[SBS2003] Terminal Services werkt er nu wel of niet op ?

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Denk je leuk een SBS2003 pakket te hebben en TS te kunnen gebruiken, NOT DUS :(

Ik heb hier gisteren ergens een linkje gelezen dat microsoft op de site zelf aangeeft dat dit NIET mogelijk is, nu hoor ik van verschillende mensen anders.

Je zou met 2 sessies maximaal TS in beheersmodus moeten kunnen gebruiken. Ik heb verschillende mensen gesproken die dit ook gedaan hebben, maar microsoft zeg dus van niet.

Tevens is het zo dat XP versies aangeschaft voor half 2003 (ligt er maar net aan wat er op de plank ag natuurlijk) een ingebouwde CAL hebben en de versies na half 2003 niet. Je zou zonder CAL toch 120 gebruik moeten kunnen maken van TS maar helaas, werkt dus niet op SBS2003 merk ik :'(

Wie weet hier nu wel het goede antwoord op ? Om nu namelijk een client via remote-adminstrator te laten werken lijkt me uiteraard geen optie :9

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

sbs 2003 doet inderdaad geen terminal services in application mode:
http://www.microsoft.com/.../overview/generalfaq.mspx

Q. Can I run Terminal Services in Application Server mode on Windows Small Business Server 2003?

A. No. It is not possible to run Terminal Services in Application Server mode on Windows Small Business Server 2003. This is a change from Small Business Server 2000. Running Terminal Services in Application Server mode on a domain controller may present a security risk to your network. If you want to use Terminal Services in Application Server mode, we recommend that you purchase an additional Windows Server 2003 license and install an additional server running Windows Server into the Windows Small Business Server 2003 domain. For more information, see "Deploying Windows Server 2003 Terminal Server to Host User Desktops in a Windows Small Business Server 2003 Environment" on the Product Documentation page.

En er zit inderdaad alleen administration mode in:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;828056

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Waarom zijn er dan toch mensen die het draaien ? TS dan :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BacardiBreezer schreef op 08 oktober 2004 @ 15:08:
Waarom zijn er dan toch mensen die het draaien ? TS dan :)
Om de server te beheren !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op 08 oktober 2004 @ 15:08:
[...]

Om de server te beheren !
Ik weet zeker dat de mensen die ik gesproken heb de user zijn gehele werkomgeving over lieten nemen. Logisch omdat hij een roaming profile heeft en dus netjes zijn desktop pakt.

Het rare is dus nu dat RA connecten NP is want dit doe ik al tijden maar TS connecten HO-maar, ook niet als admin. Dit zou moeten werken, ook zonder CAL's voor 120 dagen.

Rara, hoe kan dat dan ?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Andere mogelijkheid is dat je in RA ook de printopdrachten die je in je terminal uitvoert uit zou kunnen laten printen op je werkplek thuis.

Ik begin bijna te balen van SBS, tevens omdat er nu ineens sinds deze week meerdere mensen op moeten gaan werken (onverwachte bedrijfsuitbreiding)..... dat wordt dus toch en x-tra server :)

Verwijderd

ts in app of admin mode bestaat niet meer op win2k3. maar met een beetje googlen had je dus kunnen weten dat remote desktop gewoon aan te zetten is.
't heeft verder niks met sbs te maken, maar gewoon dat het met win2k3 op een andere plek staat dan in win2k.

verder hoef je geen admin te zijn voor ts in admin mode. alleen gewone users hebben default geen rechten...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 16:52 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ben ook wel aan het googelen geweest hoor ;)

code:
1
ts in app of admin mode bestaat niet meer op win2k3. maar met een beetje googlen had je dus kunnen weten dat remote desktop gewoon aan te zetten is.

Beetje rare zin ? Bedoel je nu dat je je desktop over kan nemen van een systeem in het netwerk of dat je gewoon in kan loggen met TS of RA ?

