Ik ben al even bezig hiermee, maar ik kom er ondanks de honderden topics niet echt uit.
Dit is de huidige situatie. Een chello verbinding via een 10mbit kaartje via ICS naar de rest van het 100mbit netwerkje.
Maar is het ook mogelijk om de volgende situatie te bouwen?
Ik heb hier de volgende apparaten:
Sitecom dc202 4prts router/switch
draytek 2200e router/switch
vele lichtjaren aan UTP
Ik dacht (lekker simpel) als ik nou gewoon de DHCP van de switch uitzet, dan krijg ik toch gewoon het IP van chello? Nee dus. (Met de sitecom, die draytek ben ik nog de docs van aan het lezen) Wat is de functie van de WAN poort, moet ik die daarbij gebruiken?
Weet iemand of dit met deze apparaten mogelijk is of dat ik een andere oplossing moet zoeken? (hehe kopen zal dat wel worden)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| INTERNET MODEM
|
|
|
|
XXXXXXXXXXswitchXXXXXXXXXXX |
| | | | |
| | | | |
static static static CHELLO DHCP
192.xx 192.xx 192.xx 213.xx.xx.xx
192.xx lokaal |
Dit is de huidige situatie. Een chello verbinding via een 10mbit kaartje via ICS naar de rest van het 100mbit netwerkje.
Maar is het ook mogelijk om de volgende situatie te bouwen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| INTERNET MODEM
|
|
|
|
XXXXXXXXXXROUTERXXXXXXXXXXXXX
| | | |
| | | |
static static static CHELLO DHCP
192.xx 192.xx 192.xx 213.xx.xx.xx |
Ik heb hier de volgende apparaten:
Sitecom dc202 4prts router/switch
draytek 2200e router/switch
vele lichtjaren aan UTP
Ik dacht (lekker simpel) als ik nou gewoon de DHCP van de switch uitzet, dan krijg ik toch gewoon het IP van chello? Nee dus. (Met de sitecom, die draytek ben ik nog de docs van aan het lezen) Wat is de functie van de WAN poort, moet ik die daarbij gebruiken?
Weet iemand of dit met deze apparaten mogelijk is of dat ik een andere oplossing moet zoeken? (hehe kopen zal dat wel worden)