aopen mx64 met p3 slot 1 proc. overclocken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
L.S.

Ik heb ene prachtig mobo'tje liggen met een P3 600 mhz slot-1 processor en ik wil deze opofferen voor het goede doel.

M.A.W. ik wil hem tot het uiterste overclocken. Gisteren heb ik mijn hele dag besteed aan het creeeren van een top-of-the-bill bad-ass cooler. (foto volgt later op de middag).

Vandaag was ik aangekomen bij het daadwerkelijke overclocken, maar wat merkte ik tot mijn schrik? Ik kon NIKS in de bios instellen. Na een bios-flash kan ik wel veranderingen aanbrengen aan mijn FSB en multiplier.

Ik weet dat de multiplier toch niet werkt, omdat het hier een P3 betreft, maar de FSB zou toch een ideale overclock manier moeten zijn, zij het niet dat als ik de FSB op zijn hoogste stand zet, de Proc. maar 75 Mhz hoger gaat.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hem bijvoorbeeld op 800 Mhz kan laten draaien?
Ik heb overal op I-net gezocht en menig manual daargekeken, maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Wie kan mij helpen, of iig de goede richting op sturen.
BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 10:12
zitten er niet wat van die dip-switches op je mobo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Als je nou ff zegt wat voor mobo je hebt... Kunnen we misschien een of andere manual vinden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Het mobo is een aopen mx64 (zoals in de Tilte staat) en er zitten wel jumpertjes op het mobo, maar daar is 1 ding vreemd aan. Ik zal het proberen uit te leggen.

Er horen 2 "eilandjes" te zijn waar je je jumpertjes op kan zetten. Elk eilandje hoor uit 6 pinnetjes te bestaan, dus 3 verschillende jumpersettins per eilandje. Maar op mijn moederbord zitten er maar 2 pinnetjes per eilandje en zijn de plekken voor de andere 4 leeg (alleen van die soldeerpuntjes).

Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel en er raadt mee weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom ik bij een boel systemen tegen dat de betreffende jumpers/dipswitches niet zijn aangesloten op het moederbord. Kun je niks met SoftFSB of SetFSB doen?

Anders is het ook leuk om er eens een Celeron Copermine in te drukken. Mijn 566 doet 850 en mijn 633 doet 950MHz zonder extra voltage oid. Gewoon van 66 op 100MHz bus zetten. Ze presteren nu als Duron 800 of beter. Met wat knutselen kun je nog wel veel hoger komen. Er zijn geneog mensen die ze 100% of meer overgeklokt hebben.

Ik ben bang dat die P3 neit zo hoog komt. Average overclocked speed - 691 Mhz volgens de overclockers.com DB

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een Slot1 cpu is het?
met een FSB van 100 of van 133?
Mijn P!!! 600 met een FSB van 100 loopt nu makkelijk op 133 nadat hij flink warm is gestookt, mijn P!!!600 met een FSB van 133 heeft er een stuk minder zin in om harder te lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een rijtje:
PIII 600 6x100MHz, 2,05V 34,5Wmax (Katmai)
PIII 600B 4,5x133MHz, 2,05V 34,5Wmax (Katmai)
PIII 600E 6x100MHz, 1,65/1,7V 15,8Wmax (Coppermine)
PIII 600EB 4,5x133MHz, 1,65/1,7V 15,8Wmax (Coppermine)

Zoals je kan zien heeft de PIII 600B weinig potentiaal, de gewone versie iets meer. Echter de EB, en met name de E versie kunnen waarschijnlijk stukken verder komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de jumper pinnetjes er zelf op te solderen? Zodat we de CPU ook hardware matig kunnen overclocken. Of zijn er dan gewoon complete componenten die er bij zouden moeten? Want JK_warrior en ik hadden dat idee in gedachten. Maar hebben het nog niet aangedurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 18:17:
Is het mogelijk om de jumper pinnetjes er zelf op te solderen? Zodat we de CPU ook hardware matig kunnen overclocken. Of zijn er dan gewoon complete componenten die er bij zouden moeten? Want JK_warrior en ik hadden dat idee in gedachten. Maar hebben het nog niet aangedurft.
Gewoon doen :P

wow, Dual Tualatin's op een asus P2B-DS <<< helaas is de link in dat topic dood :(

deze gast heeft het ook gedaan op zijn P2BDS en zie het resultaat :D

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 10-10-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Het is de

PIII 600B 4,5x133MHz, 2,05V 34,5Wmax (Katmai)

En in de bios kan ik de FSB op maximaal 150 Mhz instellen.
De snelheid komt dan op 4,5x150=675 Mhz.

Ik wil hem sneller laten lopen, want de koeling trekt het makkelijk. Maar hoe moet ik dat dan doen?...ik ga nu softFSB proberen en kijken of dat wat uit haalt. Hoe zijn jullie ervaringen met dit programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb beide programma's (setFSB & softFSB) geprobeerd, maar softFSB ondersteunt mijn MoBo niet, en setFSB loopt vast als ik hem vraag de FSB gegevens op te halen. Ik heb de goede versie van setFSB gedownload. Heeft iemand nog andere alternatieven voor mijn moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je zit dus op een bus van 150?
Welke chipset zit er op dat bord? intel 440BX? dan kom je zoiezo niet veel hoger
En denk eens aan RAM etc.

Je kunt het proberen maar ik verwacht niet dat je veel verder komt dan 150MHz.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Het is een VIA Apollo Pro133A chipset. Ik wil hem gewoon lekker pijnigen, maar krijg er de kans niet voor omdat er geen hoge FSB's in de bios te kiezen zijn en setFSB en softFSB niet werken.

Ik hoop derhalve dat iemand mij wel de juiste tool kan verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
/me gaat lekker lopen kikkuh...

Zijn er echt geen tools om je bios te "hacken"? Uberbiossen misschien? Er is niks te vinden met google voor mijn moederbord, maar ik hoop dat steeds dat een lieve tweaker mij zal verblijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Nee, niet bij mijn weten. Maar neem dan ook alsjeblieft een BX moederbord, de eerste Via Apollo is zo veel trager (vooral de mem controller is brak). Dit is je moeite niet waard.
Pagina: 1