Verklaar je nader :)

[p.s_mode]
maar met een beetje googlen; waarom moet een ander toch altijd laten zien dat hij "beter" is op een forum ?
[/p.s_mode]

edit:

http://www.microsoft.com/...74FD937400&displaylang=en :? beetje krom.... maarja anders krijgt een SBS machine het ook wel erg zwaar natuurlijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door BacardiBreezer op 08-10-2004 17:07 ]

Verwijderd

ik bedoel het precies zo als het daar staat. de volgende zin kan je als hint opvatten...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 17:12 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 17:10:
ik bedoel het precies zo als het daar staat. de volgende zin kan je als hint opvatten...
Nou je kunt binnen een netwerk namelijk wel een remote desktop overnemen van een werkstation zelf en via TS (op server 2003).... tis maat hoe je het intrepeteert :)

But: If you can't do it the right way....... ;)

Verwijderd

But: If you can't do it the right way....... ;)
je bent een prutser inderdaad...

maar ts op win2k3 sbs werkt dus niet, maar remote desktop dus wel...

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 17:24:
[...]

je bent een prutser inderdaad...

maar ts op win2k3 sbs werkt dus niet, maar remote desktop dus wel...
Ik geloof dat je ;) niet helemaal begrijpt..... jammer als een lekkerding dat naar je doet... :p

Wie was nou de prutser ?? :9

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

om het maar even kort samen te vatten.
Ja TS je bent een prutser.

Terminal server in application mode bestaat op windows server 2003
Terminal server in administrative mode bestaat NIET op windows server 2003
Ja Remote Desktop Connection bestaat wel op windows server 2003.

Mocht je nog meer inteligente opmerkingen horen hoor ik het graag :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zullen we eens ophouden met de topicstarter continue een prutser te noemen? Dat voegt helemaal niets toe aan dit topic en we weten het ondertussen wel :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Nou, knap dat jullie allemaal de documenten kunnen lezen op Microsoft.com Het bestaat niet, maar het zit er wel degelijk in, de discussie die ik op gang probeer te brengen is of er mensen zijn die er wel mee geexperimenteerd hebben of het er in te inplementeren is..... nah tevergeefs.... gelukkig ben ik zelf al wel heel wat info rijker ;)

Oplossingen zoeken zijn jullie hier niet de beste in, jezelf de hemel in prijzen wel :) Ik ga jullie "Blunders van Systeembeheerders" maar eens met veel plezier lezen (de opmerking.... je bent ook maar een mens buiten beschouwing gelaten ;))

Lock hem maar.... ik zie vanzelf van jullie ook wel weer domme vragen.... onder het motto... domme vragen bestaan niet ;) (Als je even goed leest kletst de helft hier al langs elkaar heen)

[ Voor 28% gewijzigd door BacardiBreezer op 09-10-2004 00:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BacardiBreezer schreef op 09 oktober 2004 @ 00:30:
de discussie die ik op gang probeer te brengen is of er mensen zijn die er wel mee geexperimenteerd hebben of het er in te inplementeren is..... nah tevergeefs.... gelukkig ben ik zelf al wel heel wat info rijker ;)
:o

Begrijpend lezen is een van mijn betere kanten, maar goed.

Wat jij in je topicstart aangeeft:
Om nu namelijk een client via remote-adminstrator te laten werken lijkt me uiteraard geen optie
Er zijn dus mensen die dat wel doen.
SBS 2003 kent immers geen Terminal Services Application mode.
Als ik in Remote Desktop (de Administration mode van 2k) op een van m'n Servers user accounts toegang geef, kan ik daar ook roaming profiles bij gebruiken enzo.

Het is dus wel mogelijk om op die manier een crappy gore workaround te maken die je een Terminal (member)Server + licenties bespaart, helemaal als je maar maximaal 2 Terminal users tegelijkertijd verwacht.

Of dat verstandig is... dat zei je zelf ook al.
Bovendien is het eigenlijk misbruik licentietechnisch gezien.

(3rd party oplossingen als winconnect buiten beschouwing gelaten in dit verhaal)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2004 09:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

hou er wel rekening mee dat Remote Desktop Connection veel minder resources mag gebruiken dan een TS in appl mode. Dus als je dit gaat toepassen krijg je performance om niet naar huis over te spreken..(damn het is echt te vroeg om met een kater te posten)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
mutsje schreef op 09 oktober 2004 @ 10:01:
hou er wel rekening mee dat Remote Desktop Connection veel minder resources mag gebruiken dan een TS in appl mode. Dus als je dit gaat toepassen krijg je performance om niet naar huis over te spreken..(damn het is echt te vroeg om met een kater te posten)
Idd en een swapfile van hier tot en met tokio....

De beste optie is om er een Server2003 naast te zetten wat ook toekomstmuziek is ivm meerdere users die die moeten gaan kunnen.

Pagina: 1