[PHP] Complete PHP-site op cd voor klant

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.grijze
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
Ik maak websites voor klanten. Veel van deze sites zijn volledig in PHP geschreven. Nu wil ik mijn klanten hun website op cd geven. Om PHP-files te kunnen openen, heeft men een draaiende webserver nodig, i.c.m. PHP. Is het mogelijk om deze complete site + de benodigde (server) programmatuur in een exe-file o.i.d. te compliceren, zodat hij toch gewoon vanaf cd te bekijken is op elke willekeurige computer?

Heb al hier op GoT gezocht, maar niks kunnen vinden. Ook heb ik op Google al op heel wat dingen gezocht, maar ook niks kunnen vinden wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan een compleet pakket maken, zoals PHP-dev, en daar je website mee meeleveren. Maar dat gaat nogal wat tijd kosten om te maken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat dat erg lastig gaat worden. Een webserver en database server (dat zijn toch de twee dingen waar het hier om gaat) kun je niet zomaar instaleren op een computer. Wat bijvoorbeeld als er al een webserver op staat?

Veel handiger lijkt mij om gewoon voor dit soort dingen speciaal een laptop mee te nemen naar de klant. Deze gecontroleerde omgeving geeft je tenminste de mogenlijkheid om je daadwerkelijk op je product te richten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.grijze
Een compleet pakket maken is niet echt de bedoeling.

MySQL hoeft er om mij nog niet zonodig in. Het gaat me eerst om het PHP gebeuren. Natuurlijk script ik ook wel i.c.m. MySQL, maar dat is van latere zorg. Wil het eerst voor mekaar hebben om een gewone site in PHP, zonder MySQL, vanaf een cd-tje laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar een knoppix achtige oplossing...bootable cd met linux/php/apache/mysql en daar jouw site in integreren, zodat deze gewoon draait in een demo omgeving. moet je natuurlijk wel de nodige linux skills hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je nog weinig aan als je je sites voor Internet explorer maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13

markvt

Peppi Cola

hier staat wat meer info ongeveer zelfde wat er gewenst is:

Catalog op cdrom met Apache/

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou Xitami met PHP op het CDtje kunnen branden en dit laten starten met een autorun scriptje. Een hele knoppix distro lijkt me een beetje overkill...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microweb is wat je zoekt.... give it a try in Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache valt volgens mij echt wel te configureren zodat het van een CD draait.

Met gewoon een beetje sleutelen en proberen, moet het best lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Janoz schreef op 08 oktober 2004 @ 15:09:
Heb je nog weinig aan als je je sites voor Internet explorer maakt ;)
- Je kunt "sites voor Internet explorer" ook op een apache webserver hosten hoor :)
- Gelukkig zijn er steeds meer web developers die hun klanten geen IE opdringen maar hun code
ook in alternatieve browsers goedlaten werken.

Met een knoppix cd zou je een heel eind moeten komen, maar dan heb je het probleem dat
de knoppix cd erin zit en je de cd met php code niet kunt gebruiken , tenzij je 2 cd drives hebt.

Misschien een knoppix cd i.c.m. een flashdrive o.i.d. ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 21:03

Sosabowski

nerd

Of de cd de site laten openen die je ergens online hebt. Alleen moet de klant dan wel over internet beschikken.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IorGie schreef op 08 oktober 2004 @ 19:40:
Of de cd de site laten openen die je ergens online hebt. Alleen moet de klant dan wel over internet beschikken.
En waar is die cd-rom dan goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op 08 oktober 2004 @ 19:33:
[...]

- Je kunt "sites voor Internet explorer" ook op een apache webserver hosten hoor :)
- Gelukkig zijn er steeds meer web developers die hun klanten geen IE opdringen maar hun code
ook in alternatieve browsers goedlaten werken.

Met een knoppix cd zou je een heel eind moeten komen, maar dan heb je het probleem dat
de knoppix cd erin zit en je de cd met php code niet kunt gebruiken , tenzij je 2 cd drives hebt.

