MSComm32.ocx icm CreateObject bij uitlevering Runtime err429

Pagina: 1
Acties:

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[Visual basic 6 Sp5]
Voorheen gebruikten wij het opbject MSComm32.ocx als object op een formulier. omdat we ook software uitleveren waarbij niets geinstalleerd mag worden, willen we wanneer nodig is dit object dynamisch laden. Dit gaat goed op de ontwikkelmachine, maar ook op een andere machine waar VB op staat.

code:
1
2
dim MSComm1 
Set MSComm1 = CreateObject("MSCommLib.MSComm")

Nu wil ik dit uitleveren, met of zonder visual studio Installer. Wat ik ook probeer, ik krijg een runtime error 429; "ActiveX can't create object". Ik heb deze code al in een VBS bestand gestart gehad, dit liep op mijn machine goed, op de machine van de klant gaf hij de melding dat de mscomm32 niet gelicenceerd is.

-------------

Oplossing al gevonden, maar vraag me af of dit de juiste manier is. Op de cd van VB6 staat het bestandje "vbctrls.reg". Wanneer ik deze start en dus toevoeg aan het register van de betreffende pc, werkt de software prima. Is dit een goede methode, is dit legaal, of kan het op een handigere manier?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dit zou kunnen, waarschijnlijk doet die .reg namelijk niets meer of minder dan ervoor zorgen dat de VB ActiveX controls correct worden geregistreerd in de Windows omgeving :)

En uit de errors die je daarvoor beschreef blijkt dus dat dit absoluut niet het geval was...

Wat je eventueel in de nabije toekomst ook zou kunnen proberen is eem tool als regsvr32.exe om de ActiveX control correct in Windows te hangen.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)