ik heb 2 goedkope mp3-spelers en beide geven ruis aan de koptelefoon: een zacht geruis en wanneer je bij het afspelen van een mp3 het geluid helemaal zacht zet hoor je uit de koptelefoon een lage brom komen. Mijn minidisc-speler heeft daar geen last van. Is dit normaal bij mp3-spelers of is dit alleen zo bij goedkope merken en laten dure merken zoals bijv. philips en packard bell geen geruis horen?
Verwijderd
Ik heb ook een goedkoop merk en heb hier helemaal geen last van, als je een andere koptelefoon (of oordopjes) gebruiikt, blijft dit probleem dan of word het hiermee verholpen ?
Met een andere koptelefoon blijft het probleem bestaan en de minidisc speler laat geen geruis horen. Het ligt volgens mij echt aan de mp3-spelers (ook klinkt het geruis bij beide mp3-spelers anders). Het gaat overigens om de xiron mp3-speler van blokker en om een Netac-mp3 speler.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:47:
Ik heb ook een goedkoop merk en heb hier helemaal geen last van, als je een andere koptelefoon (of oordopjes) gebruiikt, blijft dit probleem dan of word het hiermee verholpen ?
Verwijderd
Wat je ook nog kan doen is even de bitrate e.d. van de MP3z tjekken, misschien zijn de mp3s gewoon niet super ? (en anders zou ik ze terugbrengen als het even kan, meeste mp3 spelers (voor goedkoop) doen het prima).
@Bleh ...
Ja is ook heel goed mogenlijk
@Bleh ...
Ja is ook heel goed mogenlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 14:58 ]
Zal wel gewoon een kwestie zijn van alle waar is naar zijn geld. De kwaliteit van de componenten in je minidisc is waarschijnlijk vele malen hoger dan in de mp3 spelers. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen op de regel, maar in dit geval heb je denk ik gewoon pech.
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Aan de mp3's ligt het niet: wanneer het geluid compleet zacht staat hoor je de mp3 niet. Terugbrengen interesseert me niet, ik gebruik gewoon de minidisc, maar de vraag waar het om gaat is dus of dit normaal is bij mp3-spelers.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:53:
Wat je ook nog kan doen is even de bitrate e.d. van de MP3z tjekken, misschien zijn de mp3s gewoon niet super ? (en anders zou ik ze terugbrengen als het even kan, meeste mp3 spelers (voor goedkoop) doen het prima).
Mijn minidiscspeler was maar 60 euro en de mp3-spelers waren 50 euro. Maar het lijkt zo te zijn dat de mp3-spelers niet afgeschermd zijn van de mp3-decoderchip die de storing veroorzaakt of iets dergelijks.bleh schreef op 08 oktober 2004 @ 14:54:
Zal wel gewoon een kwestie zijn van alle waar is naar zijn geld. De kwaliteit van de componenten in je minidisc is waarschijnlijk vele malen hoger dan in de mp3 spelers. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen op de regel, maar in dit geval heb je denk ik gewoon pech.
Verwijderd
Oke, nou bij deze het antwoord...
echt normaal is het niet .. voor zover ik weet, heb een hoop mensen met goedkope dingetjes zien lopen (wat is goedkoop?) en was allemaal goed te doen ..
oja enneuh, naast de quote knop zit een edit knop
echt normaal is het niet .. voor zover ik weet, heb een hoop mensen met goedkope dingetjes zien lopen (wat is goedkoop?) en was allemaal goed te doen ..
Het is alleen te horen als je goed luistert en als het stil is om je heen en als je het geluid helemaal zacht zet. Als je buiten loopt zul je het waarschijnlijk niet horen.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 15:07:
Oke, nou bij deze het antwoord...
Volgens mij hebben alle MP3-spelers dat geruis zowat. Mijn Iriver IHP-120 (H120) heeft dit probleem namelijk ook dat je een ruis hoort. Ik vind het niet echt storend.