Misschien een knoppix cd i.c.m. een flashdrive o.i.d. ?
ik doelde op een customized live-cd met alleen kernel, xfree86, apache en de andere benodigde componenten + de site...cd's kosten praktisch niks dus voor een goed betalende klant kan je best in 5 verschillende stadia een nieuwe preview release uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

u_nix_we_all schreef op 08 oktober 2004 @ 19:33:
Ja hoor, maar geen Internet Explorer draaien op knoppix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gelukkig zit in Knoppix de Mozilla Navigator browser waar je ook website's in kunt bekijken. :) Het gebruikersgemakt is alleen een beetje weg, met zo'n soort oplossing.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
LAMPPIX
http://lamppix.tinowagner.com/

This is the website of LAMPPIX, the Linux Live CD booting a webserver. LAMPPIX allows you to burn your web projects (i.e. PHP presentations or Perl scripts) onto a CD-ROM and give them away to others. They will only have to insert the CD and reboot -- if you configured LAMPPIX right (and this is really easy!) they can view your project.

Mailtje dat ik er een maand geleden over stuurde naar wat collega's:
Hi all,

het kwam in een grijs verleden nog wel eens voor dat een klant een site op CD wilde hebben of dat een site voor een offline-presentatie nodig was. Leuk, maar een probleem als er server-side reut en een database aan hangt.

Nou blijkt het - via Knoppix (Linux draaien vanaf CD) - mogelijk te zijn om Apache/PHP/MySQL op te starten vanaf CD-rom en daarmee ook direct een hele site te tonen. Dit werkt ook op Windows-machines. Prepareer de boel, brandt het op een CD'tje, stuur op naar de klant, die stopt het in zijn PC, hij zet het ding aan en voila, hij krijgt de hele mik voor zijn neus zonder allerlei handelingen te hoeven verrichten.

Enige nadeel is dat er vanaf CD-rom geboot moet worden en dat dat bij oudere computers niet altijd standaard gebeurt. Voor offline presentaties, beurzen zonder internettoegang etc is een eenmalige aanpassing echter geen probleem lijkt me. Denk bv. ook aan het opslaan en archiveren van tijdelijke sites op het moment dat die offline gehaald worden.

Zie:
http://lamppix.tinowagner.com/
en
http://addons.xampp.org/index.php?id=18 (Deutschtahlig)
voor software.
/edit - nou ja, okee, die laatste link werkt niet meer. Wat er op stond wil m'n geheugen me niet vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anders op 08-10-2004 20:06 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Janoz schreef op 08 oktober 2004 @ 19:59:
[...]

Ja hoor, maar geen Internet Explorer draaien op knoppix ;)
Ok nou wil ik het weten ook: Waarom wil je uberhaupt IE draaien ?
De TS wil een webserver laten draaien met zijn php code.

Of is het grappig bedoeld ? Dan nog is het totaal off-base :
De laatste knoppix die ik probeerde ( bijna een jaar geleden) had prima
wine ondersteuning... IE liep er gewoon onder. :+ ;)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:49

ripexx

bibs

u_nix_we_all schreef op 08 oktober 2004 @ 20:07:
[...]

Ok nou wil ik het weten ook: Waarom wil je uberhaupt IE draaien ?
De TS wil een webserver laten draaien met zijn php code.

Of is het grappig bedoeld ? Dan nog is het totaal off-base :
De laatste knoppix die ik probeerde ( bijna een jaar geleden) had prima
wine ondersteuning... IE liep er gewoon onder. :+ ;)
Zie jij een simpele verkoper lopen rommelen met knoppix, wine en IE. Ik niet ;) Als je een goede demo wil geven gebruik dan gewoon een laptop om te presenteren. Je weet nooit hoe een netwerk er uit ziet, welke conflicten er allemaal voor kunnen komen en welke exotische versies ze gebruiken met allemaal onverwachte zaken.

