[Gezocht] Search programma met visuals

Pagina: 1
Acties:

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Jaren geleden heb ik eens van een of andere shareware cd een programma'tje afgehaald, dat fungeerde als search engine.

Ik kan me niet exact meer voor de geest halen hoe het eruit zag, maar ik weet nog dat het programma geinstalleerd diente te worden lokaal op de pc.

Als men het programma opstartte, zag men een soort van weiland met daarin beestjes. De beestjes kon men dan een search string meegeven, en dan zag je hoe zo'n beestje door het hek naar buiten ging, het internet op. Het kon dan een tijdje duren, en dan kwamen de beestjes weer terug met de search resultaten.

het klinkt heel leip, en veel mensen geloven me ook niet als ik het vertel. Ik probeer al geruime tijd erachter te komen wat dit nou was, maar zonder suc6.

Heeft iemand dit toevallig ook eens geprobeerd?

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
KLinkt alleszins amusant voor de kinderen om zo de Google-schaapjes te leren kennen :D

EDIT:

Wat voor diertjes waren dat ??? Bepaalde trefwoorden die je je nog herinnert ???

[ Voor 36% gewijzigd door Mizitras op 08-10-2004 16:27 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:08

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik ken het programma, kan alleen niet op de naam komen.. :(

Weet je nog waarvan dat shareware CD'tje was? Een blad bijvoorbeeld? Dat maakt de zoektocht makkelijker. :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 14:05

leuk_he

1. Controleer de kabel!

R4NCOR schreef op 08 oktober 2004 @ 15:51:
Ik ken het programma, kan alleen niet op de naam komen.. :(
Wat weet je nog wel. wellicht dat "search" of "google" werkt maar dan hebben we wel iets nodig

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:37

J27

ik heb dit programmatje ook wel eens gezien, volgens mij heeft het iets te maken met 'search agents' of 'search bots'

http://www.botspot.com/BO...etasearch_Bots/index.html

hier zie je er een aantal maar ik herken hier nog niet die eene die jij bedoelt, ik meende ook te herinneren dat het een programmatje van nederlandse makelij was...

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 06:32
Het heet iets met Trillian.... Ik had het ook ...

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
leuk_he schreef op 08 oktober 2004 @ 16:16:
[...]

Wat weet je nog wel. wellicht dat "search" of "google" werkt maar dan hebben we wel iets nodig
Nou, ik heb van de week bij mekaar al zo'n 3 uur zitten googlen met alle mogelijke kernwoorden, maar op het laatst zit je zo hard kernwoorden te bedenken dat je er helemaal tureluurs van wordt 8)7

Dus toen dacht ik: nu is het tijd om het aan de gathering voor te leggen :*)

/edit: nu weer 1,5 uur zitten zoeken maar er is gewoon niks te vinden. heel frustreend dit. kan ook zijn dat ik het van een of andere antieke warez cd afgehaald heb toen O+

[ Voor 18% gewijzigd door McLambo op 09-10-2004 13:01 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, ik ken het ook inderdaad, soms duurde het echt een halve week voor zo'n beestje terugkwam.

Leek inderdaad qua naam op Trillian ofzo :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Mizitras schreef op 08 oktober 2004 @ 15:46:
KLinkt alleszins amusant voor de kinderen om zo de Google-schaapjes te leren kennen :D

EDIT:

Wat voor diertjes waren dat ??? Bepaalde trefwoorden die je je nog herinnert ???
Ze hadden wel wat weg van M&M's chocolade :9

• anandus
  • Niet online
McLambo schreef op 09 oktober 2004 @ 15:10:
[...]

Ze hadden wel wat weg van M&M's chocolade :9
:D

Inderdaad.

Het waren een soort prototype 'intelligente' search-bots, als ik me niet vergis...
Heb nu ook al uitgebreid zitten zoeken, maar kan helaas niets vinden :(

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Trillian
Trillian kan inderdaad. Er is een bedrijf in nederland (de exacte spelwijze ken ik niet) die mobile agent technologie ontwikkeld. Wat je beschrijft is een toepassing daarvan.

http://www.tryllian.com/ ?

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 09-10-2004 16:24 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• anandus
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 09 oktober 2004 @ 16:19:
[...]

Trillian kan inderdaad. Er is een bedrijf in nederland (de exacte spelwijze ken ik niet) die mobile agent technologie ontwikkeld. Wat je beschrijft is een toepassing daarvan.

http://www.tryllian.com/ ?
Volgens mij was dit het bedrijf inderdaad :)
Het was iig een Nederlands bedrijf :)

• McLambo
  • Nu online

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Gevonden :)
http://www.at-web.de/suchagenten/gossip.htm

Weet iemand dit nog ergens te downloaden?

[ Voor 29% gewijzigd door McLambo op 10-10-2004 18:20 ]

Pagina: 1