem ..
Windows is ook een besturingssysteem.

Dus om Suse te 'installeren' moet je je PC opnieuw opstarten en opstarten vanaf CD.

Leuke naam trouwens :+

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Dit is een ander besturingssysteem , dus zal het ook niet onder welke windows dan ook draaien.

gewoon cd in je pc, en laten booten vanaf cdrom

edit: net te laat

[ Voor 7% gewijzigd door coller op 08-10-2004 16:16 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

LOL! 'pc_expert' _/-\o_

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
als je hem perse onder windows wil installeren zou je vmware kunnen overwegen. het is waarschijnlijk wel goedkoper om een p1 ofzo te regelen en het daar eerst op te proberen

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
http://www.suse.com/us/index.html

dit kan je misschien wel helpen
maar wel doorlezen!

http://nl.linux.org/whatis/

Deze kan ook nog wel van toepassing zijn

[ Voor 30% gewijzigd door Polichism op 08-10-2004 16:25 ]

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Hoi pc_expert, en welkom :) Zoals een aantal anderen in dit topic al vermelden, SuSE is geen programma, maar een operating system. Als het goed is, moet je gewoon van cdrom opstarten, waarna je met behulp van een grafische installer SuSE op je computer kunt zetten. Ik denk voor jou dat je het beste kunt beginnen door onderstaande 2 topics door te lezen, want deze staan boordevol nuttige informatie

FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004
[rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 13/09][/rml]

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ik zou als ik jou was niet eraan beginnen totdat je weet hoe je windows kan installeren (en ook weet wat het verschil tussen windows en linux is)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Je zult ook met de linux bootloader windows willen kunnen laden (verwacht ik). Ik heb dat geprobeerd voor mekaar te krijgen, maar het lukte pas toen ik de schijf met FAT32 geformatteerd had.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 16:53 ]

Verwijderd

Mischien is het ook nuttig om dit pdfje ff goed door te lezen. ;) (slechts) 209 pagina's.
(Het kan een tijdje duren voor ie verbonden is, met het downloaden van het bestand)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Linux is een besturingssysteem, geen programma.

Misschien is dit een geschikter forum als je net begint met Linux e.d. - Gathering of Tweakers is wel bedoeld als forum voor gevorderde computergebruikers - nu tillen we daar ook weer niet zo zwaar aan, maar weten of tenminste kunnen uitvinden dat Linux een besturingssysteem is verwachten we dus nog net wel.

Daarom gaat dit topic dan ook dicht, zoals r3boot al heeft gezegd is het misschien handig om eerst eens wat meer informatie te verzamelen over Linux, voordat je er mee aan de slag gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.