Je wil daar gewoon niet van afhankelijk zijn. En anders bouw je een knoppix cd-rom met wat start dingen en een hele hoop uitleg. Welke ip's je gaat gebruiken etc. Maar slim is het niet. Het zal maar eens niet werken, dan ga je pas voor schut.

Als het gaat om hobby sites dan ala maar als het gaat om een professionele developers die echte demo'smoeten geven met uitgebreide functionaliteit dan koop je toch een laptop. Wat is op zo'n project nu 1500 euro :?

Wat is er trouwens mis met een afgeschermde site of demo site. Dan kan men het toch ook gewoon bekijken en testen. .htaccess erop met passwd en klaar ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 15:33
Als je een goeie scripter bent dan ziet je site er op alle machines het zelfde uit hoor zeker al je je netjes aan de w3c standaard houdt dan maakt het niet uit of de klant de site te zien krijgt in mozilla,firefox of internet explorer !!!

maar ik denk dat de TS het beste voor de lamppix oplossing kan gaan werkt simpel en als je het zo insteld dat ie de site automagische opstart dan heeft de klant er geen weet van dat het achter de schermen linux is en als je er wat werk aan besteed heb je nog een branded lamppix/knoppix ook !

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
false

Zelfs als je je volledig aan de standaarden van HTML 4.01, CSS2, en Javascript houd, ziet je site er niet in alle browsers het zelfde uit.
Zo is de impelemtatie van CSS in IE op de Mac vrij belabberd.

Je kunt een visual basic programma maken, met hierin een browservenster (standaard object). Dan schrijf je een stukje code dat de opgevraagde pagina door php.exe wordt gehaalt, en je output als bron voor je browser venster gebruikt. Dan ben je al klaar, meen ik. Beetje zonde om Apache te installeren, die heb je helemaal niet nodig om PHP te parsen

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 09-10-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.grijze
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 19:05:
Microweb is wat je zoekt.... give it a try in Google
Inderdaad... Heb Microweb gedownload, en dat is wat ik zoek!

Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handig inderdaad die microweb, ik ga er ook maar eens mee aan de slag.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 23:33 . Reden: wtje te veel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Als je geen écht dynamische content hebt (forms) dan kan je ook de hele website copien met bijvoorbeeld WinHTTrack, die is erg goed in het offline maken van een site. Incl meerdere domeinen, javascripts etc.
Zie http://www.httrack.com/

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ok ik reageer nog even op dit topic :)

Ik heb het nu voormekaar :)

Ik heb PHPDev gedownload, en op de schijf geinstalleerd. Nu heb ik in de HTTPD.CONF aanpassingen gedaan dat ie alle bestanden kan vinden in C:/DeWebsite. Ook PHP config enzo. Nu heb ik ook de Installshield X gedownload om een volledige installatie ervan te kunnen maken.

Als men nu die cd opent, ff volgende klikken enz... Hij wordt dan geforceerd onder C:\WebsiteVanKlant geinstalleerd. Open ik dan de website, dan klik in het startmenu op het icoontje :P en krijg ik eerst de test pagina. De website wordt namelijk vanuit een BATCH file geopend.

Hier een voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
@echo off
echo ========================================
echo.
echo De webserver wordt gestart...
echo De webserver draait. Have Fun!
echo.
echo HEB JE NET PERONGELUK HET START VENSTER GESLOTEN EN WEET JE NIET HOE JE OP DE 
echo SITE MOET KOMEN? DOE DAN HET VOLGENDE:
echo.
echo Laat dit zwarte venster staan.
echo Open een nieuw Internet venster en typ
echo bij de adresbalk het volgende in:
echo.
echo http://localhost:2547
echo.
echo ZO KUN JE WEER OP DE WEBSITE!
echo.
echo ========================================
start C:\WebsiteBedrijf\start.htm
cd\
cd C:
cd WebsiteBedrijf
cd apache
apache.exe -k start

En zoals je ziet wordt ook meteen de HTTPD server gestart :)

Mischien heb je hier iets aan ;)
Pagina: 1