Nieuw soort - SPAM/virus ?

Pagina: 1
Acties:

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Hallo luitjes,

SPAM is mij niet onbekend en virussen ook zeer zeker niet en ik vraag mij af of ik niet het onderwerp geworden ben van een virus :(
Sinds vanmorgen blijf ik achter elkaar steeds hetzelfde soort email ontvangen uit dezelfde range ip-adressen. Natuurlijk bestaat het ip-adres waarvandaan het emailtje gestuurd is niet en natuurlijk heb ik de isp op de hoogte gesteld van het versturen van SPAM via hun netwerk.

Echter de emailtjes die ik binnenkrijg lijken wel gewoon door een mens opgesteld te zijn. Het gaat om mailtjes waarin gezegd wordt dat ik op een dating post, heb gereageerd en dat degene die de dating post geplaatst hebben wel interesse in mij hebben. Wat er heel de tijd in de emailtjes qua structuur hetzelfde is, is dat deze mensen niet meer via "gratis" datingsites willen praten alleen nog maar via betaalde, want dit zou geen fakers meer opleveren ed.

Mailtjes hebben de structuur:

[goh je hebt snel gereageerd op een berichtje van mij, wat leuk en de persoon stelt zich voor]

[de persoon vertelt dat ze niet meer in gratis datingsites vertrouwen en alleen nog maar via een betaalde(hier is wel een vaste groep van sites die telkens terugkomen)]

[de persoon geeft aan een date te willen en nodigt me voor morgenavond uit]

[bij sommige nog een x-aantal fotos, waarbij je voor sommige fotos hier op me werk ontslagen zou kunnen worden]

Daarnaast bestaan de from- & to-adressen niet en zijn de domeinen allemaal geregistreerd bij www.alldomains.com.

Voor mij lijkt het erop dat dit spam is, welke verstuurd wordt door een virus...

Natuurlijk kan je nu zeggen, dat deze structuur bij iedere normale persoon die reageert vanaf een datingsite zo in elkaar steekt. Het punt is echter, zinsconstructies uit verschillende mailtjes komen overeen. Sommige van de genoemde datingsites bestaan ook echt, al lijken de sites fake te zijn vanwege het megaslechte nederlandse taalgebruik. En de mailtjes worden nooit direct naar je gestuurd, het to-adres komt exact overeen met het from-adres en alleen de envelope-to bevat het 'echte' mailadres waar het heen gestuurd moet worden.
Tevens is de ip-range van de eerste mailserver die het mailtje ontvangt in alle berichten bijna hetzelfde... Al deze mailservers, vallen onder dezelfde instantie, ben ik nu het slachtoffer van een virus, gericht gestuurde spam of zomaar een of andere idioot die me wilt irriteren?

Hopelijk kunnen jullie me wat inzicht geven in wat dit voor soort mailtjes zijn, want ik geloof er niks van dat deze mailtjes ook daadwerkelijk door een echt persoon verstuurd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door 0528973 op 08-10-2004 15:13 ]

Pascal

Verwijderd

...gericht gestuurde spam ...
Gefeliciteerd, jou Email adres is 'geoogst' door een setje spam criminelen, die verder geinfecteerde zombie machines gebruiken om jou te mailen.

Entree de anti-spam programmas, of als dat een optie is, neem afscheid van het Email adres.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

gefeliceert.

U kunt zich afmelden bij onze dating service bij www.dailersnl.nl })

...
Keurig onderzoek dat je gedaan hebt. Blijkbaar hebben ze nog niet zoveel adressengeoost of komt je adres dubbel voor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Mijn adres komt dubbel voor?
Hoe bedoel je dat? Het adres waar ze het heen sturen bij mij, staat op een eigen domein en is toevallig aan alias die ik gebruik welke ik zelf aangemaakt heb en door misschien 2 anderen gebruikt wordt. De enige momenten dat ik naar dat adres mail verstuur is als ik op mijn werkplek zit of als ik via de planet webmail ergens anders vandaan mailtjes stuur. En zo moeilijk is het niet om alle virusmail software die er is 1 gecombineerde lijst van e-mail adressen mailtjes te laten sture.

Het feit dat dit SPAM is vind ik niet erg, het feit dat het gericht gestuurde SPAM is, welke qua structuur en meldingen compleet lijkt alsof het door een daadwerkelijk persoon gestuurd is vind ik wel erg. En natuurlijk valt er niets tot weinig aan te doen, want het zijn geinfecteerde machines van meestal clueless gebruikers.

Ik irriteer me echter gigantisch aan het feit dat het gericht gestuurd is, met een content waarvoor als ik ze echt zou bekijken op me werk, ik ontslagen kan worden... Nude pictures en stuff... Ik kan nu wel aangeven in het SPAM filter dat dit SPAM is en de volgende keer pakt het filter ze er wel uit, maar toch...

Het is niet het soort SPAM dat ik gewend ben te krijgen en ik kan me goed voorstellen dat mensen het als normale & echte mailtjes zouden aanzien.(natuurlijk heb ik het nu over de mailtjes zonder nude content). Wat weer tot gevolg gaat hebben dat er nog meer SPAM verstuurd kan gaan worden als ze erop reageren...

[ Voor 6% gewijzigd door 0528973 op 08-10-2004 18:57 ]

Pascal