Hoi
Verwijderd
Hmm heb het zelf niet gehoord met mijn Xen EMP-400.
Het kan natuurlijk liggen aan de MP3 Decoder op de MP3-speler maar kan ook aan je MP3'tjes zelf liggen.
Het kan natuurlijk liggen aan de MP3 Decoder op de MP3-speler maar kan ook aan je MP3'tjes zelf liggen.
Verwijderd
Ik heb een mp3 cd speler, dus met cd'tjes zelf maken en erin allemaal mp3'tjes erop, en ik heb geen hoorbare ruis onder welke volume stand dan ook, kostte 59 euro geloof ik bij de ALDI, fijn dingetje, alleen beetje groot (formaat van een cd dus.)
Ik heb dit alleen maar gehoord op goedkope MP3 spelertjes van bijvoorbeeld het Kruidvat. Dit gezoem hoorde je gewoonlijk alleen als de backlight aanstond. De backlight stoorde dus met de geluidsoutput
Met m'n al vrij belegen Daisy Diva MP3 Player heb ik er geen last van alleszins
Met m'n al vrij belegen Daisy Diva MP3 Player heb ik er geen last van alleszins
Verwijderd
Als ik 's avonds als het ontzettend stil is mijn speler [XCLEF HD-500] op pauze zet hoor ik ook een ontzettend, heel erg licht gezoem. Als ik het volume een ministukje harder zet hoor ik het al niet. Ik denk dat dit gewoon de trillende speler zelf is oid. Er is altijd een output-signaal, alleen is dat dan zo zwak --> gezoem.
Leuke theorie
Leuke theorie
Klopt, bij de ene mp3-speler is het zo dat je een sterk gezoem hoort wanneer de backlight aan is. Wanneer die uitgaat hoor je alleen nog het gebrom. M'n broer zegt dat op zijn packard-bell mp3-speler ook geluid te horen valt op de maat waarmee de lettertjes bewegen.amour021 schreef op 08 oktober 2004 @ 19:42:
Ik heb dit alleen maar gehoord op goedkope MP3 spelertjes van bijvoorbeeld het Kruidvat. Dit gezoem hoorde je gewoonlijk alleen als de backlight aanstond. De backlight stoorde dus met de geluidsoutput
Nee, het geluid stond volledig zacht (uit dus), het kan dus niet komen door deze twee dingen.Het kan natuurlijk liggen aan de MP3 Decoder op de MP3-speler maar kan ook aan je MP3'tjes zelf liggen.
Nee, want dan zou de minidiscspeler er ook last van moeten hebben en andere apparatuur ook. Het ligt echt aan de mp3-spelers.Er is altijd een output-signaal, alleen is dat dan zo zwak --> gezoem.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 23:39 ]
Verwijderd
Dit hoeft niet te betekenen dat de versterking is uitgeschakeld, dus dan heb je wel weer een punt wat betreft de decodering chip.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 23:36:
[...]
Nee, het geluid stond volledig zacht (uit dus), het kan dus niet komen door deze twee dingen.
Ik denk zelf dat het toch met de afscherming van de versterking/decodering te maken heeft. Met name de decodeerchip kan wel frequenties afgeven welke weer opgepakt worden door de versterkingstransistor.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 00:10 ]
Daar lijkt het wel op inderdaad: het gebrom is te horen wanneer er een mp3 wordt afgespeeld en anders niet, en het varieert ook per liedje (sommige liedjes lijken meer gebrom te veroorzaken dan andere).Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 23:47:
Ik denk zelf dat het toch met de afscherming van de versterking/decodering te maken heeft. Met name de decodeerchip kan wel frequenties afgeven welke weer opgepakt worden door de versterkingstransistor.
Verwijderd
volgens heb je dit gezoem eerder met een goedkoop spelertje...ik heb zelf geen last van...maar de mijne kostte natuurlijk meer dan 200 euro...ehhehhe
Pagina: 1